Bagsvinger fs1 DX 1978

Her er forslag til renovering / rep af forskellige komponenter på Yamaha FS1. Også gode råd ved køb m.m.
Besvar
Brugeravatar
PEJE
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 3. okt 2014 12:50
Kontakt:

Bagsvinger fs1 DX 1978

Indlæg af PEJE »

Hej.
Jeg er helt ny her på forum, Jeg har en Yamaha fs1 DX fra 1978.
Knallerten har jeg købt i start 1990`erne da jeg var en ung knægt med nyt knallertkørekort.
Yamaha`en har ikke kørt siden 1994, og har bare stået og forfaldet i mine forældres garage, men nu har jeg bestemt mig for at det er denne vinter, den skal restaureres, jeg vil gerne have knallerten tilbage så tæt på original som muligt, og det er her jeg er kommet lidt i problemer. For den er udstyret med en såkaldt cross-bagsvinger, det havde den da jeg købte den, og jeg har aldrig haft den originale bagsvinger. Er der nogen herinde der ved om man kan skaffe en sådan som reservedel, jeg har ledt en del på nettet og kan kun finde uoriginale der overhovedet ikke minder om den originale.
Skulle der være nogen der ligger inde med en sådan, eller kender nogen der gør som gerne vil sælge den, vil jeg meget gerne høre fra jer.
Ellers er der rigtig mange gode indlæg herinde, har også været i tvivl om de forskellige farver, men har fået meget hjælp ved at læse tidligere indlæg.

Med Venlig Hilsen
Peter
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Bagsvinger fs1 DX 1978

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Peter,,,

Velkommen her på forum :D ,,,

engang imellem dukker der en helt ny op fra gemmerne,,,, men så koster de også kassen ,,, men der er da jævnligt originale brugte tilsalg,,, men du skal nok regne med lidt reperations arbejde på dem pgr af kæde slid og rust ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Bagsvinger fs1 DX 1978

Indlæg af Oscar »

Jeg har faktisk en liggende, den er sandblæst og autolakeret, og der er monteret nye bøsninger :(y)
Hvad vil du give for den?
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Brugeravatar
PEJE
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 3. okt 2014 12:50
Kontakt:

Re: Bagsvinger fs1 DX 1978

Indlæg af PEJE »

Hej Oscar.
Den er jeg da interesseret i, hvis den er i ok stand.
Jeg har godt nok lidt svært ved at give et bud, da jeg ikke har kunne finde nogle brugte, og slet ikke kender pris niveauet på en original bagsvinger. Har du selv et bud på hvad du vil have for den?
Og har du evt. et billede af den? er den i så fin stand at den kan bruges som den er? eller skal der udføres nogen reparationer på den.
Med Venlig Hilsen
Peter
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Bagsvinger fs1 DX 1978

Indlæg af Oscar »

Den er 100% iorden.

Prisen er også derefter. Jeg har set skæve bagsvingere til 900-1000 kr, så vil have 1500 for min.
Skal faktisk selv bruge den, så derefter prisen :-)
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Bagsvinger fs1 DX 1978

Indlæg af juhl-drengen »

Der er også mange der bruger "racer"bagsvingeren som har støddæmper ører der minder om de originale
Den har ikke de samme problemer som "cross" bagsvingeren har

Mal den sort så er det svært at se forskel på afstand, bruger den selv på min egen :-)
Desuden er de ofte billige, fik min gratis af et sødt forum medlem :(y)


Billede
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
PEJE
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 3. okt 2014 12:50
Kontakt:

Re: Bagsvinger fs1 DX 1978

Indlæg af PEJE »

Hej Oscar.
Det er måske lidt i den gode ende hvad jeg havde tænkt, men på den anden side hvis den er helt ok, og jeg ikke selv skal til at renoverer på den, er det ok med kr. 1500,-
Jeg vil gerne lige se den i virkeligheden før jeg siger endeligt ja, hvad siger du til at du få 10% af beløbet nu (kr.150,-)
og så resten 90% (kr.1350,-) når jeg henter den. Hvis jeg så siger nej når jeg ser den, så beholder du de kr.150,- som tak for at reservere den til mig. Kunne det være en løsning?
Hvordan gør vi rent praktisk vedr. handlen, sender du en privat mail til mig med oplysninger osv. eller hvordan gør vi?
Jeg kører en del rundt i Danmark i forbindelse med mit arbejde, så jeg er af og til i KBH. området.
Med Venlig Hilsen
Peter
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Bagsvinger fs1 DX 1978

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 12:46, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Per P
Fuldblods knallert
Indlæg: 312
Tilmeldt: man 11. feb 2008 21:10
Kontakt:

Re: Bagsvinger fs1 DX 1978

Indlæg af Per P »

Hej

Blot til info, der skal betales told 3,70%, importmoms og et ekspeditionsgebyr på 160,- på import fra USA
Mvh

Per P
Besvar

Tilbage til "Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m."