sæde fra benny

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23
Kontakt:

sæde fra benny

Indlæg af stefan »

Hej her i forårert købte jeg sådan et fint sæde fra benny org model, og det er jeg rigtig glad for, men det er utroligt hårdt og stift og ubehageligt at sidde på, på længere turer? hvad kan jeg gører for at det bliver lige så blødt som det andet jeg har på, på de billeder der ligger ude af min??

Mvh Stefan
Vedhæftede filer
sadel - fs1-800.jpg
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: sæde fra benny

Indlæg af Michael »

De er ok til prisen, men som du skriver er de lidt hårde. Lige efter jul går jeg igang med min røde hest (77 dx rød) Der vil jeg prøve at modificere sædet med lidt ekstra skum (Har adgang til skum i forskellige tykkelser og densiteter. Så hav tålmodighed, så kommer der noget herinde om emnet. :teeth2
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: sæde fra benny

Indlæg af strynboen »

bennys nyere sæder er ikke så gode som de tideligere..de er plastic aktige og hårde...man skal nok ofre lidt mere..500 kr er for billigt
ved ikke om taivansens er blevet tilsvarende dårligere..de bliver nok ens når levenradørene er så få
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: sæde fra benny

Indlæg af Kai »

Thansen har/havde også 2 modeller.. de første var bløde og faktisk ret gode at sidde på, også på længere ture. Men de seneste jeg har set fra det firma er hårde som et bræt.
kan være de allesammen kommer fra samme fabrik i kina.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: sæde fra benny

Indlæg af Krelleh »

Jeg har også et sæde fra Benny. Synes også det lige er til den gode side hård. :what2

Men når jeg får tid engang (nok efter jul / næste år). Får jeg skaffet noget sædeskum og prøver at skifte skummet ud :(y) .

http://www.fs1shop.nl/seat-foam-p-1680.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh. Christian
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: sæde fra benny

Indlæg af Morten - Webmaster »

Krelleh skrev:Jeg har også et sæde fra Benny. Synes også det lige er til den gode side hård. :what2

Men når jeg får tid engang (nok efter jul / næste år). Får jeg skaffet noget sædeskum og prøver at skifte skummet ud :(y) .

http://www.fs1shop.nl/seat-foam-p-1680.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mht at købe skum, så gå en tur i jeres lokale "skumlager" jeg fik til et helt sæde for en 20'er :(y)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: sæde fra benny

Indlæg af Krelleh »

Morten - Webmaster skrev:
Krelleh skrev:Jeg har også et sæde fra Benny. Synes også det lige er til den gode side hård. :what2

Men når jeg får tid engang (nok efter jul / næste år). Får jeg skaffet noget sædeskum og prøver at skifte skummet ud :(y) .

http://www.fs1shop.nl/seat-foam-p-1680.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mht at købe skum, så gå en tur i jeres lokale "skumlager" jeg fik til et helt sæde for en 20'er :(y)
Det lyder da rimlig :(y) Det havde jeg også tænkt mig, da det ikke kan koste særlig meget for sådan et lille stykke skum.
Mvh. Christian
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: sæde fra benny

Indlæg af Guess who »

strynboen skrev:bennys nyere sæder er ikke så gode som de tideligere..de er plastic aktige og hårde...man skal nok ofre lidt mere..500 kr er for billigt
ved ikke om taivansens er blevet tilsvarende dårligere..de bliver nok ens når levenradørene er så få
Du har helt ret Lars!! De første jeg havde for snart mange år siden, var noget blødere og anderledes i betrækket. De var desværre ikke at få mere, da den fabrik var lukket ved næste bestilling.
Eneste alternativ der mig bekendt er er disse? Har også haft en anden model som var ENDNU mere firkantet med 2 forskellige beslag i bunden. De blev hurtigt fravalgt.

Mht. at ofre mere end de 495.-kr for et uoriginalt sæde, så kender jeg ikke grundlaget hvis man gik hen og fik fremstillet 500 sæder, med blødere skum, betræk i kvalitet som det originale og med evt. bred sædeliste??? Det er dog ikke lige om hjørnet da der er andre ting i støbeskeen som efterspørges.

Må jeg lige slå fast at det tidligere link til nyt skum i Holland, er præcist samme hårdhed som de jeg sælger.


Mvh
Benny
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"