Bennys DX skærme

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Bennys DX skærme

Indlæg af Knud »

Jeg beklager meget, men: (-og med fare for at få "én på hatten" eller blive exkluderet af klubben) viser jeg her efter opfordring fra Benny selv om at få dokumentation for mine påstande, billeder af de to skærme jeg har modtaget.
Det skal ikke tages som udtryk for min generelle holdning til varerne i Bennys shop eller en opfordring til mudderkastning... blot er dette ikke en acceptabel kvalitet og med dette er det ment som en opfordring til Benny om at føre en strammere indgang kvalitets kontrol.

De skærme jeg har fået leveret, nu for 2den gang, opfylder ikke helt Bennys egen salgs filosofi; som der står:
"Shoppen leverer originale & u-originale kvalitetsdele til det danske yamaha fs1 folk efter filosofien "Man sender ikke varer som man ikke selv ville ønske at modtage og bruge"."

Se her og bedøm selv... jeg skal ikke forløbigt have flere... de leverede er krom-kvalitets og finish -mæssigt ikke meget bedre end Thansens skralde-skærme. Kromen er flere steder numbret/mat og faktisk på den seneste, meget uens - næsten som om kromen kan anes?
(den seneste havde oven-i-købet flere skarpe /gratede kanter.. som det ses)

Jeg sender begge skærme retur som aftalt.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

:whew :sad
Senest rettet af Knud tors 12. feb 2015 08:37, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Knud »

Well! Benny får de sidste ord - det taler jo for sig selv...
Citat:
(1)
Hej Knud

Hvad er det helt bestemt du mener?? Nu må jeg ha' nogle billeder.

Jeg kan sgutte se nogle ridser??

Fortjenesten er da væk på denne skærm..

Mvh
Benny
"
(2)
Hej Knud

Nu har jeg pakket 18 skærme ud og der er ALLE en eller anden form for ridset.... Hvis det er de små langs og tværgående ridser en eller anden lille Taiwaneser har lavet, fordi han har pudset med en forkert klud!!! For så kommer de uanset hvilken chrom der næsten er.

Jeg har pudset med flere forskellige slags klude, microfiber, frotté, bomuld.. De tager olien, men ridser også en lille smule...

Det er uoriginale skærme til 320.-kr - hvis chromen skulle være bedre stiger prisen og leveringstiden optil det dobbelte...

Men send begge retur og få pengene tilbage. Så er vi ude over det.

Mvh
Benny
(3)
Hej Knud

Jeg må be' om dit kontonr. samt at du bruger retursedlen som var vedlagt i den sidste pakke og sender begge skærme retur - da portoen ER betalt.
Til oplysning kan jeg fortælle det er samme leverandør af skærme siden 2005 og der er kun denne ene leverandør og en mere som thansen bruger.
Jeg beklager det ikke lever op til dine forventninger.
Mvh
Benny
"
...så deeee? forkert klud? Thansen????(Benny bruger samme leverandør som Thansen!!??)

Jeg vil gerne betale for kvalitet...men Benny: du skriver jo i din annonce:

http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... t-399.html
:
"DX forskærm i super kvalitet og flot finish."

Jeg har en tidligere Thansen forskærm på min "Røde Hest": der var kromen ikke ridset og metallet nedenunder chromen heller ikke ridset (men den passede dårligt og skulle have en "tur over knæet" førend den makkede ret.) og jeg skar heller ikke fingerne på den.
Ligeledes er dine "originale" Yamaha stempler mere ude af tolerance end Thansens, dine caliper glider-bolte er på overmål og dine gaskabler til drejeventiler/motor med autolube lige så forkerte som noget andet billigt skrammel jeg har fået leveret fra kinøjsien-stan: ret trist at uden ændringer kører knallerten med 1/4 - 1/2 gas uden en hånd på gashåndtaget og der skal rigtigt meget til at få kablet til at passe. Det uoriginale FS1 4 gear sæde føles på min pariser-røv som at sidde på en haveflise med et tyndt lag skumplast på (men det var relativt billigt)

There you have it...(sorry) :shutup :wink:
:mrgreen:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Bennys DX skærme

Indlæg af Morten - Webmaster »

Skulle denne sag måske afvikles direkte istedet for på denne måde ??

Det står jo enhver frit for hvor man vil handle. Hvis du finder t Hansens dele i nærheden af Bennys dele i kvalitetsniveau tror jeg der er et andet problem du skal fokusere på.


Sent from Mobile device
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Knud »

Hej Morten
Jeg ved at du har denne holdning til Bennys ting - Benny skriver jo selv at han køber tingene samme sted som Thansen.

Edit: det var en misforståelse fra min side, beklager: Benny køber ikke tingene fra samme sted som THansen (de to skærme jeg har modtaget er dog af samme ringe kvalitet og krom/finish -mæssigt: ringere end den jeg allerede har fra Thansen)

Jeg mener ikke man med rimelighed kan reklamere som det gjort - du er velkommen til at komme på besøg hos mig inden jeg sender skærmene tilbage
venlig hilsen
Knud
Senest rettet af Knud tors 12. feb 2015 20:09, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af juhl-drengen »

Finder det faktisk rart/spændende at høre de negative erfaringer ved benny's forretning for en gangs skyld, fremfor de rent og skær positive hele tiden.

