Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Henrik L
Junior knallert
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 2. nov 2009 20:10
Kontakt:

Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af Henrik L »

Hej Forum

Ville lige høre hvor i har forsikret jeres yamaha fs1/ eller anden gammel knallert og hvad i giver i forsikring for den. :whew

Da jeg stå og skal have forsikret mine knallerter.

Hilsen
MVH Henrik

Yamaha FS1-K1-1977
Yamaha FS1-K1-1978
Puch Grand Prix - 1977
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Henrik L skrev:Hej Forum

Ville lige høre hvor i har forsikret jeres yamaha fs1/ eller anden gammel knallert og hvad i giver i forsikring for den. :whew

Da jeg stå og skal have forsikret mine knallerter.

Hilsen
Hej Henrik

Prøv at søge på forsikring herinde der er mange sider med det emne ,,, du skal nok finde siderne med de ældste indlæg ,,, for at det giver lidt mening

men aros og thisted forskrings selvskaberne er nok de bedste bud på veteran forsikringer,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Henrik L
Junior knallert
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 2. nov 2009 20:10
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af Henrik L »

Takker

det vil jeg prøve.
MVH Henrik

Yamaha FS1-K1-1977
Yamaha FS1-K1-1978
Puch Grand Prix - 1977
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af FS1originalen »

Aros er desværre ikke noget godt bud længere! De kræver at du også har dine øvrige forsikringer hos dem for at ville tegne veteranforsikring :(

Før du tegner en veteranforsikring enten hos Thisted eller gennem Fyns Veteranknallert Klub (gartnernes Forsikring) skal du lige gøre op med dig selv om du kører "lejlighedsvis veterankørsel" eller om du bruger knallerten som "dagligt transportmiddel"...
Er det sidste gældende så er det en almindelig knallertforsikring du skal have!!!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af Nikolaj Y »

Hej, nu ved jeg godt man ikke må reklamere for andre forumer.. men jeg er medlem af puchklup.dk og når man er medlem kan man få 2 knallerter forsikret for ikke særlig meget, og så har man jo en chance for at vinde en flot puch hvert år :D + andre goder...
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
YAM FS1

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Henrik

jeg har tegnet min lovpligtige forsikkering hos Top Danmark på en af mine maskiner den ligger på 789 kr om året,det kan godt være den er højre end end en vetran forsikkering,men der er vist noget med at hvis man ville kunne tegne en vetran forsikkering skal man vist være medlem af en veteran klub for rabat,
men det kan alså godt svare sig at tegne en forsikkering på en maskine med mindre man kun køre på privat vej,for det første for du ikke en bøde ved stop af polisen.der ligger på 500 kr,og er maskinen lovlig,så er der overhodet ingenting polisen kan gi dig et bødeforlæg for,og du er også på den rigtige side hvis der skulle opstå et uheld,7 9 13

Mvh
Henrik
Slangerup
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af Macel »

Jeg har 3 veteranknallerter forsikret hos Aros for 314,- kr. stykket. :)
Brugeravatar
faerch78
Stor knallert
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 9. jun 2008 11:35
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af faerch78 »

Hej.

Jeg har også min ved aros til 319kr mener jeg det var.
Men så har jeg også en tyveri fosikring som er lagt til min indbos forsikring.
Så hvis den bliver stjålet ude i min garage er den den fuld dækket ind, til en pris af 181kr om året. :D
Mener den dækker op til 60000kr.
Jesper Færch Nørgaard

Yamaha fs1 Dx 76èr ------ Under renovering. 98% færdig.
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af CrazyCatman »

Min svensker er forsikret gennem Danske Forsikring/Top Danmark til 7-800 kroner (Ansvar) - samme sted jeg har mine MC forsikringer og boligforsikring.
De øvrige veteranknallerter er jeg stadig ikke helt tilfreds med, så de er stadig under arbejde så er endnu ikke forsikret - men jeg har planer om at de skal forsikres gennem det selskab som er tilknyttet veteranknallertklubben (Stemplet) - jeg kan desværre ikke lige huske hvor det er - men jeg skal muligvis i klubben i morgen, så kan jeg jo se efter
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af strynboen »

Nikolaj Y skrev:Hej, nu ved jeg godt man ikke må reklamere for andre forumer.. men jeg er medlem af puchklup.dk og når man er medlem kan man få 2 knallerter forsikret for ikke særlig meget, og så har man jo en chance for at vinde en flot puch hvert år :D + andre goder...

