`76 bremsemarster

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

`76 bremsemarster

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg er ved at opgradere min ´76er til årgangs korrekt forgaffel og bremsesystem, men er lidt i tvivl ang. bremsemarsteren... jeg har heynes og ifg den er der flere stumper som jeg er lidt i tvivl om

mit første spørgsmål drejer sig om hvorvidt man bare krænger den lille tætningsring forbi den store ring på stemplet ??? det virker lidt voldsomt

efter skive & låsering skal det store stykke gummi på, det er vel at betragte som en støvhætte, men ifg heynes skal der derefter en skive og en låsering ( heynes skriver dog at det kun gælder nogle `76 modeller ) - jeg har på en brugt bremsemarster fundet en stålring uden øjer, alså nærmest bare et stykke fjederstål som er ringformet ganske som en alm låsering, er det denne låsering der menes skal holde støvhætten ?
ifg heynes skal der også være en skive imellen dette stykke låsetråd - jeg har i mit vildskab kradset en hvid nylon skive frem ifm et forsøg på at splitte en brugt marster ad - spørgsmålet er således om det er sådan en skive der menes at skulle være imellem støvhætten og fjedertråden ???

hvad siger de kloge hoveder ???

hilsen olieklud
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: `76 bremsemarster

Indlæg af strynboen »

dx bremsesystem færdigthovedcyll-250.jpg
dx bremsesystem færdigthovedcyll-250.jpg (69.62 KiB) Vist 4327 gange
jeg mener at støvhætten bruger en låsering som ligner en fra krydspinden..uden tapper...og ja stempel tætningen skal mases ud over den store forhindring..en gang bremse fedt gør hele forskellen..de andre ting husker jeg ikke
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: `76 bremsemarster

Indlæg af claus olieklud »

ja sådan en som ved krydspinden uden tapper - det er en meget god beskrivelse, det er så også sådan en jeg har vrikket frem... under den var da en hvid nylon skive som sikkert er ganske korrekt, men ville da gerne lige havde bekræftet det, den passer ihvertfald størrelsesmessigt

og ja - jeg købte nemlig en tube bremsefedt beregnet til stempler & glidere, det vil selvfølgelig lette monteringen noget - smørrelse er altid godt

der står i heynes at man skal smørre med lidt bremsevædske - det var også hvad jeg gjorde da jeg renoverede min kaliber sidste år på min 78er, og så noget alm smørrefedt til gliderne - denne gang har jeg dog brugt rigtig bremsefedt... jeg tænker at alm fedt vel egenligt er godt nok til sådan nogle glidere hvis man ikke har andet

hilsen olieklud
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: `76 bremsemarster

Indlæg af strynboen »

anlm fedt er fint..hvis det ikke kommer i kontakt med gummidele som er bremsevædske modstandsdygtigt..og det er kun de dele som tætner direkte mod bremsevædske..resten er støvtætninger som er normalt gummi...tror jeg....
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"