Det er vigtigt at høre sådanne ting så man ved hvilke af benny's og andre lignende butikkers varer der ikke kun er gode men også hvilke der ikke er toppen af poppen :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Jensmc »

Tjah, jeg var på loftet for at studere de ca. 10 nye original skærme, jeg har liggende.
De er altså heller ikke fejlfri.
Mig bekendt er således ved handler med kinesiske fabrikanter, at du kan få den kvalitet, du ønsker. Bare du betaler.
Jeg læser ikke Bennys svar som, at han bruger samme leverandør, men det er op til den enkelte.
Hvis en knallert er med "Perfekte" skærme, vil den se meget underlig ud.
Uanset om Benny-skærmene er perfekte eller ej, vil jeg til en hver tid bruge Bennys skærme frem for Thansens. Fo så kommer jeg ikke til træf i regnvejr mere. Eller til nytårs-løb eller......,. Med mindre de er blevet malet.
Jeg kan godt forstå din frustration. Jeg mener omvendt, at du sætter Benny i en gabestok, han ikke fortjener.
Jeg er heller ikke selv for god til at holde mund og hakke på andre ind imellem, men dette her burde ikke have været offentliggjort på denne måde.
Fremover må du jo så finde dine skærme til flere tusinde kroner stykket på ebay.
God jagt.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Knud »

Hej Jens
Jeg nøjes indtil videre med den bedre (men skæve) DX forskærm fra Thansen der er monteret ligenu. Den er over 4 år gammel og der er ikke rust på den (endnu). Men hvis du vil sælge en original DX skærm til mig er jo klar.

Jeg er ikke frustreret.. hold nu op! det skal der mere til at jeg bliver - nej jeg er irriteret og skuffet over misforholdet mellem det reklamerede og det oplevede ang. kvalitet og finish .. og blandt det jeg har købt fra Benny er det faktuelt og oplevet! ang. de nævnte ting. (se blot mine tråde for mine restaurerings projekter) - Bennys caliper glider-bolte ligger stadig i "skattekisten med Yamaha-ting" - jeg måtte genbruge den arrede gamle originale glider bolt) - stemplet ligger stadig og skammer sig - knallerten med det tilpassede gas kabel (monteret på min Gadetøsen) er solgt. Haveflise sædet sidder pt. på min Iwy..

Jeg "zoomer" lige een gang mere ind på hvad det er Benny svarer:
"
Til oplysning kan jeg fortælle det er samme leverandør af skærme siden 2005 og der er kun denne ene leverandør og en mere som thansen bruger.
"
Hvis ikke samme leverandør er Bennys leverandør, som er THansens leverandør .. så? (update: det er så ikke korrekt forstået fra min side ang. kilden til Bennys skærme)

Er der nogen der har set på de billeder jeg har indsat??

Jeg kan godt tage nogle med et endnu bedre kamera hvis du/I vil have flere beviser

Jeg er bare af den holdning at jeg holder ikke kæft! bare fordi nogen kommanderer mig til at holde kæft! og fordi jeg bryder tavsheden er det ikke et generelt udtryk for at jeg med dette vil holde Benny (o.a.) i en gabestok - men det vel et åbent forum med ret til at tale? også når det ikke er af den positive skuffe?

Hvis dette udarter sig - hvad jeg ikke ønsker - kan det jo blive nødvendigt at jeg trækker mig ud af dette forum - hvis denne konstante "øm-fods" holdning til Bennys varer er tone angivende og censuren nærmer sig "Putin niveauer" er det jo meget ærgerligt for kvaliteten af dette forum.

Update: jeg vil overveje at forlade Knallert forum..jeg køber selvfølgelig fremadrettet mine originale og uoriginale Yamaha dele andre steder (har fex lige bestilt for 500 eur dele andet sted)
sorry! :whew
Senest rettet af Knud tors 12. feb 2015 20:14, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Jensmc »

Jeg har ikke DX. Kun K og bagskærme.
Ikke til salg.
Jeg vil dog mene, at man må tage, hvad man kan få her 25-30 år efter, de udgik.
Jeg ville da være ked af, hvis du forlod denne verden (Forum).
Jeg ønsker ikke flere beviser. Jeg tror bare, at vore indgangsvinkel måske er noget forskellig.
Jo, varer, der betales for, skal selvfølgelig være acceptable.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Guess who »

Knud - jeg skriver der er kun en leverandør af disse skærme! Altså dem jeg forhandler!!!

Så er der en anden leverandør som thansen bruger og de laver meget andet end skærme...

SÅ DU TAGER GANSKE FEJL, NÅR DU SKRIVER DET ER SAMME LEVERANDØR SOM THANSEN!! DET ER TO FORSKELLIGE FABRIKKER OG LEVERANDØRER..

