Yamaha 4-gear, trækker ikke optimalt

Vis os hvad du har stående af yamaha'er som er køreklare
Besvar
Friskefisk
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:41
Kontakt:

Yamaha 4-gear, trækker ikke optimalt

Indlæg af Friskefisk »

Halløj allesammen.
Jeg har en del knallerter stående bl.a. en Yamaha fs1 (tromlebremsemodellen)
Jeg købte den i sverige med min far, som i øvrigt også er meget god til det med knallerter. Den var på det tidspunkt lettere defekt, da den ikke kunne starte men alt andet var intakt. Vi tog chancen og købte den billigt og jeg er glad for den dag i dag at have købt den. Vi bestilte et tun kit som indeholdte stempel, udstødning, karbunade osv. i håb om at den ville starte, hvilket den så heldigvis endte med at gøre. Nu står vi bare med problemet at den trækker meget forskelligt på de enkelte gear. I 1. gear er den godt kørende men optrækket er ikke optimalt og der skal skiftes gear ved 15 km/t.. ikke nok til at komme op på baghjul :thunge andet gear derimod, kan køres næsten til 50km/t med helt vildt optræk og når man derefter skifter til 3/4 virker farten aftagende..

Den har desuden en tendens til at overophede eller lign. Jeg kan ikke køre den i meget mere end 10 minutter med fuld gas, før den bremser på baghjulet(tror det er stemplet) og efterfølgende går ud. Efter en pause på 10-20 minutter starter den igen.

Tunkittet vi købte var et 7,5 hk

Ville sætte pris på et par tips/råd om hvordan jeg får den til at køre bedre eller evt. indstiller den korrekt. Har i selv haft et lignende problem håber jeg i kan fortælle fejlen og en løsning dertil!

På forhånd tak!!
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Yamaha 4-gear, trækker ikke optimalt

Indlæg af dalgaard »

Som du beskriver det lyder det meget som at den varme sætter sig ! Du skal prøve med en lidt større dyse. Hvilken type udstødning fulgte der med sættet og hvor stort er forrøret på den ?
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Friskefisk
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:41
Kontakt:

Re: Yamaha 4-gear, trækker ikke optimalt

Indlæg af Friskefisk »

Kunne det være udstødningen/forrøret? jeg købte dette sæt: http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19064787" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Yamaha 4-gear, trækker ikke optimalt

Indlæg af dalgaard »

Hvis du kam finde en original boringsplade og karburator og membran hus ville det sikkert hjælpe gevaldigt men prøv med en væsentlig større dyse....
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Friskefisk
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:41
Kontakt:

Re: Yamaha 4-gear, trækker ikke optimalt

Indlæg af Friskefisk »

Okay, mange tak skal du have!
Besvar

Tilbage til "Mine kørende Yamaha'er"