Så fik jeg handlet knallert

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af Lasse1969 »

Hej
3% vil den køre fint med :D :wink:
mvh. Lars
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

Lasse1969 skrev:Hej
3% vil den køre fint med :D :wink:
okay, tak for det :)
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

Nu har jeg fået kørt lidt på min dm'er sammen med en kammerat, der også lige har fået en.
Især på hans er der det "problem" at når man kobler ud, så kommer der en raslende lyd, når motoren kører. Nogen idé til hvad det kan være?
-Jeg ved godt at dette er et yamaha forum, og de fleste har deres ekspertise deri.. men jeg kan se at der også er et par stykker der roder med andre knallerter, og sådan en Suzuki motor, er vel nogenlunde som en yamaha's, dog lidt nyere :)
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MaaQ »

MatField skrev:Nu har jeg fået kørt lidt på min dm'er sammen med en kammerat, der også lige har fået en.
Især på hans er der det "problem" at når man kobler ud, så kommer der en raslende lyd, når motoren kører. Nogen idé til hvad det kan være?
-Jeg ved godt at dette er et yamaha forum, og de fleste har deres ekspertise deri.. men jeg kan se at der også er et par stykker der roder med andre knallerter, og sådan en Suzuki motor, er vel nogenlunde som en yamaha's, dog lidt nyere :)
Uden at have nogen større indsigt i motoren kunne jeg forestille mig at det skyldes lejer eller bøsninger i motoren der ikke har det for godt :)
Hilsen Christian

Yamaha FS-1 model K1 fra 78 - 90% original - 7,9 hk/12000 omdrejninger
Yamaha YB100 - Projektet er på pause pt
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

MaaQ skrev:
MatField skrev:Nu har jeg fået kørt lidt på min dm'er sammen med en kammerat, der også lige har fået en.
Især på hans er der det "problem" at når man kobler ud, så kommer der en raslende lyd, når motoren kører. Nogen idé til hvad det kan være?
-Jeg ved godt at dette er et yamaha forum, og de fleste har deres ekspertise deri.. men jeg kan se at der også er et par stykker der roder med andre knallerter, og sådan en Suzuki motor, er vel nogenlunde som en yamaha's, dog lidt nyere :)
Uden at have nogen større indsigt i motoren kunne jeg forestille mig at det skyldes lejer eller bøsninger i motoren der ikke har det for godt :)
Det kunne godt være det :) -du må lige høre det en dag :)
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af strynboen »

jeg tror at den har et tryk leje,som sidder på selve koblingen som armen går ind på,det er nok knust,,er der olie på motoren,,,eller har den manglet på¨et tidspunkt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

strynboen skrev:jeg tror at den har et tryk leje,som sidder på selve koblingen som armen går ind på,det er nok knust,,er der olie på motoren,,,eller har den manglet på¨et tidspunkt
Det med olien, tjekkede jeg, der var ca. 3/4 af det der skulle være. Jeg hældte nyt på. Så helt manglet har den ikke.
Det med lejerne, er det skadeligt for motoren på sigt? Det går jeg ud fra, at det er. Men vil lige være sikker..
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af strynboen »

ja jeg syntes at i skal pille sidedækslet af,hurtigst mulig,,og helst ikke køre..
der kan ryge stumper ud og ødelægge tandhjul,,men hvis den kun hyler,er det nok ikke så kritisk,,men hvis den dunker og skrruer,,har morten ikke en pdf,med motor,,så kan i se hvad der er derinde,,og evt bestille stumperne på forhånd
pakning og evt nåleleje eller bøsning,,eller hvad der nu sidder
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

strynboen skrev:ja jeg syntes at i skal pille sidedækslet af,hurtigst mulig,,og helst ikke køre..
der kan ryge stumper ud og ødelægge tandhjul,,men hvis den kun hyler,er det nok ikke så kritisk,,men hvis den dunker og skrruer,,har morten ikke en pdf,med motor,,så kan i se hvad der er derinde,,og evt bestille stumperne på forhånd
pakning og evt nåleleje eller bøsning,,eller hvad der nu sidder
Den hyler ikke, det er mere en snurren eller raslen.. men jeg vil ikke kalde det for en dunken eller skruen..