Men pengene er ført retur for skærmen og jeg må anmode om du finder et andet sted at købe dine Yamahastumper, da jeg ikke kan leve op til dine forventninger og kvaliteter.

Mvh
Benny
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Knud »

Skal ske!
men det ændrer ikke en tøddel på kvaliteten
Fald nu ned på jorden igen :wink:
God dag!
Og til resten af Forum: sådan kan det gå når man ikke kan holde kæften lukket overfor Benny
:mrgreen:
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Guess who »

Tja, jeg har vel ligeså meget ret til at fortælle min version - som du har til at kopiere og fremlægge mine mailsvar og din utilfredshed.

Til resten af forum: Sådan kan det gå når man forhandler en vare som er reproduceret og forsøger at finde det bedste.

God dag ;-)
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Knud »

Du gør selvfølgelig som du lyster.. men du forekommer mig mopset/indigneret over, at jeg citerer dine email svar?... jeg mener det hører med til at belyse historien og underbygger vores forskellige synspunkter.
Jeg vil faktisk forsøge at finde noget kopi-bras der er ligesom den der sidder på min FS1er ligenu... alternativt at prøve at finde/købe en brugt original DX skærm som kan genforkromes (temmelig sikkert nær umuligt?)
:mrgreen:
Brugeravatar
12inch
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 8. apr 2012 16:32
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af 12inch »

Jeg syntes ikke det er en fair måde at vise sin utilfredshed på , at vise mail korrespondance (envejs)
på forum, som burde løses internt. At du har fået nogle dele som ikke lever op til dine forventninger
er da arveligt , men med over 1000 varenummere og et 1 mands firma efter arbejdstid. så er det
nok nærmest umuligt at kontrollere / måle alle dele inden de ryger adsted, Det sker også for store
firmaer . Jeg syntes egentlig ikke Benny kan gøre andet end hvad han har , givet dig pengene tilbage
De andre dele du nævner er af ældre dato kan jeg forstå. Det er jo heller ikke fair at klage over dem
nu , dem havde du jo nok også kunne få byttet eller pengene retur. Jeg har også købt Dx skærme
og ja der er ridser og små buler , men det er bare det man kan få i dag , man kan så håbe at Benny
ikke mister modet og arbejder videre med at få produceret 17" dx skæm og mange andre udgået
dele .
Mvh.12inch
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja Knud, jeg har stor respekt for det arbejde Benny ligger i at skaffe os dele som generelt er langt bedre end t Hansens skrammel. At du så evig og altid skal blamere dig med din særprægede måde og reklamere over varer på synes jeg er ærgerlig. Jeg tænker mit når jeg husker tilbage på dine projekter og undres.

Jeg gider simpelthen ikke bruge mere tid på det og derfor er dette også min sidste kommentar i denne tråd.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
otto
Fuldblods knallert
Indlæg: 312
Tilmeldt: tirs 28. okt 2008 21:28
Kontakt:

Bennys DX skærme

Indlæg af otto »

Godt skrevet 12inch [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Jeg har købt alle mine FS1-skærme ved Benny, inclusiv en fin DX-forskærm, (brugt siden 2009 og stadig uden rust) hvilket jeg synes er fint til prisen. :bravo
Så nogen af os er faktisk godt tilfreds med Bennys skærme. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Lars J »

1. Benny har en forretning lige som T. Hansen har en forretning. Derfor skal dårlige dele selvfølgelig frem i lyset når de forekommer, for at advare andre, hvad enten det er fra T. Hansen eller fra andre butikker som Bennys, ebay etc.

2. Der er ingen tvivl om, at Bennys købmandsskab bør tages op til revidering. Hvis ikke han forlanger kvalitets dele fra sin leverandør uden ridser, mærker, dårlig krom og skarpe kanter som aldrig har set en håndfil, så modtager han selvfølgelig netop de dele der har sådan en finish. Taivaneserne sælger ikke disse dele til kunder som forlanger kvalitet. Og dem der ikke forlanger kvalitet, modtager selv sagt 3. sorterings dele. Og så går det ud over køberne af delene i sidste ende. Det kan ikke være rimeligt.

3. Det er ingen undskyldning at alle 20 skærme på lageret har samme kvalitets mæssige finish. Forlang kvalitet - og du får kvalitet. Længere og sværere er den faktisk ikke :wink:
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Jensmc »

Jeg mener stadig, at der skal skeles til den udmærkede pris.
Ingen forlanger Mercedes standard på en Skoda, vel?
Ja, der er da plads til forbedringer, men på saglig vis.
Kunden skal så bare forvente en noget højere pris. Og så er det også galt.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Lars J »

Det mener jeg ikke. Benny kan sikkert få en udmærket kvalitet til samme pris, hvis han bad om det og uden at det koster ekstra.

Taivaneserne sorterer med garanti delene i A, B og C dele. Og dem der ikke gør krav på A dele får enten B eller C dele.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Bennys DX skærme

Indlæg af Jensmc »

Det er det, der er det gode ved et forum.
Vi behøver ikke være enige i alt. For hvis vi var, var det jo ingen debat.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"