puch klub..der betaler du 250 om året i medlems gebyr...hvad får du lige for pengene...rabat i taivansen??..billige forsikringer??nok ikke billigere end thisted eller gartners forsikring..
så en chance for at vinde en puch..tror jeg ville købe et lod i et lotteri stedet..i stedet for at støtte en privat mand ..som suger penge ud af knallert veteran folk..
heldivis har puch vennerne lavet et gratis forum..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af jbn »

min 78ér er forsikret i thisted til 629 om året for kasko med kørsel fra 15-3 til 15-11 og det dækker fint mit behov for den, da den ikke skal bruges om vinteren alligevel og skulle der snige sig et løb/vintertræf ind kan man søge om særtilladelse så jeg synes det er ok
79,er k1 match
75,er dx spec.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af claus olieklud »

jbn skrev:min 78ér er forsikret i thisted til 629 om året for kasko med kørsel fra 15-3 til 15-11 og det dækker fint mit behov for den, da den ikke skal bruges om vinteren alligevel og skulle der snige sig et løb/vintertræf ind kan man søge om særtilladelse så jeg synes det er ok
hej... er du sikker på du ikke mener ansvar ??? jeg vil betvivle at det kan lade sig gøre at kaskoforsikre for mindre end 4000/5000 kr årligt... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af Dewil »

Lyder i al fald sært, jeg er også i ThistedForsikring med helårlig ansvar til 771 kr. sat til betaling 21. juni 2011. Så det MÅ være en fejl...... :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af Morten - Webmaster »

claus olieklud skrev:
jbn skrev:min 78ér er forsikret i thisted til 629 om året for kasko med kørsel fra 15-3 til 15-11 og det dækker fint mit behov for den, da den ikke skal bruges om vinteren alligevel og skulle der snige sig et løb/vintertræf ind kan man søge om særtilladelse så jeg synes det er ok
hej... er du sikker på du ikke mener ansvar ??? jeg vil betvivle at det kan lade sig gøre at kaskoforsikre for mindre end 4000/5000 kr årligt... hilsen claus olieklud...
Den er god nok... jeg havde også kasko til den pris sidste år. Nu er min MC yamaha kaskoforsikret for under 500 så det er billigere med plader på :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Thoms

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af Thoms »

Er der ikke nogen der kan forklare hvad der skal til for at få kaskoforsikret en ikke MC registreret FS1? Altså kun til lejlighedsvis brug som Erik skriver. Thisted tegner kasko, men vist nok kun hvis man er med i en klub eller forening? Er et medlemsskab i MVKK nok og hvad koster det? Jeg har fået to af mine forsikret som særligt privat indbo, men det gælder kun ved tyveri fra egen matrikel.
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af jbn »

claus olieklud skrev:
jbn skrev:min 78ér er forsikret i thisted til 629 om året for kasko med kørsel fra 15-3 til 15-11 og det dækker fint mit behov for den, da den ikke skal bruges om vinteren alligevel og skulle der snige sig et løb/vintertræf ind kan man søge om særtilladelse så jeg synes det er ok
hej... er du sikker på du ikke mener ansvar ??? jeg vil betvivle at det kan lade sig gøre at kaskoforsikre for mindre end 4000/5000 kr årligt... hilsen claus olieklud...
hej claus jeg er helt sikker, det er kasko og den er dækket for 15000 har lige betalt regningen men så må man heller ikke bruge den hver dag og kun fra 15-3 til 15-11 og du skal være over 25år og det skal din knallert også
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af jbn »

Dewil skrev:Lyder i al fald sært, jeg er også i ThistedForsikring med helårlig ansvar til 771 kr. sat til betaling 21. juni 2011. Så det MÅ være en fejl...... :?
det ER det ikke men det kan jo være at din er forsikret for et højere beløb end min som pt "kun" er forsikret for 15000, da jeg stadig mangler en del "rigtige"dele
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af Dewil »

Min er kun ansvar..... men jeg tager lige kontakt til dem..... og så ringede Tryg selv idag om de måtte kikke mine forsikringer igennem ved et besøg?.... ja kom I bare, der bliver nogle fine priser og leve op til... :dust
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af FS1originalen »

Den ER god nok med kaskoen hos Thisted...

Det er EN VETERAN forsikring - altså til "lejlighedsvis veterankørsel" og ikke i vinterhalvåret. I sommerperioden er det en regulær kasko, men i vinterperioden dækker den kun brand/tyveri... Jeg har valgt en dækning op til 25.000 og giver godt 600 om året. Man kan også vælge højere dækning mod en beskeden merpris...

Og ja, et klubmedlemsskab -feks. af MVKK er et krav.

Erik

Ps. Og gør nu alle os der virkelig kører lejlighedsvis veterankørsel den tjeneste at gøre op med dig selv om det også er "dit behov"!!!
Er der for mange der udnytter forsikringen til daglig kørsel så ender det bare som med Aros - at de stopper med ordningen :twisted: :twisted: :twisted:
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Hvor har i forsikret jeres yamaha fs1.

Indlæg af Henrik Fs1 »

Jeg har alm. ansvar ved top danmark! Pga. jeg gerne vil kunne bruge den som alm. transportmidel i nu og næ.. Og så var der jo en aldergrænse på 25 år.. :tuba
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"