Glas på speedometer

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Bountyhunter
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 13. nov 2014 03:11
Kontakt:

Glas på speedometer

Indlæg af Bountyhunter »

Hej
Kan man skifte glas (plastik) på et originalt sort plastik speedo til min DX, da dette er blevet mat/gult og porøst. Nummerskive og speedonål ser stadig fin ud, men dette plastikglas gør det besværligt at aflæse speedo samt ser bare rigtig øv ud. Kan man købe sådan et nyt glas og hvor, eller skal man selv lave et og i så fald i hvilke materialer, da det jo skal kunne holde til solen, håber nogle af jer fantastiske folk derud kan hjælpe mig.

Mvh. Brian
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Glas på speedometer

Indlæg af FS1originalen »

Hej Brian, og velkommen på forum.

"Glasset" på plastspeedometeret er støbt ind i det øvrige plast, og derfor desværre ikke til at skifte. Jeg har eksperimenteret en del for at finde en løsning, men indtil videre uden held.

Er glasset mælkehvidt i overfladen kan du redde en del ved at vandslibe glasset med korn 2000 og herefter polere med Autosol, men er det krakkeleret hele vejen igennem er der ikke noget at gøre :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Bountyhunter
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 13. nov 2014 03:11
Kontakt:

Re: Glas på speedometer

Indlæg af Bountyhunter »

Glasset er desværre så porøst at det har alle de små revner som gammel plastik desværre får med alderen, så har overskredet stadiet hvor en pudsning kunne redde det. Nu når jeg ved at der ikke lige findes en umiddelbar løsning på udskiftningen af glasset, så vil jeg gå igang med at prøvet et par ting selv og lykkedes det, så skal jeg nok ligge en guide op herinde på hvordan. Ville bare ikke lige gå igang før jeg vidste om der fandtes en smart måde at løse problemet på og pt. er speedo jo til brokkassen.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"