Forskel på 2G og 4G motor?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Tønne
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 5. jul 2016 19:47
Kontakt:

Forskel på 2G og 4G motor?

Indlæg af Tønne »

Hejsa,

Er der forskel på motor blokkene?
-kan man tage "indmaden" fra en 4G og sætte over i en 2G blok?

/Tønne
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Forskel på 2G og 4G motor?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... på de første udgaver af 2 gears fra 1988 passer 4 gears gearkassen lige over i, men så lavede man siden hen en forhindring som først skulle fjernes for det kan lade sig gøre - jeg ved ikke fra hvilket stelnummer det gælder, men det må stå et sted.

der findes masser af 4 gears motorer, så mon ikke det ville være bedre at lave en "rigtig" 4 gears motor - man kan dog opleve at 2 gears blokkene er i bedre stand end 4 gears blokke, men 2 gears blokkene er nu også ved at være gamle, så jeg kan næsten ikke se fordelen ved at lave en 2 gears til 4 gears... desuden er det ulovligt hvis ikke motoren sidder i et 4 gears stel.

fs1.dk har faktisk rigtig mange ting til motor renovering - det er ikke altid gjort med krumtap renovering, nye lejer og pakdåser... mange gange er aksler, bøsninger, låseringe på aksler, tandhjul og hele koblingen opslidt, desuden typisk slidte eller defekte gevind - derfor skal man kikke godt efter de dele man vil bruge til sin motor, ihvertfald hvis den skal være langtidsholdbar og ikke skramle for meget.

hilsen olieklud
Tønne
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 5. jul 2016 19:47
Kontakt:

Re: Forskel på 2G og 4G motor?

Indlæg af Tønne »

Hej,

Tak for godt svar.
Jeg spørger da jeg kun mangler en af motorblokkene, den hvor nummeret ikke sidder i.
2G motor dele får man jo nærmest smidt i nakken, i forhold til 4G, så derfor var jeg nysgerrig efter om jeg kun slippe nemt om ved det med sådan en.. :-)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"