Ingen spørgsmål er dumme !

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Morten - Webmaster »

For at spare en masse tid eller penge, er det en rigtid god ide at spørge om ting man ikke er sikker på INDEN man går i gang

Jeg har ihvertfald erfaret at jeg kunne have gjort mange ting nemmere med den rigtige viden ved hånden

så husk, spørg hellere en gang for meget, end for lidt..
Larsup
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 18:53
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Larsup »

der har du ret. heller spøger en gang for meget end en gang for lidt. jeg fik en gang at vide at der var ikke nogle dumme spørgsmål men kun dumme svar. :D
Michael Andersen
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 26. nov 2010 08:06
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Michael Andersen »

Hej Alle.
Jeg har netop investeret i en fs1...... Min første.
Sælger fortalte den var fra 79.
Kan jeg få lidt gode råd og ideer, til regelmæssig pleje og vedligehold.
Jeg prøver at lære det
jimmi.mortensen
Junior knallert
Indlæg: 37
Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 12:30
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af jimmi.mortensen »

Morten - Webmaster skrev:For at spare en masse tid eller penge, er det en rigtid god ide at spørge om ting man ikke er sikker på INDEN man går i gang

Jeg har ihvertfald erfaret at jeg kunne have gjort mange ting nemmere med den rigtige viden ved hånden

så husk, spørg hellere en gang for meget, end for lidt..
og jeg vil gerne vide hvilken årg. de tykke forgaffelsben høre til...
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Dewil »

76
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
jimmi.mortensen
Junior knallert
Indlæg: 37
Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 12:30
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af jimmi.mortensen »

Dewil skrev:76
super tak for det.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Dewil »

det var da så lidt.
Hvis man er ny i FS1, vil man hurtig finde ud af at det er en ret forvirrende verden. Det kan derfor være en meget stor hjælp som udgangspung at kaste sig over det lidt litteratur der er tilgængeligt, samt at gennemse diverse guider her på siden. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Frederik0410
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 11. dec 2013 18:09
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Frederik0410 »

Har allerede skrevet et indlæg, men ville også høre her, fordi der nok er lidt flere der ser det, men passer yamaha RD 125 fælge på en yamaha fs1 4 gear. tjek dette billede jeg fandt
2628803-yamaha-fs1-4-gear-12_8-hk-rd-80-faelge-solgt.jpg
2628803-yamaha-fs1-4-gear-12_8-hk-rd-80-faelge-solgt.jpg (106.14 KiB) Vist 16856 gange
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Knud »

ja jeg skal jo lave en magen til i mit Knuds Racer projekt og vil der bruge eger hjulene fra min RD125 sammen med forgaflen fra denne
:mrgreen:
Frederik0410
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 11. dec 2013 18:09
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Frederik0410 »

Jeg synes det ser super fedt ud med RD fælgene, men har du prøvet at sætte RD125 fælge på en FS1'er før?
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Knud »

nej det har jeg ikke men det er ikke noget der for mig er et problem og så bliver styre egenskaber og bremse evne ordner bedre og jeg får en knallert der bedre passer til min højde - jeg har desuden et sæt eger-typer til salg på DBA
:mrgreen:
Frederik0410
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 11. dec 2013 18:09
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Frederik0410 »

Jeg skal bare lige være helt sikker.... Det er de her fælge du vil sætte på din FS1'er, og du er sikker på at de passer på en FS1?? :D
Billede
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Knud »

De viste fælge er yamaha 125LC fælge på en rd80 forgaffel jeg ville for en sikkerhed skyld spørge sælgeren ang. aksel diameter men der mangler jo aksel og lejer etc
:mrgreen:
Frederik0410
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 11. dec 2013 18:09
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Frederik0410 »

Kender du nogle gode steder jeg kan købe RD125 fælge (de må gerne være brugt, bare så billige som muligt).... dem jeg regnede med at købe er lige blevet solgt... øv øv :(
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Knud »

prøv ebay du skal dog huske at tjekke for om de er 12-kantede man kan kun meget dyrt rette en skæv alu fælg en eger fælg er meget nemmere men måske ikke det design du havde forestillet dig

der er nogle til 15£ lige nu
:mrgreen:
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Dibii »

