Side 1 af 1

Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: man 10. apr 2017 11:09
af KasperRobert
Hej KnallertForum.dk

Jeg ejer en Yamaha FS1 4 Gears, købte den mens den var top tunet og totalt ulovlig. Men har siden da arbejde rigtigt hårdt på at gøre den lovlig.
Jeg er nu nået til dette punkt hvor alt på Yamahaen er skiftet til de lovlige og de standard dele, - og den køre mellem 38-45?

Hvis jeg bliver stoppet, og jeg ryger på rullefelt, vil du give en bøde? Når der ikke er fortaget nogen konstruktive ændringer, og knallerten er som den blev godkendt ("standardtypegodkendelsen)

Tak på forhånd! :)

Re: Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: man 10. apr 2017 11:19
af kreidlerhansen
Hvis du er i tvivl, så gå et par tænder op på bagtandhjulet for at bringe hastigheden lidt ned. Det er i det mindste tilladt.

Som udgangspunkt skal den prøves efter TUM-bestemmelserne, hvorved rullefeltet ikke er gyldigt.
Praksis tror jeg afhænger af den enkelte betjent, så du kan havne i et værre tovtrækkeri, hvis en emsig type skulle holde på at benytte rullefeltet.
Dvs. du kan få en bøde, som du skal søge omstødt, og i mellemtiden kan du risikere, de opbevarer knallerten.

Bemærk: Det er spekulation og en art "sandsynlighedsberegning".

Personligt ville jeg geare den ned til max 35km/t og yde en indsats for ikke at køre mere end 30km/t; du kan nemlig få en fartbøde for at køre stærkere.

Re: Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: man 10. apr 2017 11:58
af Morten - Webmaster
Er det ikke bare et optimistisk t-hansen speedometer ? har du testet med GPS ?

Re: Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: man 10. apr 2017 12:40
af 12V
Er den bygget med original stumper? De uoriginale kan være lidt hurtigere, f.eks cylinder med tre skyllekanaler, udstødning uden ekstra begrænsing, tynd toppakning. Den originale på de senere var 2 mm tyk.
Husk 9 tands tandhjul foran.

Re: Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: man 10. apr 2017 18:25
af Poul-Erik A.
Jeg tror også der er mange, der ikke tænker over den tykke toppakning, som også var standard.... ;-)

Re: Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: tirs 11. apr 2017 10:08
af Twinsport
Nå, så er det derfra de tykke toppakninger kommer! Dem er jeg stødt på, på adskillige Sting.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Re: Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: tirs 11. apr 2017 14:14
af Jensmc
Sting har en 1 mm alu toppakning.
FS1 har en 2,3 mm kobber pakning.

Re: Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: tirs 11. apr 2017 19:07
af Twinsport
Jeps, men flere af mine har tilsyneladende været neddroslet med de tykke kobberpakninger. De bliver dog skiftet til de tynde efterhånden som jeg kommer til det :-)

Re: Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: lør 15. apr 2017 13:59
af Yamaha FS1 50SS
Her er lige lidt fra TUM 178 godkendelsen :D ,,,

Re: Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: man 17. apr 2017 10:11
af Jensmc
Er der nogen, der har prøvet en 2-kanal cylinder på en lovlig drejeventilmotor?
Den må da køre mere end elendigt.

Re: Yamaha FS1 4 Gears - Lovlig men ulovlig??

: man 17. apr 2017 22:12
af Yamaha1977
Mange køre også med et 275 eller et 300 bagdæk, det giver også lidt hastighed...
Her lige fartbødetaksterne for en 30 knallert.