Tænding

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23
Kontakt:

Tænding

Indlæg af stefan »

Hej forum
hvis jeg har en yamaha fs1 motor som skal renoveres så ville jeg lige spørge om noget med tændingen :)
hvis jeg skal renovere motoren og tændingen står korrekt altså rigtig, sker der så noget ved at jeg bare piller den af med de 2 kryds kærv skruer. og så sætter den fast igen med de skruer efter renoveringen :?: den ændre ikke på tændings tidspunktet eller noget vel, bare fordi jeg har haft den taget af :?:

Mvh Stefan
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Tænding

Indlæg af Nikolaj Y »

stefan skrev:Hej forum
hvis jeg har en yamaha fs1 motor som skal renoveres så ville jeg lige spørge om noget med tændingen :)
hvis jeg skal renovere motoren og tændingen står korrekt altså rigtig, sker der så noget ved at jeg bare piller den af med de 2 kryds kærv skruer. og så sætter den fast igen med de skruer efter renoveringen :?: den ændre ikke på tændings tidspunktet eller noget vel, bare fordi jeg har haft den taget af :?:

Mvh Stefan
Så vidt jeg lige kan regne ud så nej :wink: du skal bare ikke skifte svinghjulet, der er nogen gange forskel på hvor magneterne sidder :roll:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tænding

Indlæg af strynboen »

hej det er ikke mageneterne men knasten på svinghjulet ,som bestemmer tidspunktet og platin afstanden er det eneste der justeres..og den skal lige tjekkes efter afmontering og gen montering...men et øjemål er nok til at få den køre bar..super finjusteringen kan gøres med en hyler eller prøvelampe....og efter mærkerne på svinghjulet..eller måle ned gennen tændrørs hullet

på den med elektronisk tænding er det ganske rigtigt mageneterne som bestemmer tidspunktet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23
Kontakt:

Re: Tænding

Indlæg af stefan »

Kan man få elektronisk tænding til den?

Mvh Stefan
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"