omdrejningstæller

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

omdrejningstæller

Indlæg af Nikolaj »

Hej alle :D

Min omdrejningstæller er netop lige brændt af da jeg var ude og køre i går, og jeg har tjekket stikkene i lygtehuset og der var ikke nogen som var faldt fra hinanden. Men så ville jeg høre af om det er muligt at reparere den???
Jeg har hele tiden kørt med sikring mellem den hvide ledning fra omdrejningstæller til den hvide ledning fra motor. Men sikringen har åbenbart ikke virket desværre :(

Håber nogen har forstand på dette :(y)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af Dewil »

Sikringen skal faktisk sidde på den brune ledning (+6V). I al fald ifølje monteringsvejledningen....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af Nikolaj »

hmm? den brune ledning fra omdrejningstæller??
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af Dewil »

brun til brun, ja..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af Nikolaj »

okay tak, så det nok derfor at sikringen ikke brændte over. men er der nogen muligheder for at reparere omdrejningstælleren
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af Dewil »

Sansynligvis, men du skal huske at du kan købe en ny hos T-hansen til 500,- http://www.thansen.dk/product.asp?c=524 ... 1861394146
Så der er ikke mange penge at gøre med til reparation og forsendelse..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af Dewil »

T-hansen skriver faktisk at sikringen skal sidde på den hvide ledning (impulsledning), men til NOS omdrejningstæller købt af Per har Larsen Trim skrevet at sikringen skal på den brune... Nu er jeg i tvivl???
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg har også min sikring at sidde på impulsledningen... jeg har aldrig oplevet sikringen brænder af, men aligevel kan omdrejningstælleren godt gå i stykker... jeg kan bestemt godt anbefale t hansens ny model omdrejningstæller - den er 100% stabil iforhold til den gamle model, ligegyldig hvor gammel den er, eller hvor den er købt... det er den hvor nålen lige svipper op til 12000 rpm når man sætter tænding på - lige som en rigtig racer... måske en tilføjelse til svansens + liste ??? hilsen claus olieklud...
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af claus olieklud »

ps. du kan genkende den ved at der ikke er justerskrue i bunden af den... olieklud...
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af Nikolaj »

ok heh det er sådan en t hansen model jeg har, præcis nålen tager lige en rundtur først. Men er det muligt selv at reparere dem?
Og jeg har også min sikring på den hvide ledning som t hansen siger man skal (:
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg tror ikke det kan lade sig gøre at reperere den, alene det at skille den ad er umuligt, medmindre man hedder fs1 originalen... hilsen claus olieklud...
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af Nikolaj »

hehe ja det lyder som en fuldstændig umulig opgave. Men det ser jo heller ikke så dumt ud med sådan 2 instrumenter siddende foran på styret, i forhold til at tage det af(:
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: omdrejningstæller

Indlæg af Dewil »

Du kan være helt sikker på at langt de fleste omdrejningtællere er reduceret til attrapper.... :(
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"