Oliemænge i forgaffel

Her kan du finde oplysninger om hvilke farver og modeller der kom i DK, hvilket udstyr og så videre.... del også gerne ud af din viden..
Besvar
Thoms

Oliemænge i forgaffel

Indlæg af Thoms »

Haynes beskriver meget præcist følgende mængder: 137cc på K1 og 134cc på DX, men det lyder næsten "for præcist". Er det i bund og grund individuelt alt efter hvor meget dæmpning man ønsker eller?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Oliemænge i forgaffel

Indlæg af Dewil »

Både og.... husk at hvis dæmningen er for blød eller for hård kan det få fatale følger i en katastrofesituation. En af affjedringens opgaver er netop at holde dækket mod vejen... og det kan det kun gøre ved affjedringen har den korrekte hårdhed.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Thoms

Re: Oliemænge i forgaffel

Indlæg af Thoms »

Kan det passe at der ikke er andre der vil dele deres erfaringer på området :whew
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Oliemænge i forgaffel

Indlæg af strynboen »

mener jeg kun hældte 125 ml..alså 1.1/4 dl..hydralik olie på mine dx..de er vist ikke så følsomme på mængden..mere tykkelsen på olien..den dæmper ved at olie"n trykkes gennem små huller
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Thoms

Re: Oliemænge i forgaffel

Indlæg af Thoms »

strynboen skrev:mener jeg kun hældte 125 ml..alså 1.1/4 dl..hydralik olie på mine dx..de er vist ikke så følsomme på mængden..mere tykkelsen på olien..den dæmper ved at olie"n trykkes gennem små huller
Der var rart - tak for det :(y) Altså hårdere dæmpning ved tykkere/dårligere olie?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Oliemænge i forgaffel

Indlæg af strynboen »

tyk olie er vel ikke dårligere..den bliver nok for hård med 80/90 olie om vinteren..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Fakta, Farver og nørdet information om FS1"