Hvilke uoriginale skærme holder ?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilke uoriginale skærme holder ?

Indlæg af juhl-drengen »

Yamaha1977: Du BEHØVER ikke kunne vise din kunnen men generelt set herinde vinder du respekten ved at vise du kan lave andre ting end at råbe op om hvor elendige uoriginale dele er og produkt forbedring ift. minimale besparelser(som du til en hvis grad faktisk har ret i), hvis du viser dine projekter og evt. dine andre hobby'er (f.eks jeg gør meget i biler, Kim BS herinde f.eks gør meget i retro modelbiler) så vil du opleve du vil få kommentarer, input og til tider historier/minder fra "dengang", det er til tider meget lærerigt hvis man kan holde en konstruktiv eller let fjollende tone herinde der er ingen grund til at gå på liste sko som sådan opfør dig som du ville opføre dig hjemme ved nogle folk du aldrig har mødt før så bliver meget mere hurtigt vel set at sige/gøre :-) vi er da også interesseret i at lære lidt/få lidt afvide om dig og dine projekter ;)

Men Ang. de røde pølser fra Netto de herrer hvor/hvornår og hvor meget ristede løg og to takts olie skal jeg medbringe :shutup


Steen: ryger drikker og hysteriske, det er som rigtige kvinder i soveværelset :mrgreen: :teeth2 :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvilke uoriginale skærme holder ?

Indlæg af Twinsport »

Hej

Én af udfordringerne er selvfølgelig at vi ikke sidder overfor hinanden og diskuterer. Vi har kun hinandens smiley'er at tolke og så bliver det hurtigt svært.

Når det nu er sagt, så skal jeg da være den første til at indrømme, at hvis jeg ser ting skrevet som, i mine øjne, er langt fra virkeligheden (hvor finder jeg et komplet nummermatch for 2.500 kroner? Eller hvorfor koster det 300 kroner at få boret en cylinder, når jeg kan ordne den selv med min T. Hansen honer?) - så tager jeg altså bladet fra munden!

Det er, som regel, ikke personligt, men vi ender hurtigt på niveau med Scootergalleri, hvis det bare er et spørgsmål om at råbe højest.

Juhl har, som han også selv skrev, fået nogen over nakken gennem tiden. Andre har også fået på hatten hen af vejen og har trukket sig ud af forum. Her kan man selvfølgelig starte en diskussion om hvorvidt der skal være plads til alle, men det er ødelæggende for et forum hvis der ikke kan diskuteres konstruktivt i en god tone.

Når vi nu ikke kan se hinanden i øjnene, så er tonen så meget desto vigtigere. Det skal man til enhver tid huske på. Det betyder ikke at vi skal være kedelige - ork nej. Tonen kan sagtens blive skarp, men man skal ikke bliver fornærmet. Det er sjældent at nogle herinde bliver angrebet personligt, medmindre der skrives på en måde, som falder mange for brystet.

Personligt glædes jeg over den entusiasme som udvises her og jeg imponeres jævnligt over det håndværk som vises frem. Det er fedt og det er bl.a. det der adskiller forum fra Scootergalleri.

Vi er meget forskellige herinde. Ingen tvivl om det. Min personlige holdning er, at det som jeg skriver - det ville jeg til enhver tid også sige i en verbal diskussion. Nogle opfatter det som personangreb, men det er det ikke :)

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvilke uoriginale skærme holder ?

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... en del af de rimeligt aktive herinde kender hindanden fra knallerttræf og ture + at mange har handlet, byttet, hjulpet og lånt af hindanden, det gør selvfølgelig at man kommer til at kende hindanden, men også bare det at man har skrevet & læst en del herinde gør at man ligesom kommer til at kende hindanden...

som udgangspunkt skal vi være flinke og hjælpsomme over for hindanden, men når man begynder at kende folk så kan det godt ske at vi driller og provokerer en smule - det syntes jeg er helt fint da vi ikke skal være kedelige.

jeg har selv nogle få gange bevæget mig på grænsen bevidst - det er alså ikke fordi jeg vil genere nogle, men fordi jeg har haft lyst til at svare som jeg gjorde.

når nu du bliver opfordret til at vise noget af det du roder med, ja så er det bare fordi vi hurtigere kommer til at lære dig at kende - måske vil snakken handle om noget andet end lige en knallert, enhver form for mekanik er spændende.

for at vende tilbage til det tråden handler om : de bedste uoriginale skærme man kan købe i danmark er helt sikkert fra benny ( fs1.dk ) - jeg har selv en meget fin dx forskærm fra ham som jeg købte for 5 år siden, den er stadig lige så god som ny... den passer 100% uden man skal bukke eller file i noget, dog skal det lige siges at den egenligt er skabt til 18" hjul, så hvis ikke du bruger stort dæk på 17" fælg, eller lige som jeg 18" stjernefælge, ja så vil skærmen sidde for højt ift. forhjulet.

