lader ikke

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Dewil »

Bemærk at der på side 113 står vare-nummer (594-81313-20) på en alternativ lysspole hvis man har disse problemer. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Poul-Erik A. »

Fin oplysning Johannes.

Jeg har netop lavet en forespørgsel om den kraftigere lysspole hos nærmeste aut. Yamaha forhandler og jeg har ikke nået at kontrollere min forsøgsmåling endnu. :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af strynboen »

gad vide hvad der sidder på min dt-125...den er 6 volt..magnettænding...tror jeg må åbne og tjekke..er ellers ikke meget for at pille ved noget som virker u påklageligt...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Poul-Erik A. »

Så fik jeg checket min forsøgsmåling - og godt det samme, for grøn ledning i 4-multistikket var knækket, så der kom ingen ladestrøm til broen. Men efter at brudet var loddet sammen igen blev maskinen startet igen og så var den i stand til at lade knap 2 amp. og med lyset tændt med godt 3 amp. var der stadig underskud på godt 1 amp. - men nu er det forsøgt. "Operationen lykkedes - men patienten døde"... :lol:

Samtidig har jeg fået svar på min forespørgsel på Haynes lysspole og her er det kopieret : Hej Poul Erik

Umiddelbart kan den stadig fåes men koster den altså mellem Kr. 1.200,- og 1,300,-

Med venlig hilsen
Linda
KB Motorservice A/S

:shock: :shock: :shock:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af strynboen »

det var en hardsk pris..mon ikke elektro kan fremstille en billigere..jeg vil forsøge at fremstille en til 500 højest..tror ikke man kan sælge en dyrere...måske er mortens /bennys nye konsept bedre..vi må lige vente og se hvad de har udviklet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: lader ik

Indlæg af Poul-Erik A. »

Poul-Erik A. skrev:Jeg mener, at det er korrekt med rådet om grøn & gul ledning og i nogle modeller er de allerede kortsluttede ved lys-spolen, har jeg set.
Gel-batterier er supergode og jeg har allerede 2 stk af dem. :(y)
Tja, jeg må nok demetere ovenstående, for jeg har fejl på det nyeste af dem. Selvom jeg har forsøgt med både Aldi-laderen (swich-mode) og den gamle klassiske (trafo) kan jeg ikke lade den op, for efter få sekunders brug af stoplyset falder spændingen til ca. 4 volt.
September 2011 014.jpg
September 2011 014.jpg (40.73 KiB) Vist 13123 gange
Jeg fandt bon'en fra april 2010 og kørte til Thansen medbragt voltmeteret, så jeg kunne bevise min påstand, men det var ikke nødvendig, for de havde fået anskaffet et måleapperat, der kunne måle alle slagt batterier - og det skrev heldigvis "bad cell".....
Heldigvis havde de et nyt på lager og jeg kørte hjem igen med en go' oplevelse - indtil jeg kom til at kigge nærmere på batteriet, der ikke var i plastik, havde kun et pol-beskytter-plast (på minuspolen) og var en del ridset i siden, så jeg blev spændt på en test. Der var 5,76 volt på det, men en opladning var det kommet op på normal spænding og selv blinklyset (2*21 watt) er kommet til at virke, så jeg gætter på, at det er brugt og så sat til side... :? Men jeg følger op på det og måske skal de bare ha' det i nakken igen ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af strynboen »

jeg har købt den i rs parts..de er bedre og billigere..men det kræver jo moms nummer..så man skal kende nogen..mine har kørt i flere år uden opladening..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Lars og tak for respons. Jeg er forresten ikke kommet videre med blinkrelæ'et pånær soklen og skal udlånes til sjælland i næste uge - men kommer tid kommer råd... :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af strynboen »

du skal bare tage det roligt..jeg kommer først på vejen til foråret med yamahaen..og der sidder et mekanisk relæ i den nu..men glæder mig til at slippe for den tøven de nu har..især ved lidt lav spænding på batteriet..der er det elektronisk styret en fordel..at det ikke er last afhængigt..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Poul-Erik A. »

strynboen skrev:du skal bare tage det roligt..jeg kommer først på vejen til foråret med yamahaen..og der sidder et mekanisk relæ i den nu..men glæder mig til at slippe for den tøven de nu har..især ved lidt lav spænding på batteriet..der er det elektronisk styret en fordel..at det ikke er last afhængigt..
...øh, jo - den er netop afhængig af 2 * 8 watt pærer (så vidt jeg husker) , men ellers skal jeg udbygge den med et relæ - som jeg gjort ved min egen på 74'eren med 2*21 watt pærer ? :idea:

Det overskydende print har jeg anvendt til en diode-matrix til 74LS48 som 7 segment-driver og dertil har jeg netop anskaffet mig en rigtig Weller loddestation. så nu kan jeg ramme de små baner... :(y)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af strynboen »

hej nej det er ligemeget sætter bare de pære i som passer til det..troede bare at det var stabiliceret..men så skal der et yderligt transistor sæt..som virker som relæ???hvis den skal være last u af hængigt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Poul-Erik A. »

Det jeg gjorde i min, var at slutte med et lille relæ (med diode polvendt) og derved bliver den uafhængig af lasten, men til gængæld kan man høre blinkrelæet sagte med tænding tilsluttet og når omskifteren så sættes til venstre eller højre, er blinklysene i gang. Skal jeg ikke bare lave det sådan, hvis jeg finder et relæ mere i klubben, hvor det sidste kom fra ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af strynboen »

kan man sammenbygge det med det taivansen relæ jeg har..så det bare styre det..alså bare bruger spolen i det gamle relæ????
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af nielsfup »

Hej
Du skal da bare montere denne i dit gamle originale hus.

viewtopic.php?f=68&t=9345
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af strynboen »

hej ja fup..det er noget som virker..men poul erik har vist næsten bygget et til mig..men troede hans var uden relæ..men med effekt transistore..men det er det så ikke..jeg ser hvad det ender med..bare det ikke bliver for dyrt at fremstille..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Thorsen »

Er det ikke bare et spørgsmål om at have et batteri der er frisk og ikke faldet sammen i cellerne og en original/Benny ensretter???
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af strynboen »

det gør ikke de orginale halvdårlige blink relæer bedre..de er bare 45 år gamle,,udviklet i midt 60"erne..til den billigeste mulige pris..de er jo bare til en knallert..har de nok tænkt.....og de er konstr..til at køre uden lys om dagen..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Thorsen »

Nej selvfølgelig ikke :)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Poul-Erik A. »

strynboen skrev:hej ja fup..det er noget som virker..men poul erik har vist næsten bygget et til mig..men troede hans var uden relæ..men med effekt transistore..men det er det så ikke..jeg ser hvad det ender med..bare det ikke bliver for dyrt at fremstille..
Jeg er nu færdig med blinkrelæet Lars, men jeg har vistnok bildt dig ind, at det var beregnet til 2 * 8 watts pærer, men ved eftertanke er det 2 * 5 watt i stedet - er det OK ? Ellers kan jeg udstyre den med et relæ. Jeg har ikke noget hus til den, men der er loddet 3 ledninger på den med han/hun rundstik samt kabelsko til stel.
Skal jeg sende den, eller vil du vente til førstkommende lejlighed med at få den ?
November 2011 005.jpg
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af strynboen »

hej det haster ikke..så vent til træf..hvor det end bliver..men vi ses til foråret..jeg køber bare pærene som passer..og støber eller laver en lille box..så det er super
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"