Indstilling af karburator?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Indstilling af karburator?

Indlæg af Simonb »

Hejsa SG. Jeg har en yamaha 4 gear med følgende opsætning
43 mm cylinder støbejern
43 mm top
43 mm stempel
16 indsugning og karburator
5.3 hk udstødning
15/43 gearing
170 dyse

Den går okay.. Men går kun omkring 60? Er det fordi jeg kun har kørt 30 km med cylinder?
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Indstilling af karburator?

Indlæg af Kim B S »

Hej imao1.
Velkommen på forum. :(y)
Min køre ca 65 km/t med 40 mm. F5B cylinder, standard topstykke, 140 dyse og ellers samme opsætning som din med resten. :wink: Så din burde kunne køre lidt stærkere. :roll: Nu ved jeg ikke hvor godt bundtrækket er med den cylinder, da jeg ikke har prøvet den type, men den burde jo kunne trække et 15 tans, når en standard F5B kan gøre det uden problemer. :wink: Har du renset Udstødning for sod, for nylig? :?: Hvis ikke. Prøv at afmontere fløjten, og rens den godt, så alle huller er rene. Der i kan side meget og lukke til. Din cylinder kan ikke have meget sod, efter så få kilometer. :wink: Jeg håber at dette kan hjælpe dig. :wink: Ellers må vi satse på, at der er nogen af de kloge hoveder som skriver til dig. :(y) Der kan måske også være noget som skal finjusteres, måske tænding eller karburator. :) Men lad os give ordet frit, til dem som har mere styr på det. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
ib kaas
Junior knallert
Indlæg: 78
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 15:23
Kontakt:

Re: Indstilling af karburator?

Indlæg af ib kaas »

Hej

Er det ikke en lidt stor dysse du har i ??

Hilsen Ib
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Indstilling af karburator?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hvis SG betyder scootergalleri så er du på tynd is makker :hihi

Velkommen på et rigtigt knallertforum.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Indstilling af karburator?

Indlæg af roberthandvask »

Morten - Webmaster skrev:Hvis SG betyder scootergalleri så er du på tynd is makker :hihi

Velkommen på et rigtigt knallertforum.
"synes godt om" :lol: :lol:
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Re: Indstilling af karburator?

Indlæg af Simonb »

Hej Kim. Ja mit gamle std cylinder kører det samme som nu. Den tager gode mange omdrejninger i tomgang, men ikke lige så mange i gear. Jeg prøver lige det med udstødningen og skriver tilbage senere :-)
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Re: Indstilling af karburator?

Indlæg af Simonb »

Hej Kim. Ja mit gamle std cylinder kører det samme som nu. Den tager gode mange omdrejninger i tomgang, men ikke lige så mange i gear. Jeg prøver lige det med udstødningen og skriver tilbage senere :-)
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Indstilling af karburator?

Indlæg af kreidlerhansen »

Hvor stammer den cylinder fra?

Umiddelbart burde den da rende en pæn sjat stærkere. Er den omdrejningsvillig, eller virker den lidt 'flad' på toppen?

Koks kan være en fantastisk begrænsning - i rigelige mængder svarer det til at køre med en lille-bitte udstødningskanal, og det er bare ØV!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Re: Indstilling af karburator?

Indlæg af Simonb »

Der er skåret nok af fløjtet.. Men jeg stak noget ståltråd ind og mærke men det var ikke så meget der var nogle steder hvor der ligesom var noget jern ring agtigt er det normal? 5.3 hk udstødning. Men min karburator? Den kan jeg rykke fra side til side selvom jeg har spændt den? Jeg kan ikke få en 8 nøgle der ind så har brugt fingeren og skruetrækkeren?
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: Indstilling af karburator?

Indlæg af jbn »

det kunne jo godt tyde på at den ikke er spændt rigtigt fast eller osse er det hvide nylonbøs den sidder på slidt,, måske kan det være din sideplade som ikke er skruet helt fast. skil det ad og spænd alting ordentligt så burde den gå meget bedre
79,er k1 match
75,er dx spec.
Besvar

Tilbage til "Tuning"