Tank Rens

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Tank Rens

Indlæg af jesper »

Er der nogen der har erfaring med Tank-Cure som man kan købe hos Fs1shop.nl ? til at rens tank med!

Har en tank der er blevet sandblæst og malet, men har fundet ud af der er lidt sand rester tilbage, da den ikke har været 100% lukket af inden de begyndte og sandblæse...
Nogen gode forslag til at få det ud? og tanken ren ?


Jesper høyer :)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Tank Rens

Indlæg af FS1originalen »

Tank-cure er jo en "indvendig lakering" af tanken beregnet til at lappe utætheder.
Du får selvfølgelig indstøbt sandet, men risikerer samtidig at få andre problemer - der har været meget debat i tidens løb om hvor vidt tankCuren på langt sigt kan tåle benzinen.

Vi har vel næsten alle prøvet at have blæsesand i en tank, og løsningen plejer at være trykluft og tålmodighed :oops:
Og så selvfølgelig et en afvaskning med en liter benzin til sidst, samt et benzinfilter på slangen.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Tank Rens

Indlæg af 12V »

Trykluft og meget tålmodighed som Erik siger :-)

Min makker har en FS1 der har haft tank cure i lang tid. Det farver slanger, benzin og filtre. Så jeg har ikke det store tiltro til det.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Tank Rens

Indlæg af Twinsport »

Hej
12V skrev:... Min makker har en FS1 der har haft tank cure i lang tid. Det farver slanger, benzin og filtre. Så jeg har ikke det store tiltro til det.
Det kan jeg godt forstå - for Tank Cure er farveløst! :roll: Tror du ikke at han har brugt noget andet?

Jeg har coated mange tanke gennem årene og har brugt et væld af forskellige produkter. Jeg må sige at jeg kun har gode erfaringer. Jeg tror ærlig talt at de som har problemer, ganske enkelt ikke har haft styr på processerne. Dem jeg har talt med gennem tiden, har i hvert fald tøvet noget når jeg har spurgt ind til hvordan de præcist har gjort!

Det er ikke raketvidenskab at coate en tank, men som med anden kemi er det afgørende for holdbarheden at man har styr på alle processer og har respekt for kemien det involverer. -Og naturligvis tålmodighed..

-Men sand blæses selvfølgelig bare ud. Skulle der være lidt tilbage, så tømmer man bare svømmerhuset et par gange.

/Steen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Tank Rens

Indlæg af 12V »

Nå for den, ja så er det ikke Tank Cure. Det var hvad den tidligere tyske ejer fortalte. Sin tank har et tykt rødt lag indvendig, måske Kreem eller noget helt 3.
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: Tank Rens

Indlæg af jesper »

Tak for info:-)

Jeg gør som Erik skriver:-)

Jesper høyer
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"