Honda melody stjålet i indkørslen --UPDATE med video--

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Honda melody stjålet i indkørslen --UPDATE med video--

Indlæg af nielsfup »

Så skete det. :( :(

Den gamle røde melody blev stjålet fra vor indkørsel kl 0020 medens vi var hjemme og så fodbold..
Det hele har jeg på overvågnings kamera.

Sikke noget skidt

Her er link til video af indkørslen

https://www.youtube.com/channel/UCEWcqX" onclick="window.open(this.href);return false; ... DMQ/videos

sig til hvis i ser en rød melody på Amager eller deromkring
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af hybber »

Hej Niels

Sikke noget p..

Jeg ville se at få lavet noget der kan deles på Facebook osv. Billeder af den og evt. overvågningsbilleder fra nat (hvis de må offentliggøres?)

Selvom du evt ikke selv er på Facebook, så er det et meget effektivt "våben" til at finde stjålne ting og sager.

Håber den dukker op igen.
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af claus olieklud »

hej fup... sikke noget lort - jeg syntes også du skal offentliggøre de billeder du har, selvfølgelig til politiet, men også her og på den omtalte fjæsbog... lad være med at bekymre dig om det er lovligt eller ej at offentliggøre billeder, det er sku da tyven der gør noget forkert, billederne af tyven ville aldrig være blevet optaget hvis ellers personen kendte forskel på " dit & mit "

det skulle være som ovre i staterne hvor man kan sidde på lur med en kanon - kommer tyven siger det bang... he he

hilsen olieklud
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af Henrik Buresø »

Hej Niels

køre meget bil i nord-øst Sjælland og tæt ved ballerrup holder øjne åbne
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af Kim B S »

Hej Niels.
På godt jysk, Det er dælme trals. :sad Det sker alt for tit. :crying Jeg håber sandelig at den dukker op igen uden skader, og at den skyldige får sin fortjente straf. :evil:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af Morten - Webmaster »

Pis også Niels..

Det er til og blive sindssyg rasende over.

Hold øje med stumper på DBA / gul og gratis m.fl. Men desværre er det nok bare et joyride som bliver smadret og sat ild til :evil: :twisted:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af juhl-drengen »

Det er fandme IKKE fedt! :evil:


Men fra at have kendt mange i den slags miljøer kan jeg fortælle at de mere værdifulde knallerter bliver splittet i atomer og oftest sat på et andet stel og solgt eller det bliver til tyvens nye knallert

Nu er din melody ikke så forbandet meget værd i den slags menneskers øjne, så den finder du højst sandsynligt splittet ad, sat ild til, måske smidt i en sø osv..
Hør evt. de unge du kender i byen ad om de kender et sted scooterne bliver "dumpet" ofte når scootere blev rippet og sådan noget blev de i 70% af tilfældende fundet ude i ved den gamle kartoffel central der hvor jeg kom fra, og ved det også er bestemt sted det ofte bliver smidt i mange andre byer, så hør hvad du har af yngre bekendtskaber ad!

Hvis du finder den i hel stand er jeg ihvertilfald imponeret... anyway kender en del unge der gør i gamle knallerter på sjælland så skal nok spørge ind til det :roll:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Niels og hvor jeg også kender denne fornemmelse for 2 år siden. Som også Claus er inde på ville jeg heller ikke betænke mig at offentliggøre optagelsen, for i disse tider hører man ofte i folkemunde: Hellere tilgivelse end tilladelse...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af Dewil »

Jeg ville heller ikke tøve med at efterlyse gerningsmanden med billeder fra overvågning. Blot skal man ikke fortælle sandheden om hvorfor man ønsker at komme i kontakt med vedkommende, for det må man jo ikke da forbrydere i Danmark er godt beskyttet af lovgivningen..... Derimod må man gerne efterlyse vedkommende fordi han glemte sine badebukser til det spontane poolparty som du jo afholdt i går aftes.... og det ville jo være ærgerligt hvis han ikke fik dem tilbage... :P
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af nielsfup »

Hej alle

Ja det er sku helt vildt irerterende.
Nu var den lige blevet færdig og kørte rigtig fint.

Mange tak for sytten håber den dukker op igen.

Politiet har videoen med banditten på. og den er også på facebook.

