Traktor med gravearm

Her er det frit at poste andet mekanik, biler, både, atv, maskiner osv.
Besvar
Carsten V
Stor knallert
Indlæg: 140
Tilmeldt: man 30. jun 2008 07:53
Kontakt:

Traktor med gravearm

Indlæg af Carsten V »

Her er et billed af min Case 1490 fra ´83 med 81 hk, men bagmonteret gravearm.
Den kører kanon, og er til stor hjælp her på farmen.

Et dejligt stykke værktøj, og så har den kun kørt ca. 2700 timer, den blev købt ved
en forhandler for 4 år siden da vi købte gården. Ingen bønder vi have to hjuls trukne
traktorer mere så jeg fik den billigt, og den havde altid stået inde, og vist nok kun brugt
til at rive gårdspladsen med.
Vedhæftede filer
DSC01207 (Small).JPG
DSC01207 (Small).JPG (61.36 KiB) Vist 7865 gange
/ MvH Carsten V

Yamaha FS1 `76 med cromtank
Puch R 50 `66 SOLGT
BFC Stafette `54
Og ca. 5 stk yamaha i samlesæt bl.a `71, `73 og fra `76 og frem, så masser at gå igang med.
Carsten V
Stor knallert
Indlæg: 140
Tilmeldt: man 30. jun 2008 07:53
Kontakt:

Re: Traktor med gravearm

Indlæg af Carsten V »

Hey Johnny S

Hvad med den Welger presser der, har du tænkt over det ellers bliver den
solgt til gammel jern.
/ MvH Carsten V

Yamaha FS1 `76 med cromtank
Puch R 50 `66 SOLGT
BFC Stafette `54
Og ca. 5 stk yamaha i samlesæt bl.a `71, `73 og fra `76 og frem, så masser at gå igang med.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Traktor med gravearm

Indlæg af subwoof »

uhh det noget der gibber i en landbrugselev, og case fan :D
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Traktor med gravearm

Indlæg af strynboen »

tjaa,,david brovn,,tænker jeg,,med let skælven,,da jeg har repareret traktore i 20 år,,der var sgu mange problemer med de 1212,,som den "case" du har er ,inden i.
motoren blev også brugt i rendegraverne frs case.nu er jeg også til tyske ih,,og det var sorgens dag da de købte ih,,men da de kom med magnum serien,,med den super poverchift gear mener at den var 18 frem uden kobling,,var det sgu kram,,og et stort fremskridt,,men de havde vist også købt en pruduktions linje i usa og flyttet den til england,,så englænderne skulle bare fortsætte,,helst uden at ødelægge noget,,
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Carsten V
Stor knallert
Indlæg: 140
Tilmeldt: man 30. jun 2008 07:53
Kontakt:

Re: Traktor med gravearm

Indlæg af Carsten V »

Hej Strynbo

Du har fuldstændig ret med haldbarheden på sådan en fanden, det der hydrashift er noget lort.
Men indtil videre køre den fint, og jeg kører måske højst 50 timer om året, så mon ikke det går endda.
/ MvH Carsten V

Yamaha FS1 `76 med cromtank
Puch R 50 `66 SOLGT
BFC Stafette `54
Og ca. 5 stk yamaha i samlesæt bl.a `71, `73 og fra `76 og frem, så masser at gå igang med.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Traktor med gravearm

Indlæg af strynboen »

ja det er hele fidusen,,skal den ikke belastes hårdt 1000 vis af timer,,kan man have sådan en pæn traktor i hele livet..og prisen er jo lav når den ikke er eftertragtet i landbruget,,man kan dog ret nemt reparere det poverchift,,det er et tandhjul cynkromesse,,som kan skiftes,,kender en ved john madsen som har fidusen på dem,
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Carsten V
Stor knallert
Indlæg: 140
Tilmeldt: man 30. jun 2008 07:53
Kontakt:

Re: Traktor med gravearm

Indlæg af Carsten V »

Nu er den jo ikke i stykker, men det er da meget rart at vide det er forholdsvis
nemt at lave hvis det skulle gå galt.
/ MvH Carsten V

Yamaha FS1 `76 med cromtank
Puch R 50 `66 SOLGT
BFC Stafette `54
Og ca. 5 stk yamaha i samlesæt bl.a `71, `73 og fra `76 og frem, så masser at gå igang med.
Besvar

Tilbage til "Øvrige køretøjer & nostalgi"