MÅ SLETTES

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
janL1978
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 17. sep 2009 19:04
Kontakt:

MÅ SLETTES

Indlæg af janL1978 »

Jeg er ved at samle dele ind til et 2 gears projekt hvor en sting gaffelbro anvendes.Jeg skal nemlig lave en cross-inspireret version med sting-forskærm monteret på selve gaffelbroen, ligesom ved en alm.sting) Jeg ved at der er tale om nogenlunde samme type gaffelbro ved disse to yamahaer, men mangler lidt viden herom.
Jeg har som sagt en sting gaffelbro, men er lidt i tvivl om længden af det rør med gevind i enden(øverst), der går igennem stellet og dets kuglelejer. Sting-gaffelbroen har et gevind-rør der måler lidt over 17 cm fra bund til top(uden lejeskåle), og gevindet er i de øverste 3 cm af røret. Mine spørgsmål:

1)er 2-gears-gaffelbroen nøjagtig magen til sting-gaffelbroen, bare med lidt længere gevindrør?(jeg har sammenlignet min sting-gaffelbro med en gaffelbro til den "ny model" tromlebremse til 4 gears yamaha, og K1-gevindrøret er længere end sting-gevindrøret).
2)i så fald, hvor langt er røret med gevind længere end ved sting-gaffelbroen?
3)kan man anvende samme slags gaffelbro-fittings ved sting-gaffelbroen, som ved 2 gears gaffelbroen?
4)er stellet til 2-gears versionen anderledes ved fronten, dvs. i hul-diameter eller længde, dér hvor gaffelbroen spændes på stellet?

Hvis der er nogen der kan svare på disse spørgsmål, så siger jeg tak.

mvh

Jan
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"