Isues med min trillet

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Styggeulv
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 3. maj 2017 23:33
Kontakt:

Isues med min trillet

Indlæg af Styggeulv »

Jeg er den lykkelige ejer af en gaaaamel trillet med totrins automatisk puch motor...
Har dog et par små problemer jeg lige ville høre
Om der er nogen der har en løsning på...

1 den starter fint men når den bliver varm mister den momentum og vil kun køre ca 15 km/t hvis så meget, hvis jeg så slukker motoren et øjeblik så kør den fint 200 meter hvorefter den gør som først beskrevet
2 den virker meget randområder i sin måde at skifte gear på nogen gange går det uden problemer andre gange er
Hele maskinen ved at rasle fra hinanden og andre gange
Igen vil den slet kke ud af første gear
3 den ryger helt Extremt tror den kunne trænge til et nyt udstødnings rør
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Isues med min trillet

Indlæg af 12V »

1. Det kunne lyde som en tændspole der er ved at være træt, de mister effekten når de bliver varme. Men det kan være meget andet, kondensator, forkert inddysning, meget slidt stempel/cylinder etc.

3. Har du en justerbar strålespids på karburatoren? Hvis ikke, ville jeg anskaffe en. Så kan blandingen justeres mens motoren kører, så finder man hurtigt ud af om den får for meget eller lidt. En motor vil ryge meget hvis den får for meget benzin. Kunne også være et tæt luftfilter. Eller manglende gnist styrke ifbm. punkt 1. Alt for meget olie i benzinen vil også ryge, brug 2% del/fuldsyntetisk olie.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Isues med min trillet

Indlæg af Jensmc »

Jeg har en blæsekølet automatik motor på lager, hvis det skulle blive aktuelt.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Isues med min trillet

Indlæg af knallert »

måske suger den olie fra gearkassen...det giver også en mystisk motorgang...som er svær at justere ind
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"