hvordan det forholder sig med k1 forskærm ved jeg ikke, men tror bestemt ikke der bliver nogle problemer da de er designet til at kunne monteres i 2 forskellige højder.

som før nævnt ville jeg ALDRIG udskifte dine originale med uoriginale - istedet kunne du jo overveje at lade dem omforkrome, men det er alså ikke billigt at få gjort - jeg vil gætte på omforkromning af sådan et skærmsæt ligger på imellem 3000 - 5000 kr... det er fordi der er en del arbejde i at udføre opgaven, du kan evt. kontakte tempo krom i herlev og spørge om de vil påtage sig opgaven... under en god forkromning er der kobber, alternativt bruges nikkel, prøv evt. at læse lidt om det.

problemet med top lakerede, polerede, forkromede dele er at de er flottere end nyt originalt - derfor syntes jeg bare du skulle polere dine rimeligt fine originale skærme og være glad ved det.

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilke uoriginale skærme holder ?

Indlæg af juhl-drengen »

Angående skærmene har jeg ofte haft held med at polere/pudse skærmene så de står lækkert, affedte dem og give dem en omgang klarlak for at give lidt holdbarhed :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hvilke uoriginale skærme holder ?

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Yamaha 1977 og velkommen til.
Jeg kan måske bidrage med flg.: Jeg havde omkring 2008 brug for at nyt skærmsæt til en SS fra 1974 og det var uheldigvis imens Benny var ved at flytte/ombygge, så jeg tyede til Thansen og fik også den sædvanlige dårlige/manglende pasform, som dette firma er kendt for. Inden montering varmede jeg dem op for at sprøjte tectyl ind i samlingerne, så det kunne fordele sig de rette steder for at beskytte længst mulig.
Men i.f.m. de forskellige træf, var der 2 brugere herinde (Jesper J og Per P) der ikke kunne klare at se en så original SS med Thansen skærme, så de satte sig for at skaffe hhv en for- og bagskærm og inden det næste træf var der skaffet et brugt - men original skærmsæt med perfekt pasform! :-)
Skærmsættet fra Thansen blev så sat på en reserve FS1, der sjælden er ude i det danske vejrlig, så der er ingen problemer med rust - endnu. :-) Jeg ved dermed ikke hvordan de ville se ud, hvis de jævnligt var ude i det fugtig klima og ved derfor ikke om oplysningen er brugbar ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilke uoriginale skærme holder ?

Indlæg af juhl-drengen »

Er det på en af de to SS'ere du har de skærme Poul-Erik? for så vidt jeg erindrer fremstår skærmene flotte på begge af dem, eller er det en af de to andre? :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvilke uoriginale skærme holder ?

Indlæg af knallert »

forum er for knallert intereserede som arbejder på knallerterne..adskiller dem..og samler den igen..oftest.... ombygger dem eller total renovere den som fra fabrikken.og ,, dem i alle mellemafskygninger,,,...men næsten alle herinde renovere selv maskinerne( ofte med hjælp fra andre forum medlemmer)


.....og holder træf og fælles ture når de er i standgjordt..
så du er nok i et forkert forum...SG er for fremvisning..hvor man i ikke går op i detaljerne.så prøv der..eller på face..hvor det er mere overfladisk
.vi er total nørdet..og bore i alle detaljer. på dette forum...
strynboen på test profil
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hvilke uoriginale skærme holder ?

Indlæg af Poul-Erik A. »

juhl-drengen skrev:Er det på en af de to SS'ere du har de skærme Poul-Erik? for så vidt jeg erindrer fremstår skærmene flotte på begge af dem, eller er det en af de to andre? :)
Hej Kevin. Nej, det omtalte Thansen skærmsæt sidder på en 1977'er, der ikke ret tit er udendørs. Den grønne du lånte 1 maj, har et sæt fra Benny i.f.m. et trafikuheld, hvor en billist overså det røde lys i "Toyota-krydset" i Skive og blev erstatningspligtig og derved krævede dennes forsikrings-selskab, at Yamaha'en kom på autoriseret værksted og det ligger ca. 2 km fra mig. Jeg fik dog lov til at lave et "oplæg" til hvad der skulle skiftes og hvor delene skulle skaffes fra - derfor kom Benny til at levere. :-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvilke uoriginale skærme holder ?

Indlæg af juhl-drengen »

Ja den med færdselsuheldet har du fortalt da jeg kørte på den ved bilka træffet :-)

Benny leverer også nogle fornuftige produkter :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"