så fik jeg min traktor

Her er det frit at poste andet mekanik, biler, både, atv, maskiner osv.
Besvar
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

så fik jeg min traktor

Indlæg af tøffe »

hej så fik jeg et gammel renoverings projekt som jeg har gået og hylet over at jeg gerne ville have fik den i aften
Vedhæftede filer
Billede 053.jpg
Billede 053.jpg (134.42 KiB) Vist 11063 gange
Billede 054.jpg
Billede 054.jpg (155.88 KiB) Vist 11063 gange
Billede 057.jpg
Billede 057.jpg (179.72 KiB) Vist 11063 gange
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af nielsfup »

Hej Michael
Den er da rigtig flot.
Det bliver et godt job at renovere den.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af nielsfup »

Og så kommer det dumme spørgsmål.
Hvad er det for en :? (((( ja jeg er jo Fynbo)))) :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af tøffe »

efter sigen en fordson powermajor 1967 68 ca
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af Dirtyold »

Huset på den ligner et Secura, som ford 3000,4000 og 5000 også kom med engang,
min far.s 3000.er har sådan et hus på, den er fra 72

Mvh. Per
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af strynboen »

hej flot super major,,jeg har haft en magen til..den er med skivebremser og vaccum regulator på pumpen..tror det er et hara hus,,men det er skåret i rammen for at tilpasse til majoren ,,ikke orginalt,,det passer til 4000 -5000 serierne

det er en af de få gamle traktore som kan holde til at blive brugt,,men de er temmelig utætte og rasler meget..men starter fantastisk,,,hvis du trykker den lille kold starter knap ind ,,på pumpen..tjek bagtøjet ,,,der plejer at være vand i olien
de har et stærkt gear og bagtøj...de blev tit udrustet med en 86 hk 6 cyll motor..som ikke tog livet af dem,,hyd systemet er også stærkt....kort sakt en bund solid traktor,,i slidstyrke med volvo bm og deutz...men ikke helt værdsat som dem...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af tøffe »

takker men har styrtøjs problemer ved bare ikke hvad der er galt den er næsten ikke til at dreje heller ikke når den køre frem ad men finder vel fejlen hvad for olie er der på agtøjet det ved pinden da der er vand i som du sagde
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af Dirtyold »

tøffe skrev:takker men har styrtøjs problemer ved bare ikke hvad der er galt den er næsten ikke til at dreje heller ikke når den køre frem ad men finder vel fejlen hvad for olie er der på agtøjet det ved pinden da der er vand i som du sagde
du skal jo nok ha skilt dit styretøj af så,

hvis du næsten ikk kan dreje når du kører med den

det er jo et snekke/sektor styretøj der er på sådan en

det kan jo være det kunne trænge til noget smørelse af fedt at være

mvh.Per
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af T.B. »

Hold da fest en fed Major. Jeg tror også at det er en Power Major som du skriver. En Super er med differensialespær og to trins kobling og en "Klods" Major er med støbejerns fælge så vidt jeg ved. Jeg havde liv i min den anden dag efter 3 år ude under træerne uden start. JØSSES den gik amok,den gik helt i selvsving og jeg kunne ikke sætte den igen. Så jeg var nød til at smadre slamglasset og stoppe hele min arm ned i indsugningen for at kvæle den :( Men 5 min.senere var jeg ved at dø af grin,troede sgu ikke en diesel kunne tage så mange o/min. :lol:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af strynboen »

tja hydralikken ser ikke ud som min super,,det ser mere simpelt ud,,styrehuset kan man fylde 90 gear olie,,eller kædesavs olie hvis du lige har det på lager..mener at den har kuglekredsløbs styring,,en variant af snekkestyring..men med de dæk bliver styringen aldrig let,,prøv at løfte snuden op og test styretøjet..og køb nogle 3 rillet dæk,,de koster 450 kr stykket
bagtøjet skal bare have noget universal olie,,men der kommer vand i igen,,skiftede mit 3 gange..tror at målepinden er utæt på dem..evt kom en gummi prop i hullet ,,når du har pejlet olien..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af tøffe »

ok takker for hjælpen og det med den tager selv prøv at tjække dit motor olie om den har været ved at æde det det er sku ikke sjovet at den gør det og jeg har læst noget med en si i bunden når man tapper olie ud af den hvad og hvor sidder det
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Tillykke med den Michael,,, den ser da regulær ud,,, den si hvis der er en sidder i siden af bundkaret og går ind over sugestudsen på oliepumpen i motoren er der en kan den godt været noget nasset og trænge til rensning den sidder nok med 6 bolte sikkert et ovalt dæksel,,, også kan man jo også lige skrabbe det værste slam ud når man nu har lukket op derind i bundkaret,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af Kim B S »

Hej Michael.
Tillykke med din fine gamle traktor. :D Jeg glæder mig til at se den, når du får lavet den helt i orden. :D Så tror jeg nu også nok, at der skal blive en helt fin og brugbar traktor ud af det. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af nielsfup »

Hej Michael

Tillykke med den.
Der er da lidt mere at gå igang med end en Yamaha :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Søren

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af Søren »

Man skal godt nok kigge godt, og længe efter for at se noget som er flot på den.
Jeg håber dælme at det mekaniske er bedre end den ser ud til, og at den har været billig :|
For hvis den skal renoveres til noget som ligner en traktor igen, så bliver det godtnok dyrt..
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: så fik jeg min traktor

Indlæg af tøffe »

takker men den skal med tiden rep så den står orgnialt og dyrt ja hvad er dyrt jo den går bare rigtig god i motoren og alt der er med gar kasse pto lift og så vider er bare ok på den og smider ikke oli :shock: det plejer at være en stor sy dom men der er ønske traktoren siden jeg var en knægt på 7 år og ja den var rigtig meget billig næsten til foræring efter hvad ander af dem står til på nættet tror de jo det er det rene gul :shock: som de ville havde for dem
Besvar

Tilbage til "Øvrige køretøjer & nostalgi"