Større koblingsknast.

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Større koblingsknast.

Indlæg af hybber »

Hejsa!

Fandt lige denne koblingsknast da jeg rodede i stumperne, men hvad er den til?

Den er meget højere og kan indeholde mange flere plader end de "almindelige":

Kan forestille mig at det måske er til noget yb eller lignende, men vil da gerne være sikker!

Smider lige et par billeder ind!!
Vedhæftede filer
IMG_0523 [Desktop Resolution].JPG
IMG_0523 [Desktop Resolution].JPG (149.31 KiB) Vist 4666 gange
IMG_0524 [Desktop Resolution].JPG
IMG_0524 [Desktop Resolution].JPG (107.58 KiB) Vist 4666 gange
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Re: Større koblingsknast.

Indlæg af MaaQ »

Så vidt jeg ved at koblingen på en YB100 anderledes konstrueret og vil slet ikke passe, men jeg kunne forestille mig at den var til en RD50 eller RD80..
Hilsen Christian

Yamaha FS-1 model K1 fra 78 - 90% original - 7,9 hk/12000 omdrejninger
Yamaha YB100 - Projektet er på pause pt
morten blom
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: lør 9. aug 2008 12:06
Kontakt:

Re: Større koblingsknast.

Indlæg af morten blom »

det kunne være fra en yamaha yz80l fra 85, har selv en knast mage til liggende. har dog overvejet at svejse mit primærtandhjul (gl model = stål) lidt højere så vil koblingen få ca dobbelt så meget areal :lol:
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Større koblingsknast.

Indlæg af hybber »

morten blom skrev:det kunne være fra en yamaha yz80l fra 85, har selv en knast mage til liggende. har dog overvejet at svejse mit primærtandhjul (gl model = stål) lidt højere så vil koblingen få ca dobbelt så meget areal :lol:
hehe, ja, det kunne selvfølgelig være en mulighed at svejse lidt på det, men der må jo findes et primærhjul der matcher, mener faktisk at ha set et af strynboens indlæg, hvor et højere primærtandhjul er afbilledet nu jeg tænker over det!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Større koblingsknast.

Indlæg af strynboen »

hej ja jeg har den anden part,,koblingsskålen,,man skal dog bruge sit eget primær tandhjul da tandantallet på rd er mindre,,
primær/sekundær,,entelig burde det trækkende være prim´ær,,
men i har vist ret i at det store bliver kaldt primær :?: :?: :idea: :|
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
morten blom
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: lør 9. aug 2008 12:06
Kontakt:

Re: Større koblingsknast.

Indlæg af morten blom »

hybber skrev:
morten blom skrev:det kunne være fra en yamaha yz80l fra 85, har selv en knast mage til liggende. har dog overvejet at svejse mit primærtandhjul (gl model = stål) lidt højere så vil koblingen få ca dobbelt så meget areal :lol:
hehe, ja, det kunne selvfølgelig være en mulighed at svejse lidt på det, men der må jo findes et primærhjul der matcher, mener faktisk at ha set et af strynboens indlæg, hvor et højere primærtandhjul er afbilledet nu jeg tænker over det!

nej for det har ikke samme antal tænder. desuden er friktionspladerne i yz80'eren med 10 "tænder" mod fs1 med 8 :(
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Større koblingsknast.

Indlæg af strynboen »

rd delene passer,,har haft dem sammen med fs1 koblingspladerne og koblingsknasten
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"