bevisning af thansen KVALITET

Her vil være nogen kendte problemer & løsningsforslag til dem.
Besvar
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

bevisning af thansen KVALITET

Indlæg af bonde søren »

hej syntes lige jeg vil dele aftenens begivenhed i værkstedet med jer...

Dette er endnu et bevis på thansens manglende kvalitet. Da jeg lige havde indstillet tomgang og luftskrue osv, og gav den lidt friløbs rpm efter en god opvarmning sagde det rashrash og den døde ligeså langsom, jeg tænkte det løgn... men men men jeg begyndte at løsne den ene pindbolt, men ville lige prøve at dreje på svinghjulet om det var muligt, og gu var det muligt den løb rundt uden at tage krumtapen med... Det er en helt ny not, den smed den anden den anden dag da den var gammel og slidt og, jeg skulle bare ha startet den op så jeg tøg til den nemme læsning og smuttede forbi tantesvansen og købte en not men den holdte i 15 min med 43 mm alu, 16 mm karbu og indsugning, og proma type udst. så det har jeg fortrudt
Vedhæftede filer
DSC01220.JPG
DSC01220.JPG (80.63 KiB) Vist 12557 gange
DSC01221.JPG
DSC01221.JPG (67.16 KiB) Vist 12556 gange
DSC01222.JPG
DSC01222.JPG (68.92 KiB) Vist 12556 gange
fuskeren
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: bevisning af thansen KVALITET

Indlæg af 325power »

Det siger en hel del om deres manglende kvalitet det der er simpelthen for ringe, undgår dem så meget jeg nu kan og igen et bevis på at stedet ikke er værd at handle hos øv :(
YAMAHA FS1 DX 78
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: bevisning af thansen KVALITET

Indlæg af Jensmc »

Jeg vil altså lige gøre opmærksom på, at noten IKKE er beregnet til at hjælpe svinghjulet med at rotere. Svinghjulet skal kunne holde sig selv. Hvis det ikke kan det, er det enten krumtappen eller svinghjulet eller beggedele, der ikke er i orden længere. Det kan osse være spændt alt for lidt.
Jeg kører selv UDEN not, og har aldrig haft problemer. Der findes sågar motorer, der slet ikke er forberedt til not!!! :wink: :wink:
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: bevisning af thansen KVALITET

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hør nu lige her gutter selv om tsvansen sælger noget skrammel ,,, så slår den altså ikke den not hvis den møtrik til svinghjulet er spændt ordentligt fast,,, for at slå noten over kræver det altså at der er slup så den kan bevæge sig ,,,, måske kratter i konosen som gør den ikke bliver spændt helt ind eller olie og fedt på konosen så kan den heller ikke spændes ordentligt fast
eller for lille en not i breden men det lyder usandsynligt at den ikke skulle være bred nok,,, sidder dine spoler ordentligt fast i ankerpladen så de ikke kan vippe ud og gå i klemme ved magneterne på svinghjulet så den stopper brat og slår den på den måde og en anden ting som ofte er opserveret er at den spændeskive til svinghjulet har haft for lille en inder diameter så den ikke kan bevæge sig opad over konosen hvis det er nødvendigt for at spænde det ordentligt fast,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS tors 25. jun 2009 21:31, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: bevisning af thansen KVALITET

Indlæg af nielsfup »

Hej
Vi kan hurtigt blive enige om Hansens kvalitet svinger meget.
Men det med noten tror jeg ikke de kan gøre for. Det er konussen der skal overføre momentet.
Den bør kunne kunne køre uden not, den er bare for at styre til der er spændt til.
jeg mener møtrikken skal spændes til 50Nm. Det er faktisk en del.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: bevisning af thansen KVALITET

Indlæg af nielsfup »

Hmm

Der var jeg for langsom Igen :D :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: bevisning af thansen KVALITET

Indlæg af FS1originalen »

Der vil jeg lige bakke både Jens og tantehansen lidt op :twisted:

Svinghjulsmøtrikken er nærmest det eneste på en FS1 der må knoklespændes.
Du skal have eller lave en nøgle til at holde igen på svinghjulet så det kan spændes ordentligt. Min består af 50 cm fladjern med en gennemgående skrue ca. 7-8 cm inde fra den ene ende.
Fladjernet kan så støtte på toppen man spænder møtrikken med og skruen stikker ind i et af hullerne i svinghjulet. Så kan man spænde fast (eller løsne) uden det hele drejer rundt.

Erik

Ps. Hæ hæ Niels, sad faktisk og tænkte at du nok havde et tal for det jeg kalder Knoklespænde :lol: :lol:
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: bevisning af thansen KVALITET

Indlæg af nielsfup »

Ha ja Knoklespænde det kender jeg godt, det er omkring 50 til 70 Nm på en M12 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: bevisning af thansen KVALITET

Indlæg af bonde søren »

i kan bare lukke topic jeg tror jeg har fattet at jeg sku ha spændt den med vold ;S
fuskeren
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: bevisning af thansen KVALITET

Indlæg af 325power »

Vi kan også hurtig konkludere at thansen ikke er det bedste og ALDRIG bliver det, det er det rene skrammel :(
YAMAHA FS1 DX 78
Besvar

Tilbage til "Kendte fejl MED løsningsforslag (STIL IKKE SPØRGSMÅL HER)"