Puch Maxi stoppet af politiet!

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: Puch Maxi stoppet af politiet!

Indlæg af woebbe »

Øv øv det er surt at blive stoppet af politiet og få bøder, det husker de fleste af os vist fra dengang vi var omkring de 16 år.

Jeg havde, da jeg var 16 år, en 4 gears Suzuki som jeg med knap 90 km / timen bragede ind i bagenden på en lada med. En dame havde parkeret sin bil i siden af vejen og da jeg stirrede intenst på speedometeret for at se om nålen måske kunne snige sig over de 90 km/ timen overså jeg bilen. Jeg fløj til alt held over taget på bilen og landede ude i grasrabatten, men knallerten ødelagde hele bagenden på Ladaen og det kostede over 15000kr hvilket var mange penge i 1978 og det var penge jeg ikke havde :crying .Jeg havde været så usigelig dum at køre uden forsikring og iøvrigt også uden styrthjelm........ :(n)
Dengang gik det op for mig hvad konsekvenserne kan blive hvis man kørere ulovligt Og uden forsikring, det at blive stoppet af politiet og få en skide bøde er naturligvis irriterende, men det er den risiko med mindst konsekvenser. Hvem skal betale hvis man på sin ulovlige knallert evt også uden forsikring, kører et barn ned eller bliver skyld i en alvorlig trafikulykke????? Jeg har ikke selv været nogen engel hvad det angår men med tiden mener jeg at jeg dog er blevet lidt klogere og hvis man ser hvor let man kan risikere at få bøder på feks 3500kr så er der ikke langt op til det et MC kort koster og så kan man køre på " ulovlige" knallerter indregistreret som MC. Man slipper dermed også for panserskræk som jo gør st man på en ulovlig knallert ofte må se sig over skulderen for at slippe for lovens lange arm.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch Maxi stoppet af politiet!

Indlæg af kreidlerhansen »

Og så er tuningsgrej billigere end lovlige stumper... og ofte det mest tilgængelige! Præcis der er jeg ganske misundelig på FS1, da det efterhånden er forbandet svært at finde de reelt lovlige stumper til Kreidler. Og den går ufatteligt ringe med nær alle replica-potter, bare for at tage ét eksempel.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"