Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
mathiesen92
Junior knallert
Indlæg: 51
Tilmeldt: tors 23. apr 2015 18:59
Kontakt:

Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

Indlæg af mathiesen92 »

Hej, nu kommer der nok en spørgsmål i har hørt 100 gange før.
Det drejer sig om stelnummeret på en Yamaha fs1 4 gear jeg kigger på. Hvordan ved jeg om at stellet tilhøre en 4 gear og en ikke en 2 gearet?

Jeg har søgt internettet tomt for resultatler, så derfor jeg har oprettet bruger herinde.

Håber i kan hjælpe hurtigst muligt.

Stelnummeret: 381-261xxx WYA-Q

Mvh.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

Indlæg af Kim B S »

Hej mathiesen92.
Det stelnummer du opgiver er nummeret på en FS1DX altså modellen med skivebremser forand fra 1978. :wink:
Stelnummeret på en 2gears kan kendes på at det starter med 3EE. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det er såment et rigtig 4 gears stel du har, alså et dx `78... dx ses ved det starter med 26, årg `78 læses ved bogstavet Q

havde det nu været et 2 gears stel havde der stået 3EE istedet for 381

hilsen olieklud
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

Indlæg af claus olieklud »

så det var vi enige om kim

i det gamle forum kunne man se hvis en er hurtigere til at poste end en selv - det kan man åbenbart ikke mere ???

hilsen olieklud
mathiesen92
Junior knallert
Indlæg: 51
Tilmeldt: tors 23. apr 2015 18:59
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

Indlæg af mathiesen92 »

Tusinde tak.
Jeg fandt også frem til årgang og dx. Men kunne ikke finde noget info om 2 gear stelnummer.

Næste dumme spørgsmål, vil det være en ulovlig ændring hvis den ikke har skrivebremse foran, men bare tromle?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

Indlæg af claus olieklud »

nææ jeg tror ikke der er noget forbudt ved det - en knallert skal havde bremser på begge hjul som tilsammen hurtigt, sikkert og effektivt skal kunne bringe køretøjet til standsning, det er ihvertfald hvad loven siger, desuden aner politiet intet om hvilket stelnummer der tilhører skivebremse eller tromlebremse, det er kun sådan nogle tosser fra knallertforum som har forstået at læse det ud fra stelnummert

havde det været mig ville jeg finde en skivebremse forgaffel da jeg syntes det er meget mere exklusivt end tromlebremse, det er dog ikke alle der er enige i det... man kan også sige at det er langt dyrere at lave end en tromlebremse, men da stellet nu engang er et dx stel syntes jeg du skulle overveje det

såfremt det er en knallert der er total adskilt du skal til at opbygge, ja så vil jeg lige minde dig om at tjecke hullerne til akslen for centralstøtteben og bremsepedal - de er næsten altid slidt ovale, men kan nemt laves ved at udbore nogle punktsvejsninger og isætte nogle nye bøsninger med punktsvejsning - det gør fremad rettet at du kan anvende centralstøtteben, samt at bremsepedalen kommer til at sidde ordenligt

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"