Er ikke sikker på den skal her på forum. Selv om det egentlig er en god video der viser hvor hurtigt det går

Det virker som bestilt arbejde.
Knægten kommer hjem og stiller den bagerst i indkørslen og 3 min senere kommer banditten ind og tager den. Og 1 min efter er min søn ude og igen og ser ham stikke af..... ØV

pis
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af Dewil »

Havde det været i USA kunne han have ramt ham med sin Colt 45.... :teeth2
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af Knud »

Hold nu kæft : hvor flabet! det klø´r helt afsindigt i min højre arm efter at "stryge" "knaldhættens" kind. :twisted:
:mrgreen:
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af juhl-drengen »

I ville blive forbavset, en veninde har engang taget tid på hvor lang tid det tager fra en moderne scooter bliver stjålet (med lås og det hele) til at den er ophugget og stellet er afskaffet..

fra de tog den til hele processen var færdig= 20 minutter 2 mand der tog den og 3 mand til at skille den ad :shock:
Det er ikke meget respons tid!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af nielsfup »

Nej det går hurtigt

Jeg talte med politiet idag. Da de jo har fået video og det hele.
Men nej der er ikke sket noget som helst. Det havde jeg heller ikke regnet med......

De siger at da det er en knallert uden nummerplader betragtes det som et cykeltyveri. :shock: :shock: Kan det dog passe

Sagen er derfor videregivet til cykel-gruppen der skal se om de kan bruge videoen. DER SKER IKKE EN SK**.

Hold da fast hvor jeg træt af Politiet..
De kan køre rundt og tage biler for fart mm. det er der penge i. Eller en gammel knallert det kan køre 45
Men prøve at se i arkivet om de har et billede af den skid der tog min knallert medens jeg var hjemme nææ----
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af juhl-drengen »

Politiet er ikke længere retssystemets forlængede arm og borgernes beskytter
De er blevet til bøller og inkasso for staten..
Respekten er forsvundet!

Man bryder loven så skal man straffes men de Gør mere imod de almindelige borgere der laver små fejl end dem som virkelig bør straffes.

Kan huske fortællinger før i tiden fra hvor de var synlige i gadebilledet og til benyttelse af de almene borgere
Idag ser jeg dem kun give bøder til trafikanter og tæske lidt for rapkæftede unge mænd foran diskoteker..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af Henrik Buresø »

mødte engang en vred cykelist i centrum af København,han gik helt amok på bilen og ødelage for et beløb af 10.000,fordi han ikke kunne komme forbi mig,tog billeder af ham,hvor han cykler væk,men selvom jeg havde billeder af ham, gjorde politiet ikke noget,de sage bare velkommen til København,det gad de ikke bruge tid på :oops: dårlig signal at sende
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af juhl-drengen »

Da jeg var inde i centrum i myldre tid for første gang i forgårs var der en bilist der kørte ud fra en sidevej og overså en cyklist pga. et hus hjørne, han nåede så at stoppe i sidste sekund, men cyklisten vendte om råbte "lær dig at se dig for din kraftidiot" og sparkede så ligeså fint 2 gange til bilens sidespejl så det knækkede af før han cyklede videre...

Tænkte "velkommen til aalborg..."
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg har også mange historier at fortælle, fx dengang for et par år siden hvor min suzuki gsx 750 blev stjålet, jeg kunne komme med et godt bud på hvordan det hang sammen, men politiet ville ikke kontrolere telefonforbindelser 24 timer tilbage... forsikringsselskabet fortalte endvidre at de havde indgået aftale med politiet om ikke at kontakte dem i tyverisager, idet politiet ikke må lægges til last i tyverisager ( derfor aftalen ) - efter at havde kontaktet flere afdelinger af politiet fik jeg af vide at jeg ikke skulle kontakte dem mere, de spurte endda hvad motorcyklen havde af værdi, og jeg fortalte at forsikringen havde besluttet at godtage 25000 kr. minus selvrisiko 9000 kr, alså således at jeg ville få 16000 kr udbetalt - hertil svarede politiet at jeg jo nok kunne se at de ikke kunne bruge meget energi på sådan en sag !!!

