problem med første gear samurai

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

problem med første gear samurai

Indlæg af juhl-drengen »

jeg skulle så ud og ta en lille hygge køretur her før idag men kunne overhovedet ikke træde kickstarteren ned. så jeg trækker koblingen ind skifter lige til 2. og så tilbage i frigear= den starter uden problemer. jeg trækker så koblingen ind igen og sætter den i første gear jeg slipper langsomt koblingen men da den så begynder at køre larmer den som en skralde gange 10 jeg slår den så hurtigt i 2. gear og tænker at jeg må nok kun have fået den halvt i første eller sådan noget jeg kører så 50 m sætter den i frigear for at jeg kan holde og se inden jeg kører ud på vejen. jeg sætter den i første igen i sikrer mig den kommer helt ned men den siger stadig den samme lyd når den kører. men den gør det kun i 1. gear

jeg har en mistanke om at jeg har smadret akslen/tandhjulet i første gear og der muligvis flyver stumper rundt derinde.

men hvad kan der lige være sket. er det koblingen der er slidt ned eller muligvis mig der i dumhed engang imellem har trykket koblingen ind samtidig med at jeg har skiftet gear så den har skiftet gear lige før koblingen blev aktiveret.
eller kunne det have noget at gøre med at jeg nogle gange har holdt gearpedalen nede for at den skulle blive i 2. (fordi pedalen nogle gange har bøjet sig så at den går imod bagsvingeren og ikke har kunnet gå helt i 2 ? :whew



og skal jeg til at skille blokken helt ad og skifte tandhjul/aksel ud ? :(
eller kan jeg muligvis nøjes med at åbne ind til koblingen og rense diverse stumper osv. ud og fylde nyt olie på ?


kan der også ske det at der ikke har været nok motor olie på ? ved at være en måned siden jeg tjekkede olie sidst ?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"