Side 1 af 1

Karburatorjustering

: søn 28. aug 2016 17:50
af Venlig
Jeg har lavet min Yamaha lovlig med bla en helt ny Mikuni 10 mm karburator ( fandt den fornuftigt i Tyskland ) :)
jeg har lidt problemer med indstillingen, nålen sad i 2 øverste tak, denne har jeg sat i midten, dette hjalp meget, den kører bedst med choker trukket, og da dysen er en 85, håber jeg det vil hjælpe at skifte den til en 110, er der andre gode råd ?

:whew :flag

Re: Karburatorjustering

: søn 28. aug 2016 18:50
af Kim B S
Hej Venlig.
Ja, 85 dyse er ret lille, så jeg kan godt forstå at du skal køre med choker. Jeg synes det lyder fornuftigt at prøve med en 110 dyse, det er meget nårmalt til lovlig motor, jeg har dog også hørt om nogen som køre bedst med 105 dyse, men det kan du jo prøve hvis du finder ud af, at den får i overkanten med en 110 dyse, det kan være forskelligt fra den ene motor til den anden. :wink: god fornøjelse. :D
Hilsen Kim.

Re: RE: Karburatorjustering

: tirs 30. aug 2016 16:55
af Hundrik
Venlig skrev:Jeg har lavet min Yamaha lovlig med bla en helt ny Mikuni 10 mm karburator ( fandt den fornuftigt i Tyskland ) :)
jeg har lidt problemer med indstillingen, nålen sad i 2 øverste tak, denne har jeg sat i midten, dette hjalp meget, den kører bedst med choker trukket, og da dysen er en 85, håber jeg det vil hjælpe at skifte den til en 110, er der andre gode råd ?

:whew :flag
Havde samme problem med en scooter en gang. Op i dyse var det eneste der hjalp. Så lyder fornuftig med en str.110. :-)

sendt fra Sony Xperia Z5

Re: Karburatorjustering

: tirs 30. aug 2016 21:33
af Venlig
Hej Igen
Nu har jeg sat en 110 dyse i, den er mere jævn i gassen, men vil stadig ikke ret gerne gå i tomgang, og er ikke helt glad for at tage max gas , men det hjælper stadig at rykke i chokeren, kan det passe at jeg skal i f.eks en 120 dyse ?

Re: Karburatorjustering

: tirs 30. aug 2016 21:46
af FS1originalen
Det kan sagtens passe - flere af mine kører med 125 dyse til en ganske svagt portet F5B cylinder.
Har vi hørt hvilken cylinder og udstødning du har på???

Erik

Re: Karburatorjustering

: ons 31. aug 2016 07:12
af Venlig
Det er en ny lovlig udstødning fra Thansen og en F5B cylinder

Re: Karburatorjustering

: tors 1. sep 2016 21:21
af Venlig
Så har jeg sat nyt topstykke på og skiftet dysen til en 120 er, det hjalp lidt, men er ved at erkende at min indsigt der er 32 år siden er kommet til kort, er der en nordjysk specialist som jeg kan få hjælp hos, evt. mod betaling ?

MVH Knud

Re: Karburatorjustering

: ons 14. sep 2016 11:33
af MNH3660
Følger lige med...
Har hoveddysen indvirkning på tomgangen? Er det ikke hovedsageligt pilotdysen og luftskruen, der styrer tomgangen? Slås selv med at få en stabil tomgang på en lovlig opsætning (karb m/110 dyse, 6,5 mm indsugning, 3-skyls, original (renset) udstødning).
MVH Mikkel

Re: Karburatorjustering

: ons 14. sep 2016 21:17
af claus olieklud
hej mikkel... jeg er helt enig med dig, hoveddysen er fuldstændig uden betydning for tomgang.
det er nøjagtig som du skriver alene pilotdyse og luftskrue der bestemmer hvor meget benzin den får med lukket gasspjæld.

hilsen olieklud

Re: Karburatorjustering

: tors 15. sep 2016 21:40
af Venlig
Hej Igen
Tak for de gode råd, men jeg har konstateret at der kommer olie fra gearkassen ind i cylinderen, dette gør det umuligt at justere den + den banken der er i motoren går jeg ud fra kommer fra krumtappen eller andet = jeg skiller blokken af og renoverer den, er der nogen der har erfaring med T hansens renoveringssæt til motoren med Japanske kvalitetsdele ?, passer delene fra en 4 gear til en 2 gear fra 1990 ?

MVH Venlig