Batteri lader fra Aldi eller Lidl SUPER

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi SUPER

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Det må være det problem jeg havde en gang i Januar, hvor min Volvo ikke havde kørt i godt en uge, på grund af meget sne, og derfor var gået tør for strøm. :roll: Da satte jeg laderen til, men kunne ikke få den til at lade. :roll: Så det endte med at min svoger, kom med en noget kraftigere lader. :wink: Og så skal jeg også loge for at batteriet vognede op, og har også haft masser af strøm lige siden. :D Nu har jeg godt nok også et 72 ampere batteri på Volvoen. :lol: Måske er det lidt voldsomt for så lille en lader. :roll:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi SUPER

Indlæg af nielsfup »

De har det problem med store batterier at når det er HELT fladt så kan de sommetider ikke starte ladningen.
So skal der en gammeldags en til for at starte processen. så kan man gå over til den lille ladder igen
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi SUPER

Indlæg af Morten - Webmaster »

Poul-Erik A. skrev:Der er måske en svaghed ved Aldi-laderen når bly-batteriet er afladt, for så kan den ikke starte opladningen - men står fast i "stand by" - er der andre med samme erfaringer ?
Jeg er ret sikker på at den langsomt bygger spænding op, og når den finder ud af hvad spænding batteriet skal lades med, så går den selv igang... jeg satte den på et total fladt 12 volt gel batteri og den ville ikke starte.... hmmmm blev afbrudt af aftensmaden og glemte at pille den af batteriet igen... dagen efter opdagede jeg at batteriet pludselig var fuldt opladt :(y)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi SUPER

Indlæg af Kim B S »

Morten - Webmaster skrev:
Poul-Erik A. skrev:Der er måske en svaghed ved Aldi-laderen når bly-batteriet er afladt, for så kan den ikke starte opladningen - men står fast i "stand by" - er der andre med samme erfaringer ?
Jeg er ret sikker på at den langsomt bygger spænding op, og når den finder ud af hvad spænding batteriet skal lades med, så går den selv igang... jeg satte den på et total fladt 12 volt gel batteri og den ville ikke starte.... hmmmm blev afbrudt af aftensmaden og glemte at pille den af batteriet igen... dagen efter opdagede jeg at batteriet pludselig var fuldt opladt :(y)
Hej Morten B.
Ja, så skal man jo nok bare være tålmodig, så starter den lige pludselig. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi SUPER

Indlæg af Morten - Webmaster »

har faktisk for nyligt været på bud, så måske ligger der stadig nogle i forretningerne.

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_43/OFF13.SHTML
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi SUPER

Indlæg af Morten - Webmaster »

Lidl sælger denne udgave (som jeg har) fra tid til anden

Billede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi SUPER

Indlæg af Tottenham »

Kim B S skrev:Var det ikke Lidl, der havde et godt tilbud på mælk? Aldi fulgte måske med?
jo det var aldi, men se på aldis priser pæå mælk.. der er en grund til vi kun får 1.80 for det[/quote]

Hej igen.
Aldi`s priser på mælk som er præcis de samme som ved Netto, Kivi Minipris, Fakta, Kvik Spar, Rema 1000 og mange flere. :roll: Jeg kan godt se problemet med den billige mælk. :roll: Men jeg tror ikke vi kan give Aldi skylden alene. :wink: Når en butik går ned i pris, er de andre til en vis grad, nød til at følge med hvis de vil sælge noget. :wink: :D
Hilsen Kim.[/quote]
Nu er jeg sgu forvirret . Var det aldi eller lidl ??? Nej nu køber jeg sgu mælk i Rema :teeth2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi SUPER

Indlæg af Morten - Webmaster »

Biltema har noget tilsvarende: http://biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbe ... ET-og-AGM/

Jeg ved ikke helt hvorfor den ikke lister en pris, men når man ligger den i indkøbskurven står den til 299.-

Billede

Oplader 6/12 V, til blybatterier (inkl. GEL, WET og AGM)
• Til opladning og vedligeholdelsesladning af alle typer 6/12 V blybatterier, inkl. GEL, WET og AGM batterier. • Mikroprocessorstyret. • 3-trins opladning: Bulk/Lynstartopladning; 20-70 % opladning. Absorptionsopladning; 70-90 % opladning. TOP-OFF CHARGE opladning; 90-100 % opladning (LED indikeringen “FULL” tændes). • Hukommelsesfunktionen bevirker, at opladeren automatisk går til den sidst valgte position, når den startes/sluttes til eludtaget. Forsynet med gnistbeskyttelse samt beskyttelse mod kortslutning, polvending, overophedning og overbelastning. • Ladekabler (1 m) med polklemmer. Tekniske specifikationer Indgangsspænding: 220-240 V AC, 50/60 Hz Mærkestrøm: 0,5 A Maks. ladestrøm: 1 A / 4 A Type oplader: Helautomatisk med pulsvedligeholdelse Type batterier: 6/12 V blybatterier (inkl. GEL, WET og AGM) Ladekapacitet: 0-40 Ah / 20-200 Ah Indkapslingsklasse: IP20 Mål: 170 x 95 x 51 mm Vægt: 550 g
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi SUPER

