Nybegynder (MEGET nybegynder) der har brug for hjælp

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
El-Fappio
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 22. mar 2016 00:40
Kontakt:

Nybegynder (MEGET nybegynder) der har brug for hjælp

Indlæg af El-Fappio »

Hejsa folkens, jeg skal snart til at tage mit knallert-kort. Jeg kiggede så lidt rundt efter nogle brugte knallerter online, og så faldt jeg over en Yamaha FS1, hvorefter jeg var fuldstændig solgt :D . Nu har jeg så kigget rundt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om jeg overhovedet kan køre på sådan en som 16-årig. Jeg har brugt en times tid på at kigge rundt online, men alle FS1'ere jeg kan finde ser ud til at være ulovlige. Så nu ville jeg lige høre:
Hvor hurtigt kan en lovlig FS1'er køre (Både 2- og 4gears), og kan jeg køre på sådan en med kort til lille knallert :? (Ved godt at en lille kan køre maks 30 og en stor maks 45)? Jeg er virkelig dårlig til sådan noget med motorer, så undskyld hvis jeg spørger dumt :wink:
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Nybegynder (MEGET nybegynder) der har brug for hjælp

Indlæg af juhl-drengen »

En fs1 kan kører 35-39 stykker lovligt (mener nok det er 37 men hæng mig ikke op på det) den hører under som en ikke registreringspligtig knallert 30 :-) det er vist ca. det samme lige meget om det er 4g eller 2g :-)
Nok ikke det mest professionelle spørgsmål jeg har hørt, men det mon ikke nok det går ;-)

Nu har jeg et spørgsmål til dig, vil du have det som en hobby eller vil du bare se smart ud og komme fra a-b? hvis du ønsker en hobby så er fs1'en fin da der også er et stort bagland, hvis du bare gerne vil se fancy ud og køre på noget gammelt med gear som skal være lovligt, så vil jeg råde dig til f.eks en Suzuki Dm50 samurai, den er 2 gears med en topfart på 35 km/t, bygget mellem 1983-1998 og både billigere i dele og indkøb(de billige fs1'ere er som regel renoverings klare uanset hvad sælgeren siger) end en Yamaha FS1.

Hvis du bare gerne vil have noget med gear som ser smart ud, er mere pålideligt og holdbart end en fs1 og de fleste andre ældre knallerter og noget nemmere at få til at rende stærkt :-) så kan jeg råde til en gilera smt 4 gears eller en Suzuki SMX/RMX 6 gears, du får noget mere for 5000 end de andre gamle da de er ved at nå en hvis alder efter hånden, 99% af dem er tilgengæld ulovlige, men det er ikke et større problem end det kan laves lovligt igen.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
El-Fappio
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 22. mar 2016 00:40
Kontakt:

Re: Nybegynder (MEGET nybegynder) der har brug for hjælp

Indlæg af El-Fappio »

Tak for det hurtige svar! :D Jeg havde egentlig tænkt mig at købe til renovering så jeg har noget at gå og fikse på :wink:
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Nybegynder (MEGET nybegynder) der har brug for hjælp

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg ville stadig gå i en anden retning end en FS1 hvis jeg var dig, simpelthen fordi i dag svarer en fs1 bare ikke længere til en 16 årigs budget medmindre han sælger stoffer og kvinder :P (bare spørg de gamle hvad deres billige ordentlig byggede og deres originale maskiner står dem i)

Hvis du skal have nallerne i en knallert og det bare SKAL være en fs1, så tag en Fs1 2 gear så originalt som muligt i kørende stand, så har du noget du kan tulre rundt på som kørende projekt (hvilket i sidst ende er sjovere end et stort projekt) :-)

Ellers så er en dm50 stadig et godt bud til en lovlig gear knallert, der er fra fabrikken en del udstyr, den er bygget i en nogelunde kvalitet dog med nogle få større svagheder som ikke er så store igen ved originale dele og lovlige hastigheder, og så er motoren MEGET simpel ift. den er til en gear knallert :-)

Men hvis det ikke er fordi det resolut skal være en veteran knallert, så få fingrene i en nyere gearknallert da de er bedre på alle aspekter udover nostalgien, og nostalgi er DYRT (som de siger i bilprogrammer, aldrig bland handel med positive følelser, det er simpelthen for dyrt!)
Det er kun sådan nogle i min alders gruppe der kan se os selv som 15-16 årige igen på ryggen af sådan en motard/cross maskine :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Nybegynder (MEGET nybegynder) der har brug for hjælp

Indlæg af knallert »

du skal gå efter de mindst populære modeller..da prisen er tosset på de klassiske samle modeller...med mindre du har 15,000 at starte med..for det er start prisen på en rimelig kvalitets knallert..er de billigere er risikoen stor for sjusk og fusk og udenlandske maskiner.og få en fra forum/(en af de gamle ærlige ) med ud og se den knallert du vælger..ellers er du på spanden..der er penge i lortet og derfor foregår der en del ikke helt lovligt rundt omkring..jeg ville nok vælge en caio eller rigtig gammel veteran som sco/diesella. de kan godt være seje at køre på.hvor man får meget for få tusinde..en sco 1 gear er f eks..svine simpel..og kan bygges rigtig lækker..og er meget driftsikker
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"