Krumtap dilemma..

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Krumtap dilemma..

Indlæg af Kai »

Jeg mangler (igen) en ny krumtap.. en org krumtap er som end helt fin, bortset fra jeg er træt af at smadre plejlstænger og sølelejer, og de hænger heller ikke på træerne mere.

Den skal modificeres en del i drejebænken, så jeg gider ikke spilde timer på en krumtap der ikke kan holde.

Er der nogen der kender noget til dem her?

http://www.mopedspeed.dk/produkter/krum ... -lejer.htm
Den ville umiddelbart være mit eget bud, da plejlstangen har en ekstra smørerille i bunden, men omvendt er der ikke så meget fylde i den.

http://www.mopedspeed.dk/produkter/krum ... -lejer.htm
Den ser også fin ud, med alupropper i hullerne i vangerne.

http://www.protunahandels.de/product.as ... n=24793012
Den her har jeg haft et par stykker af, den ene smed plastik "fyldet" efter nogen tid, den anden holder ok til mere end "standard", men plejlstangen ligner ret kraftigt en alm der lige er blevet pudset lidt op.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Krumtap dilemma..

Indlæg af FS1originalen »

Krumtappen kender jeg desværre ikke kvaliteten på, men mon ikke Stub har en mening om den :roll:

Jeg havde jo heller aldrig hørt om firmaet, så siden måtte da studeres lidt nærmere! Det viser sig at være Scooter-Dele/Skåde reservedele der er igang med en opdeling i Scooterdele til plasticraketterne og så altså Mopedspeed til "retroknallerterne".

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Krumtap dilemma..

Indlæg af Henrik Fs1 »

De motor dele de har ved skåde, ser fine ud, men holder ikke bedre end tsvansen dele!! :sad

Jeg købte en krumtap til min puch ved dem, efter bjergkøbing grandprix, da plejelejet gik, 700kr, fint tænkte jeg! :(y) Fik den i, og shimmede den op til 0,05 mm slør som fabrikken forskriver. Efter små 500-600km begyndte den at lyde grimt, og lejerne var færdige, kørte så indtil jeg fik lejerne hjem og håbede på en opretning i drejebænk med ure var nok! Fik den skidt ad og kuglerne faldt ud af motoren, svinghjulet havde kørt imod svinghjuls dækslet, så meget havde krumtappen bevæget sig. I drejebænk opdagede vi den var næsten 0,45 mm skæv lige meget hvad vi gjorde, det var simpelhen en støbe fejl.... Skrammel! :sad Så kom der en brugt original i der var nyrenoveret som så ikke var den type som lovet, men fik det til at virke... :rocks Nu gider jeg ikke smide flere penge i den motor!
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Krumtap dilemma..

Indlæg af Reedvalve »

Hej Kai

Jeg har to originale krumtapper der er som nye ( Kommer fra tyske motorer ) Du kan skrive en pb hvis du er intereseret.

Mvh Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Krumtap dilemma..

Indlæg af Kai »

Hej Kenneth

Det kunne godt tænkes jeg kan bruge sådan en, men det er næsten synd at ødelægge endnu en Org krumtap.
Det var en af grundene til jeg leder efter noget andet, der er lisså godt (og helst noget stærkere)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Krumtap dilemma..

Indlæg af Kai »

Er der nogen der ved hvem der egentlig producerer "New-competition" cylindere osv ?
Jeg har lige fået en lettere brugt 43mm af slagsen og den er da virkelig dårligt lavet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Krumtap dilemma..

Indlæg af Stub »

det eneste jeg ved om hans krumtapper er dem til scooterne og de kan ikke holde til at køre DM med 20 + HK så knækker de men som lovlig scooter 30 har jeg ikke oplevet at de lavede noget vrøvl ,, jeg monterede en på en suzuki smx for 5 år siden og den har nu kørt 21000 km siden som pendler maskine og lyder stadig fint i motoren ,,, men jeg kender ikke ret mange af hans FS1 stumper da jeg ikke har prøvet dem og vil derfor heller ikke udtale mig her om men de stumper jeg har fået fra Benny har altid været fin kvalitet og jeg har ikke fået noget fra ham der ikke virkede eller passede ,, så meget kan jeg da sige
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Krumtap dilemma..

Indlæg af kreidlerhansen »

Top Racing laves hos Jasil i... øh, vist nok Spanien. De laver overordnet set udmærkede produkter.

New Competition er Skåde's eget fabrikat, som bliver lavet billigst muligt i Kina. Alt samme replica-varer.

Spørg Nabo Jan, hvordan en Kreidler-krumtap af dette mærke ser ud. Så vidt jeg lige husker, er der relativt dybe støbegrater i plejlstangen - jeg ser nu helst, at den er helt glat.


Det er måske et vildskud, men prøv at kontakte emot.nl (mener bestemt, han hedder Martijn), for han har jo gang i at få lavet div. specialplejlstænger hos Samarin. Bevares, de er ikke gratis, men de DUER og kan laves efter eksakte specifikationer fra kundens side.
Det er sjældent krumtappen, der fejler - som regel forkert størrelse søle (skævvridning) eller plejlstangen, der knækker. Lejer der giver op tæller jeg generelt ikke med, da jeg betragter det som en almindelig sliddel.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"