Primærhjul og deres tolerancer

Her kan du finde oplysninger om hvilke farver og modeller der kom i DK, hvilket udstyr og så videre.... del også gerne ud af din viden..
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af Morten - Webmaster »

husk helst at finde et der matcher summen 136 +- 1 (hvis muligt)
for at prøve og undgå transmissionsstøj.

Billede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
YAM FS1

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Morten

Er det det nummer der står i selve allu klogen ved loggo,har været udefor at ( koblingen synger under kørelse ) ( eller lamer mere eller mindre indtil at man tager koblingen ) kunne være jeg skulle bruge den anbefaling
Mvh
Henrik
3550
slangerup
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af Dewil »

Lige et billede som dokumentation....

Her går man og synes at man bare ved næsten alt der er værd at vide... stopper det aldrig??? :dust
Vedhæftede filer
DSC08593 [1024x768].JPG
DSC08593 [1024x768].JPG (127.07 KiB) Vist 6409 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af Morten - Webmaster »

Super dokumentation Johannes !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
YAM FS1

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Dewil

Små graviring.kan se at det klog hjul er den gamle årgang,men har aldrig troet at det betød det helt store,men man bliver altid kloger ved at hoppe ind på siden,har fået renevoret et med nye gummiophæng,syntes bare det lamer noget i forholdt til et andet der ligeledes køre der ikke er renoveret.hvad betyder så det nummer der står i selve allu klogen :wink:
God wekeend
og godt bryllup :flag
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af Dewil »

Det var så lidt. Det skal så nok lige siges at ham japaneren der har siddet og tegnet på hjulene nok har mødt lidt for tidligt nogle dage og fået drukket mere sake end hvad godt var, for nu kikkede jeg lige i kasserne og på nogle kan man ikke se hvad der står og andre står der bare ingenting.... :? Sccchhå ær did fyeraftennnnn...... (man må håbe at Yamaha´s medarbejdere gik eller cyklede til og fra arbejde) :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af Dewil »

YAM FS1 skrev:Hej Dewil

Små graviring.kan se at det klog hjul er den gamle årgang,men har aldrig troet at det betød det helt store,men man bliver altid kloger ved at hoppe ind på siden,har fået renevoret et med nye gummiophæng,syntes bare det lamer noget i forholdt til et andet der ligeledes køre der ikke er renoveret.hvad betyder så det nummer der står i selve allu klogen :wink:
God wekeend
og godt bryllup :flag
Ja skål og lige over.... :o Du skal læse diagrammet rigtigt.... der står tal eller bogstav BÅDE på tandhjulet og på koblingsskålen (måske), de to finder man så i diagrammet og ser så om man har et match. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
YAM FS1

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af YAM FS1 »

kan der være fordi det fåes uorginalt og orginalt
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af Dewil »

Absolut: NEJ.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
YAM FS1

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af YAM FS1 »

Dewil skrev:Absolut: NEJ.
kunne godt være der var nogle der havde sniget sig ind og det var derfor der ikke var graveret( Det lille primær hjul )
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af 12V »

Hvordan skal tænderne tælles på det primære drivhjul? Synes der er langt fra 19 til ~50?
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af T.B. »

Jeg fatter ikke rigtig at dit sæt har tal Johannes ???? Mine har bogstaver som tolerance ????? :whew De er vendt med bogstavet kl.12 da det ikke rigtig er til at se. Man kan se et D på nr.5 fra venstre (undskylder for billed kvalitet men jeg fatter bare ikke det reciser halløj) :crying
Vedhæftede filer
1 009.jpg
1 009.jpg (135.68 KiB) Vist 6368 gange
Thoms

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af Thoms »

Jeg forstår det heller ikke helt. Er der forskellige antal tænder eller er de skåret forskelligt?

Hvad med det her fra fy fy, leveres det mon i forskellige numre? Problemet er måske bare at jeg under ingen omstændigheder give så meget for det.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=523 ... 1861397837
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Primærtandhjul med not gang

Indlæg af Dewil »

Jeg vil gerne prøve at forklare, men det er nok desværre lidt teknisk.... so pay attention, I say this only once... :lol:
Tandhjulene er skåret skråt dels for lang levetid og dels for ikke at støje. det med støjen kræver så at der er en helt bestemt tollerance mellem tænderne. Det kan sammenlignes med kron- og spids-hjul i et bagtøj, det kan bare justeres. Gøres ved at man måler afstanden mellem tænderne med måleur, man kan så justere afstanden ved at rykke på spidshjulet ved hjælp af nogle afstands-sims. Når afstanden passer vil bagtøjet kunne køre uden hylen eller klonk-lyde.
Forskellen på bagtøjet og vores tandhjuls-sæt er bare at vores kan ikke justeres. Derfor har man i produktionen opmærket tandhjulene efter hvor det enkelte lige landede på tollerance-skalaen. Det er derfor at det er vigtigt at tingene passer sammen, elles er afstanden for stor eller for lille og et af udfaldene kan så blive at det kommer til at lyde som en jetjager der er ved at lette.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Thoms

Re: Søger primær tandhjul med notgang

Indlæg af Thoms »

Hyleriet er stoppet efter jeg hældte lidt mere olie på - den er ikke helt tæt og smider mere end jeg havde regnet med. Vi må igang med en omgang afmontering af olieskjold...Men tråden her er blevet så informativ at den bør laves om til en guide :dust
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Primærhjul og deres tolerancer

Indlæg af patrick j. »

På den jeg skal bruge står der E på den store og E eller F på den lille burde det så ikke være i orden?
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Besvar

Tilbage til "Fakta, Farver og nørdet information om FS1"