Indlæg af Tottenham »

Morten - Webmaster skrev:Biltema har noget tilsvarende: http://biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbe ... ET-og-AGM/

Jeg ved ikke helt hvorfor den ikke lister en pris, men når man ligger den i indkøbskurven står den til 299.-

Billede

Oplader 6/12 V, til blybatterier (inkl. GEL, WET og AGM)
• Til opladning og vedligeholdelsesladning af alle typer 6/12 V blybatterier, inkl. GEL, WET og AGM batterier. • Mikroprocessorstyret. • 3-trins opladning: Bulk/Lynstartopladning; 20-70 % opladning. Absorptionsopladning; 70-90 % opladning. TOP-OFF CHARGE opladning; 90-100 % opladning (LED indikeringen “FULL” tændes). • Hukommelsesfunktionen bevirker, at opladeren automatisk går til den sidst valgte position, når den startes/sluttes til eludtaget. Forsynet med gnistbeskyttelse samt beskyttelse mod kortslutning, polvending, overophedning og overbelastning. • Ladekabler (1 m) med polklemmer. Tekniske specifikationer Indgangsspænding: 220-240 V AC, 50/60 Hz Mærkestrøm: 0,5 A Maks. ladestrøm: 1 A / 4 A Type oplader: Helautomatisk med pulsvedligeholdelse Type batterier: 6/12 V blybatterier (inkl. GEL, WET og AGM) Ladekapacitet: 0-40 Ah / 20-200 Ah Indkapslingsklasse: IP20 Mål: 170 x 95 x 51 mm Vægt: 550 g
Har lige købt en i bilteme , virker perfekt :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi SUPER

Indlæg af Morten - Webmaster »

Så har LiDL lige haft den på aktuelt tilbud igen... jeg så en hel stak af dem i sorø butikken i forgårs.

http://lidl.dk/dk/home.nsf/pages/c.o.20 ... erioplader

Citat andetsteds fra:

Hvis den lokale butik skulle have udsolgt, så kan de ofte høre om omkringliggende butikker har nogle, så kan man enten henvise kunderne dertil, eller bede den pågældende butik om at "omlagre" varen, dvs man laver en intern overførsel, så går der godt nok lige et par dage.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten O
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 9. sep 2007 19:12
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi eller Lidl SUPER

Indlæg af Morten O »

Tror da lige jeg skal ud og se om jeg kan skaffe sådan en krabat! :-)
Mvh. Morten Møller Olesen

Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688

Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi eller Lidl SUPER

Indlæg af Poul-Erik A. »

Der er faktisk en ting Aldi-laderen IKKE duer til og det er at oplade et batteri, der har stået stille længe uden brug - men det kan en alm. lader over en nat derimod. Jeg tror forklaringen er, at Aldi-laderen er afhængig af en batteri-spænding til opstart og hvis batteriet er "fladt", kan opladningen ikke startes. :idea:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi eller Lidl SUPER

Indlæg af Morten - Webmaster »

Poul-Erik A. skrev:Der er faktisk en ting Aldi-laderen IKKE duer til og det er at oplade et batteri, der har stået stille længe uden brug - men det kan en alm. lader over en nat derimod. Jeg tror forklaringen er, at Aldi-laderen er afhængig af en batteri-spænding til opstart og hvis batteriet er "fladt", kan opladningen ikke startes. :idea:
Hvis du sætter den på et batteri hvor opladningen ikke kan startes pga voldsom afladning og lader den stå, så starter min altså selv opladningen når den har løftet spændingen på batteriet ganske langsomt. Det har jeg gjort flere gange både med 6 & 12 volt gel batterier
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi eller Lidl SUPER

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Morten.

Tak for info. og jeg må indrømme, at det havde jeg ikke førsøgt - beklager. :dust
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi eller Lidl SUPER

Indlæg af Morten - Webmaster »

du må prøve om det duer, det er da ikke sikkert.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Batteri lader fra Aldi eller Lidl SUPER

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja, det må jeg forsøge næste gang et batteri er fladt. Godt du gjorde opmærksom på det, så andre ikke bliver vildledt. :(y)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"