Jo Morten har linket til en pdf tidligere i denne tråd. Det er bare om man tør skille sådan en motor ad.. det har jeg ingen erfaring med :roll: :oops:
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af Morten - Webmaster »

MatField skrev:Det er bare om man tør skille sådan en motor ad.. det har jeg ingen erfaring med :roll: :oops:
Erfaringen får man ved at arbejde med tingende :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

Morten - Webmaster skrev:
MatField skrev:Det er bare om man tør skille sådan en motor ad.. det har jeg ingen erfaring med :roll: :oops:
Erfaringen får man ved at arbejde med tingende :wink:
Det har du ret i Morten :wink:

Men nu er det jo min vens knallert, så han skal beslutte om han vil gøre noget.. ellers tør jeg ikke rigitig pille ved den :lol:
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af strynboen »

ja,i skal bare være forsiktige og renlige ,,vask motoren før i skilder af,og læg delene på nogle aviser,,i den rakkefølge i skilder af,og tør dem af,,inden i samler igen,,men print lige nogle tegninger af kobling og gear ud,,før i går i gang,,det er lækkert at kunne genkende de forskelige dele,,og rakkefølgen,,i får nok brug for en ny pakning,til sidepladen,men tag og find den fil fra morten,,så er det meget lettere
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

strynboen skrev:ja,i skal bare være forsiktige og renlige ,,vask motoren før i skilder af,og læg delene på nogle aviser,,i den rakkefølge i skilder af,og tør dem af,,inden i samler igen,,men print lige nogle tegninger af kobling og gear ud,,før i går i gang,,det er lækkert at kunne genkende de forskelige dele,,og rakkefølgen,,i får nok brug for en ny pakning,til sidepladen,men tag og find den fil fra morten,,så er det meget lettere
Tak for rådene :)
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af strynboen »

hej igen,jeg har lige tjekket mortens pdf,,der sidder et tryk nåleleje,,som sikkert er gået i stykker,det sidder lige bag armen til koblingen,,der går en lille tandstang ind og trykker på det....så i kan prøve at tjekke prisen på det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

strynboen skrev:hej igen,jeg har lige tjekket mortens pdf,,der sidder et tryk nåleleje,,som sikkert er gået i stykker,det sidder lige bag armen til koblingen,,der går en lille tandstang ind og trykker på det....så i kan prøve at tjekke prisen på det
Okay, tak for det. Det vil jeg lige finde ud af :)
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

Jeg har lige været ude og købe en fløjte i den unævnelige biks.. :roll:
Den larmer lige rigeligt uden.. men jeg kunne ikke sætte den i. Huldet i udstødningen er simpelthen for lille! :?: :o

Det er en std. udstødning jeg har på.. så jeg går ud fra at det har noget at gøre med hvor fløjten er købt?

Nogen idéer til løsninger/hvad der kan være grunden?
Vedhæftede filer
IMG_3025.jpg
IMG_3025.jpg (41.88 KiB) Vist 7535 gange
IMG_3026.jpg
IMG_3026.jpg (80.97 KiB) Vist 7535 gange
IMG_3028.jpg
IMG_3028.jpg (72.43 KiB) Vist 7535 gange
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af Morten - Webmaster »

smadr den med en hammer og aflever den til hr hansen. :lol:

Nej seriøst, mon ikke der findes et andet sted og købe suzuki dele end den tåbelige forretning ?? det er hele tiden at der købes ubrugelige dele hos hr hansen, det er sgu da til og få knopper af snart... jeg havde afleveret den igen og evt kontaktet din lokale suzuki forhandler med et reservedelsnr, han kan nok skaffe den originale hjem.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

Morten - Webmaster skrev:smadr den med en hammer og aflever den til hr hansen. :lol:

Nej seriøst, mon ikke der findes et andet sted og købe suzuki dele end den tåbelige forretning ?? det er hele tiden at der købes ubrugelige dele hos hr hansen, det er sgu da til og få knopper af snart... jeg havde afleveret den igen og evt kontaktet din lokale suzuki forhandler med et reservedelsnr, han kan nok skaffe den originale hjem.
Jeg må lige se om der er en Suzuki forhandler i nærheden :) Ja, jeg kører nok ud og aflevere den igen. Men hr. hansen vil jo ikke give pengene tilbage!! Man kan vælge at have dem til gode i forretningen, eller få byttet den til en ny af samme vare.. :evil:
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af Morten - Webmaster »

har du bongen med, så plejer man og få pengene igen... ellers køb sodavand og sprinklervæske for pengende.... det virker vel for faen...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Så fik jeg handlet knallert

Indlæg af MatField »

Morten - Webmaster skrev:har du bongen med, så plejer man og få pengene igen... ellers køb sodavand og sprinklervæske for pengende.... det virker vel for faen...
Når jeg kommer og stikker bongen op i fjæset på tøsen ved kassen, og forlanger pengene tilbage, plejer hun bare at sige.. "jeg kan se, at jeg ikke kan give dig pengene tilbage for varen. Men du kan få et tilgodebevis hertil." :evil:
men ja, ellers kunne det være at man skulle købe noget af det du foreslår.. :lol:

Har lige lavet en hurtig søgning.. Jeg kan umiddelbart ikke finde andre steder, der sælger reservedele til sådan en.. scooter-dele har lidt.. men ikke meget.
Ellers er der moto-leoni. De har en masse.. men der tør jeg sgu ikke købe!!
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"