Stor Yamaha klassiker

Vis os hvad du har stående af yamaha'er som er køreklare
Besvar
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Stor Yamaha klassiker

Indlæg af Guess who »

Har længe gået med tanken om at køre mere end 30km/t lovligt, så valget faldt på denne ældre sag. En Yamaha XTZ 750 Super Tenere fra 1991.Den er importeret fra Tyskland og i skrivende stund er vores allesammens høvding ( SKAT) ved at værdifastsætte den.

Den er registrerings og toldsynet herhjemme, derefter troede jeg man kørte et sted hen og fik den afgiftsfastsat. Men sådan er det ikke mere, efter deres nye og meget (lidt) effektive system er sat i drift d. 6 Juni. ( jo, for veteran modeller over 35år) Efter at ha' ventet i telefonkø i henholdsvis 45min. og 60min, får man at vide det skal klares over nettet.

Behandlingstiden er 4-6uger!!! Fluks samme dag som den var synet og havde fået beskeden om ventetiden, anmodede jeg om værdifastsættelse over deres hjemmeside.Efter en uge kom der et brev om de nu havde modtaget min anmodning..Gaaaab nogle drøvtyggere - hvis ydelsen er den anden vej er der ingen problemer!!! Nå, men er vel heldig at komme ud og køre inden 1 dec. 2012 :whew

Maskinen er super velholdt og har ikke kørt meget offroad. Tidligere ejer har haft den i 8 år og lavet lidt ændringer, men stadig holdt den i det original look. Frisk maskine med en meget behagelig kørestilling...

Mvh
Benny
Vedhæftede filer
IMG_0006.JPG
IMG_0006.JPG (127.05 KiB) Vist 3262 gange
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Stor Yamaha klassiker

Indlæg af Henrik N »

super fed maskine, jeg har prøvet et par ture rundt på yamaha lands matrikel, man sidder behageligt, men glæder mig til en tur,
på landevejen så den kan få lovt til at strække ben, man skal huske på sådan en model at den har kun to cylinder og ikke altid går på begge
meeeeeeen så skal benzin hanen bare over på reserve :hihi

Benny alt i alt en megen fin yamaha tillykke med den
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Stor Yamaha klassiker

Indlæg af Guess who »

Ja, der er lige noget der som skal afpasses :lol: Ikke sjovt og holde ude i ørkenen og må over på reservetanken :thunge :thunge
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stor Yamaha klassiker

Indlæg af strynboen »

hvis den minder om trans alp"en...er den mega fed..hondaen 650cc går mindst 170 og med behagelig sidde stilling..kan man holde ud at køre langt..de er dog for tunge til rigtig off road...så smid nogle rene landevejs dæk på..de knopdæk larmer og giver en sejlende føelse..med 750 cc er den nok rigtig hurtig
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mine kørende Yamaha'er"