Yamaha FS1 4gear tun ??

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
anders

Yamaha FS1 4gear tun ??

Indlæg af anders »

hej alle sammen :D jeg har hørt noget om man kan købe et 12,8hk tun til Yamaha fs1 4gear og det kunne jeg rigtig godt tænke mig. jeg ved desværre bare ikke hvor jeg kan få det henne. jeg har kigget hos protuna og alle andre steder jeg kan finde. skriv venligst til mig hvis i ved hvor jeg kan købe sådan et eller noget som en endue større :)
Palle B
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 21:44
Kontakt:

Re: YAMAHA FS1 4GEAR TUN ??

Indlæg af Palle B »

12.8 forhandles ikke mere .. desværre. og det tun der er idag er somregel noget lort .. de afviger for meget i størrelser .. men helpd og lykke med at finde et brugt 12.8 hestes sæt .
Hellere Chrom og gear end plastic og lir !

78"Yamaha FS1 K1 "SORT" Med matchene numre !

"One rule too follow, thats keep rolling!"

Yams til stemplet siger stop !
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: YAMAHA FS1 4GEAR TUN ??

Indlæg af Kai »

Hvis det er protunas "12.8" sæt, så er det ikke i nærheden af 12hk, og har aldrig været det. Den ser fin ud, men det er også alt.
Der er betydelig mere skrald i en gammel 43mm alu cylinder, de kunne bare ikke holde i chromen, og på de nyeste jeg har set er portene (udstødning og skyllekanaler) placeret helt i skoven.
Eneste fornuftige alternativ er Athenas 43mm der enda er med Nicasilbelægning, den er dog halvpebret ( 1100-1500kr)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Re: YAMAHA FS1 4GEAR TUN ??

Indlæg af MaaQ »

Tjaa, jeg kan ikke anbefale at købe brugte tuningscylindre :? scooter-dele.dk's nc 45mm cyllinder kan jeg godt anbefale: Den er ikke så dyr, den lyder super sund og kører super godt, måske ikke så vild som mange af de andre kits, men hvis man tilpasser portene rykker den ok, men er mest et godt alternativ til den originale. Hvis det skal være helt vildt må du have et malossi- eller polini-kit til en RD50'er: Det passer over på og skulle rykke super.
Hilsen Christian

Yamaha FS-1 model K1 fra 78 - 90% original - 7,9 hk/12000 omdrejninger
Yamaha YB100 - Projektet er på pause pt
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: YAMAHA FS1 4GEAR TUN ??

Indlæg af Frandsen »

MaaQ skrev:Tjaa, jeg kan ikke anbefale at købe brugte tuningscylindre :? scooter-dele.dk's nc 45mm cyllinder kan jeg godt anbefale: Den er ikke så dyr, den lyder super sund og kører super godt, måske ikke så vild som mange af de andre kits, men hvis man tilpasser portene rykker den ok, men er mest et godt alternativ til den originale. Hvis det skal være helt vildt må du have et malossi- eller polini-kit til en RD50'er: Det passer over på og skulle rykke super.

pindboldt afstand og skørt passer fint, men skyllekanalerne rager ud over pakkefladerne på motorblokken og stemplet er 2mm længere.
En 2mm bundpakning af rustfristål eller alu er nødvendigt for at det virker
og selv om køler ribberne er større tror jeg ikke den køler mere end en alm. cylinder da de vender den forkerte vej pga. vinklen på cylinderen på fs1
hvis der skal max effekt ud af sådan et kit ville det nok være en god ide at file skyllekanalerne i blokken så de passer til cylinderen
ærgeligt hvis man fortryder og heller vil køre med en alm. cylinder istedet så er blokken ligsom ødelagt :(
Ja undskyld hvis jeg lyder negativ men det er altså min erfaring
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Re: YAMAHA FS1 4GEAR TUN ??

Indlæg af MaaQ »

Frandsen skrev:
MaaQ skrev:Tjaa, jeg kan ikke anbefale at købe brugte tuningscylindre :? scooter-dele.dk's nc 45mm cyllinder kan jeg godt anbefale: Den er ikke så dyr, den lyder super sund og kører super godt, måske ikke så vild som mange af de andre kits, men hvis man tilpasser portene rykker den ok, men er mest et godt alternativ til den originale. Hvis det skal være helt vildt må du have et malossi- eller polini-kit til en RD50'er: Det passer over på og skulle rykke super.

pindboldt afstand og skørt passer fint, men skyllekanalerne rager ud over pakkefladerne på motorblokken og stemplet er 2mm længere.
En 2mm bundpakning af rustfristål eller alu er nødvendigt for at det virker
og selv om køler ribberne er større tror jeg ikke den køler mere end en alm. cylinder da de vender den forkerte vej pga. vinklen på cylinderen på fs1
hvis der skal max effekt ud af sådan et kit ville det nok være en god ide at file skyllekanalerne i blokken så de passer til cylinderen
ærgeligt hvis man fortryder og heller vil køre med en alm. cylinder istedet så er blokken ligsom ødelagt :(
Ja undskyld hvis jeg lyder negativ men det er altså min erfaring
Den kan vel tigsvejses hvis man fortryder :) Jeg har fået det gjort før på en gammel blok, dog af en prof pladesmed, og det kan knapt nok ses at den er blevet repareret :) Men var faktisk ikke klar over at det ikke passede... Det jeg har passer fint i skylle kanalerne, men det er selvfølgelig heller ikke et racing-kit som polini's eller malossies...
Hilsen Christian

Yamaha FS-1 model K1 fra 78 - 90% original - 7,9 hk/12000 omdrejninger
Yamaha YB100 - Projektet er på pause pt
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"