Hej Frederik0410
Jeg har en RD125 forgaffel på min Yamaha fs1 4-gear, den var påmonteret da jeg købte knallerten, jeg valgte at beholde forgaffelen da jeg syntes godt om den, og den havde en super god affjedering.
Men forhjulet udskiftede jeg da det var meget rusten og grimt, kan huske at det var 18tommer med 12mm aksel. så noget tilpasning skal du nok regne med at lave, :wink: hvis det er en fs1 forgaffel du har. Jeg måtte lave nogle bøsninger og sættet i forgaffelen til akslen, og nogle afstands skiver på hver sin side af hjulet for at få et 17tommer k1 forhjul med 10mm aksel til at passe.
Med det er bleven rigtig rigtig godt. :(y)
Her er der lige et billede af det resultat.
Vedhæftede filer
yamaha.jpg
yamaha.jpg (252.29 KiB) Vist 16778 gange
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af knallert »

vi er vel off topic.
.jeg har et sæt fælge til gratis afhentning..der mangler dog bremsetromle pladen med bakkerne... bagtandhjulet passer ikke direkte på knallerten..

gider ikke at tilpasse dem..når jeg ikke har alle delene...mit sæt er til skive foran og tromle bag


det er den type som var på billed før i tråden
Vedhæftede filer
KGr_Hq_F_l_UE6_CGSHDrs_BOsw_O_hne_Q_60_35.jpg
KGr_Hq_F_l_UE6_CGSHDrs_BOsw_O_hne_Q_60_35.jpg (5.87 KiB) Vist 16768 gange
strynboen på test profil
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Knud »

dem vil jeg gerne have vh Knud
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Knud »

Dibii skrev:Hej Frederik0410
Jeg har en RD125 forgaffel på min Yamaha fs1 4-gear, den var påmonteret da jeg købte knallerten, jeg valgte at beholde forgaffelen da jeg syntes godt om den, og den havde en super god affjedering.
Men forhjulet udskiftede jeg da det var meget rusten og grimt, kan huske at det var 18tommer med 12mm aksel. så noget tilpasning skal du nok regne med at lave, :wink: hvis det er en fs1 forgaffel du har. Jeg måtte lave nogle bøsninger og sættet i forgaffelen til akslen, og nogle afstands skiver på hver sin side af hjulet for at få et 17tommer k1 forhjul med 10mm aksel til at passe.
Med det er bleven rigtig rigtig godt. :(y)
Her er der lige et billede af det resultat.
Dibii skrev:Hej Frederik0410
Jeg har en RD125 forgaffel på min Yamaha fs1 4-gear, den var påmonteret da jeg købte knallerten, jeg valgte at beholde forgaffelen da jeg syntes godt om den, og den havde en super god affjedering.
Men forhjulet udskiftede jeg da det var meget rusten og grimt, kan huske at det var 18tommer med 12mm aksel. så noget tilpasning skal du nok regne med at lave, :wink: hvis det er en fs1 forgaffel du har. Jeg måtte lave nogle bøsninger og sættet i forgaffelen til akslen, og nogle afstands skiver på hver sin side af hjulet for at få et 17tommer k1 forhjul med 10mm aksel til at passe.
Med det er bleven rigtig rigtig godt. :(y)
Her er der lige et billede af det resultat.[/quote
Det ser godt ud med sådan en forgaffel og ja det virker bare bedre (men det er jo ikke lovligt)
info:et YL1 forhjul havde passet bedre da det er 18" men har samme aksel som FS1
:mrgreen:
Brugeravatar
Dibii
Stor knallert
Indlæg: 258
Tilmeldt: man 27. feb 2012 13:14
Kontakt:

Re: Ingen spørgsmål er dumme !

Indlæg af Dibii »

Der er jo så meget der ikke er lovligt :wink:
Syntes at 18" hjul bliver for store.
Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig.
Ejer af 1 Yamaha fs1 1976 og 1 Puch Maxi 1989.

MVH.
Danni N.
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"