ikke lang tid efter stoppede politiet nogle unge mennesker som pillede ved liget af min motorcykel som stod tæt ved teknisk skole her i byen, politiet fortalte at de havde lukket luften ud af forhjulet fordi motorcyklen blev brugt til race i områet om aftenen - politiet mente således at de havde forhindret de unge i at køre vidre på den om aftenen... jeg spurte om de havde registreret disse unge mennesker, men det havde de ikke da man ikke vidste om det var dem der kørte på motorcyklen om aftenen... jeg blev bedt om straks at hente motorcyklen da det nu var mit ansvar efter de havde fortalt mig hvor den står - dertil svarede jeg at de burde placere en annonym politibil og overvåge motorcyklen bare een aften, således de kunne pågribe dem der kørte på den om aftenen, det havde politiet dog ikke hverken tid eller mandskab til, de mente de allerede havde gjort rigeligt ved at lukke luften ud af forhjulet, og gentog at det var mit ansvar at fjerne den straks ! dette nægtede jeg imidlertidigt og sagde at de unge bare kunne fræse vidre på den, men den holdning måtte jeg ikke havde så det var mit ansvar at fjerne den straks... derfor kontaktede jeg forsikringen og fortalte historien og sagde at jeg hverken ville eller kunne fjerne motorcyklen, derfor måtte de sende falck ud efter den - jeg var selv tilstede under pålæsningen af den, og da den var både smadret og mishandlet ville jeg intet havde med den at gøre, jeg ville ikke havde den igen - derfor anbefalede jeg falck at køre den i det lokale mc center som skrot !!!

pisse lorte politi - her står jeg og fortæller hvem jeg mener der har været medskyldig i tyveriet, men pisse ligeglade er de !!! da så endelig de finder den og ved fra anmeldelser at unge mennesker bruger den til ræs hver aften, ja så kvitterer de med at pifte forhjulet og efterfølgende kontakte mig for at orientere mig om mit ansvar !!!

hvad mener i iøvrigt om den sætning ?: vi har indgået aftale med politiet om ikke at kontakte dem ifm. tyverisager

jeg kunne blive vanvittig, jeg oplever iøvrigt igennem mit erhverv mange eksempler på tyverisager som forgår helt forkert, jeg har flere gange kontaktet både forsikring og politi, både i sager om svindel, men også med hjælp til opklaring, men det er TOTAL NYTTELØST !!!

jeg er derfor kommet frem til at både politi og forsikringsselskaber ønsker forbrydere og svindlere - det er jo dem de lever af, og fandtes de ikke ville forretningen gå istå !!!

jeg kan fortælle mange flere ting, kort fortalt ser jeg ikke værdien af politiet i tyverisager - forsikringsselskaberne er ikke meget bedre, den ansatte bliver bare påduttet mere arbejde hvis de skal bruge energi på at opklare ting - det er lettere at udbetale eller løbe fra ansvaret !!!

jeg syntes denne tråd var et passende sted at fortælle mine oplevelser med et retssamfund der ikke virker !!!

derfor beundre jeg dem som selv afstraffer tyveknægte og forbrydere - det ER bevist at politiet ikke magter opgaven

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af juhl-drengen »

Jamen så kan jeg da diske op med en mere!

Min fætter havde en special bygget bil og han boede i et blok kvarter
En aften hører han en rude blive knust og han går så ned for at tjekke, det viser sig at være hans bil og det eneste de har taget var et par colaer osv. der var på sædet..

Han ringer til politiet og fortæller historien hvor han får afvide de hverken kan eller VIL gøre noget ved sagen.. kraftkarl som han er bliver han gal og siger at næste gang så tager han sagen i egen hånd hvor til han får afvide at det er selvtægt og det vil han blive straffet for.

der går så en uges tid så ser han en dag en gå med en lygte nede ved bilerne, han går derned og griber en tyv ved fersk gerning i at pille hans udstødning system af, han fastholder gerningsmanden og ringer til politiet siger han har grebet ham osv, han får beskeden at eftersom tyveriet ikke er blevet udført har de ikke ressourcerne til at gøre noget hvor til han svarer at så skal han selv gribe sagen i egen hånd! betjenten svarer at det er hans egen hovedpine han lægger på og stikker tyven en på lampen med kommentaren at hvis han ser ham lave sådan noget igen så er han på røven!


Der går så faktisk kun et par dage så får jeg stjålet min hvide scooter og den bliver fundet ude i samme kvarter, min fætter hører det og begynder at spørge rundt, han finder frem til et par vidner der fortæller ham om selvsamme knægt + nogle andre
og igen ringer vi til ordensmagten.. med det svar at der ikke er nok beviser til at foretage en anholdelse..
Fætter bliver så gal, finder knægten og resten må i så forestille jer til...
Skal vi sige så meget at siden da er der ikke nogle der har turdet nærme sig mig eller min fætters/mine ting :roll:


Ved hele 3 lejligheder havde politiet en chance for at gøre noget og ved 2 af dem en ret god chance, i alle 3 nægtede de..
resultatet var den almene borger måtte ty til "midler" der kunne have fået dem anholdt (og nok med større chance end tyven..)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Honda melody stjålet i indkørslen

Indlæg af juhl-drengen »

Begynder i at forstå min indædte vrede/manglende respekt for ordensmagten?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"