El problem med lys, Yamaha FS1 2 gear

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
MarcusBrum91
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 28. jul 2020 15:15
Kontakt:

El problem med lys, Yamaha FS1 2 gear

Indlæg af MarcusBrum91 »

Hej!

Jeg har lidt problemer med el'et i min Yamaha 2 gear fra 1989.
Ingen af mine blinklys, samt baglygte og bremselygte fungerer, dog så virker min forløgte med kort og langlys. Det andet elektronik, som horn, intrument lys og strøm til selve knallerten fungerer stadig som den skal.

Problemet opstod umiddelbart hen over natten, da den havde stået stille indenfor, fri fra fugt og kulde. Elektronikken har tidligere virket, og gør nu ikke længere (det pårvirket elektronik som nævnt tidligere).
Jeg har kigget på Nielsfups guide over elnettet på Yamaha'er, og har derefter kigget på min knallert om der er noget som ikke stemmer overens. Dog så er ledningerne ikke ens farvet, som i guiden da visse dele er uoriginale, samt personen før mig som har lavet el'et ikke har lavet det pæneste stykke arbejde, så det er lidt svært at finde rundt i.

Jeg spørger derfor om i har nogle teorier om hvad det kan være, da alle de nævnte ting stoppede med at virke på samme tid, og uden at blive pillet ved.

Mange tak på forhånd!
Mvh Marcus B.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: El problem med lys, Yamaha FS1 2 gear

Indlæg af Kai »

Lidt svært at gætte på uden at vide hvad der er puttet i knallerten. Der er en del forskel på ledningsnettet, tændingslås, styrkontakter osv på en 2 gear og en 4 gear.

Hvis det i forvejen er noget klyt, kan det være hvor som helst der er knækket en ledning eller et stik er faldet ud.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"