Rensekar, delevasker?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Rensekar, delevasker?

Indlæg af 12V »

Jeg er ved at være træt af at nusse rundt med en balje, pensel og lampeolie. Især efter jeg i weekenden smed ½ liter beskidt petroleum på gulvet.

Sidder nu og kigger på diverse rensekar, med filter og pumpe. Er der nogen der har sådan en sag?

Disse to modeller ser interessante ud:

Mellemstor biltema bordmodel:
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varkt ... 000031637/

Pro: kan gemmes væk og stilles på bordet når den skal bruges. Gummitætning i låget, så den burde være helt tæt når den stilles væk. Pensel på slange er inkl. Størrelsen burde være ok til en motorblok ad gangen.

Contra: Ikke særlig høje kanter, er bange for at man nemt spilder over siderne når man går til den med børsten.

Større model på egne ben:
http://www.dvsalg.dk/kategorier/autovae ... model.aspx

Pro: Større med højere sider

Contra: Fylder lidt mere, lavere højde end et kar på bordet. Pensel skal tilkøbes så den bliver en del dyrere end den lille fra Biltema.

Hvad synes i, har i erfaringer med de modeller? :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Rensekar, delevasker?

Indlæg af strynboen »

overvejer en gasflaske..som fyldes halvt med petroleum..en trykluft nippel,,,et stigrør...en gammel stålvask fra genbrugspladsen..en vaske pensel med slange...som forbindes til et stigrør fra bunden af flasken..og en hane til justering af vædsken

med luften kan man presse vædsken op gennem penslen..og vaske til vasken er fuld...så skal trykket tages af..og vædsken tappes ned i gasflasken igen..med en stor tomme hane..og processen kan starte igen...ingen pumper elekrisitet gnister..men bare lufttryk

skal der svejses i gasflasken...fyldes den bare med vand..så kan man svejse studser/stigrør ind uden fare..der må bare ikke være lukket..kun opne rørstudser når svejse arbejdet foregår
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Rensekar, delevasker?

Indlæg af 12V »

Vil helst købe noget færdiglavet som dem jeg linker til, der vil gå for længe inden jeg har klyttet noget sammen og skaffet de nævnte dele :)

Tror jeg besøger Biltema en dag og kigger på den lille plastikkasse.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Rensekar, delevasker?

Indlæg af kreidlerhansen »

12V skrev:
Tror jeg besøger Biltema en dag og kigger på den lille plastikkasse.
Jeg ser frem til en anmeldelse, hehe. Det ville sikkert være en udmærket investering for mig, også, for uanset hvor grundig jeg er med div. spray, vandhane, børste, klude etc. finder jeg altid lidt alu-støv i mine tunede cylindre. Bevares, ingen spåner, men stadig... det skal være rent.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Rensekar, delevasker?

Indlæg af 12V »

Fik købt en lille metaludgave frem for Biltema versionen. Der er fint plads til en halv motorblok og der er højere sider så man ikke sviner så meget på bordet.

Den kan fås mange steder, f.eks.
http://www.dvsalg.dk/kategorier/autovae ... model.aspx

Pt. kører jeg med Biltemas koldaffedtning blandet 1:1 med vand. Det virker ret godt indtil videre, har ret kraftig lugt af kemikalier, men låget holder fint lugten inde. Fik også købt en masse forskellige børster og plastik skrabere i Biltema.
Vedhæftede filer
2015-06-20 14.07.16 (Small).jpg
2015-06-20 14.07.16 (Small).jpg (137.39 KiB) Vist 8843 gange
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Rensekar, delevasker?

Indlæg af juhl-drengen »

Deres koldaffedtning.. den er fantastisk ift. Prisen!
:)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Rensekar, delevasker?

Indlæg af Twinsport »

Bruger også deres motorrens (som på svensk hedder koldaffedtning!).

Som Juhl skriver, så funker det! Præcis som motorrens i gamle dage, men i dag kan man bare ikke købe det ret mange steder. Kan man overhovedet få ordentlig motorrens andre steder end i Biltema?

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Rensekar, delevasker?

Indlæg af juhl-drengen »

Altså wurth og grene sælger noget ganske udmærket noget, det koster bare lige det mere.

Biltemas har jeg ofte brugt til at vaske beskidte stumper i f.eks brusekabinen (skønt at være ungkarl)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"