yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
smokie77
Junior knallert
Indlæg: 77
Tilmeldt: fre 18. dec 2009 10:59
Kontakt:

yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Indlæg af smokie77 »

Jeg syntes jeg har læst et sted her inde at de ikke må rulle fs1.... eller husker jeg galt???.. men de gør det da her på billedet http://frederikshavnnyt.dk/nyhed/politi ... derikshavn
Senest rettet af smokie77 fre 30. sep 2011 21:47, rettet i alt 2 gange.
MVH. Christian
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefældt med politi mand på ryggen

Indlæg af Dewil »

Synes nu også konceptet med at man uddeler bøder på et køretøj der står stille er helt unikt, men det kan være at det breder sig til andre køretøjer også....... så næste gang man kommer ud fra supermarkedet står der en betjent ved bilen: Jeg kan se at dit speedometer går til 220, så det regner jeg med at du kører når du kører herfra..... så jeg skal lige have dit kørekort i bytte for en køreseddel......
Jeg tvivler nu stadig på at disse razziaer vil holde i en retssag...... men det er jo det de ved, ingen 16-17 årig har mulighed for at gå den vej...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefældt med politi mand på ryggen

Indlæg af jeppex »

Forskellen er vel, at en knallert ikke må kunne køre mere end 30 km/t - Men om en lovlig knallert der kan køre 35-40 km/t også vil få en bøde, bliver hurtigt en speget affære...
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefældt med politi mand på ryggen

Indlæg af nielsfup »

Det er simpelthen noget svineri.
Man kan ikke ikke give bøder for noget man antager nogen vil gøre. Det holder ikke i retten
Er maskinen kold kan den ha stået der i flere År. Og man vil trække hjem når det bliver tørvejr igen....... Den er lige købt, eller man har købt den og er blevet klar over at den ikke overholder reglerne og vil derfor ikke køre på den.
Der er mange forklaringer. Men man skal taget på fast gerning ellers er det ikke godt nok.

Bare min mening
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefældt med politi mand på ryggen

Indlæg af Dewil »

Der står vel heller ingen steder i færdselsloven at man ikke har lov til at trække rundt med eksempelvis en moto-cross maskine..... jeg er helt uforstående overfor at myndighederne mener at dette er gangbart. Hvis nogen af de forulempede skulle være her på forum vil jeg opfordre dem til ikke at betale eventuelle bødeforlæg.....
Senest rettet af Dewil tors 29. sep 2011 22:59, rettet i alt 1 gang.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefældt med politi mand på ryggen

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

pamserne kan tillade sig alt,,,, da jeg gik i skole i halvfjerserne ,,, kom de også bare midt på dagen,,, og hev alle der kørte på knallert og cykel ud til kontrol ,,, og alle ulovlige knallerter tog de bare med,,, også selv om de havde stået stille et par timer,,, og var blevet kolde,,, ikke noget med at kunne skille dem ad selv,,, så kunne der betales for falck transport til synshallen,,, bøde ,,, samt et gebyr til synsmanden for at skille den ad,,, det blev snildt en tusinde kroner oven i ( fandme mange penge dengang ),,, at man skulle købe evt. nye dele til den også,,, og cykler uden lygte kunne de finde på at give en bøde for ikke at køre med på monteret lygte selv om de mødte mens der var lyst ,,,, så joe dansk gestapo kan tillade sig alt,,, specielt når det gælder knallerter både dengang og nu,,,,, :twisted:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefældt med politi mand på ryggen

Indlæg af Nikolaj Y »

Dewil skrev:Der står vel heller ingen steder i færdselsloven at man ikke har lov til at trække rundt med eksempelvis en moto-cross maskine..... jeg er helt uforstående overfor at myndighederne mener at dette er gangbart. Hvis nogen af de forulempede skulle være her på forum vil jeg opfordre dem til ikke at betale eventuelle bødeforlæg.....
Jeg har læst et eller andet sted at man må godt trække rundt med f.eks. en crosser eller ulovlig knallert bare tændrørshætten er taget af :D

- Og så vil jeg lige sige at, de gange hvor jeg har set en razziaer holdt politiet der når man kom så de havde bevis for at man havde kørt på den :) så syntes jeg til gengæld det er i orden.

og her er filmen af rulningerne :) http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=94129
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefældt med politi mand på ryggen

Indlæg af roberthandvask »

Nikolaj Y skrev:
Dewil skrev:Der står vel heller ingen steder i færdselsloven at man ikke har lov til at trække rundt med eksempelvis en moto-cross maskine..... jeg er helt uforstående overfor at myndighederne mener at dette er gangbart. Hvis nogen af de forulempede skulle være her på forum vil jeg opfordre dem til ikke at betale eventuelle bødeforlæg.....
Jeg har læst et eller andet sted at man må godt trække rundt med f.eks. en crosser eller ulovlig knallert bare tændrørshætten er taget af :D

- Og så vil jeg lige sige at, de gange hvor jeg har set en razziaer holdt politiet der når man kom så de havde bevis for at man havde kørt på den :) så syntes jeg til gengæld det er i orden.

og her er filmen af rulningerne :) http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=94129

haha fedt drengen på yamaha'en havde slukket for benzinen :D
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefældt med politi mand på ryggen

Indlæg af Nikolaj Y »

roberthandvask skrev:
Nikolaj Y skrev:
Dewil skrev:Der står vel heller ingen steder i færdselsloven at man ikke har lov til at trække rundt med eksempelvis en moto-cross maskine..... jeg er helt uforstående overfor at myndighederne mener at dette er gangbart. Hvis nogen af de forulempede skulle være her på forum vil jeg opfordre dem til ikke at betale eventuelle bødeforlæg.....
Jeg har læst et eller andet sted at man må godt trække rundt med f.eks. en crosser eller ulovlig knallert bare tændrørshætten er taget af :D

- Og så vil jeg lige sige at, de gange hvor jeg har set en razziaer holdt politiet der når man kom så de havde bevis for at man havde kørt på den :) så syntes jeg til gengæld det er i orden.

og her er filmen af rulningerne :) http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=94129

haha fedt drengen på yamaha'en havde slukket for benzinen :D
hehe, min yamaha kører ca. 40 til 45 km/t og hvis jeg hiver chokeren kører den lige nøjagtig 30 km/t.. syntes selv det er lidt sjovt/godt :wink: :rocks
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefældt med politi mand på ryggen

Indlæg af Dewil »

Har lige snakket med en af vore gamle landbetjente idag, der kunne bekræfte at hvis man ingen forudgående dokumentation har, så holder det ikke i en retssag.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefældt med politi mand på ryggen

Indlæg af Krelleh »

Nikolaj Y skrev:
Dewil skrev:Der står vel heller ingen steder i færdselsloven at man ikke har lov til at trække rundt med eksempelvis en moto-cross maskine..... jeg er helt uforstående overfor at myndighederne mener at dette er gangbart. Hvis nogen af de forulempede skulle være her på forum vil jeg opfordre dem til ikke at betale eventuelle bødeforlæg.....
Jeg har læst et eller andet sted at man må godt trække rundt med f.eks. en crosser eller ulovlig knallert bare tændrørshætten er taget af :D

- Og så vil jeg lige sige at, de gange hvor jeg har set en razziaer holdt politiet der når man kom så de havde bevis for at man havde kørt på den :) så syntes jeg til gengæld det er i orden.

og her er filmen af rulningerne :) http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=94129
Sådan som jeg har læst mig frem til, må du gå rundt med hvilke kørertøjer som man vil. Om det er en såkaldt "banemaskine" eller andet. Så længde Politiet kan ligge hånden på udstødning og mærke den er kold. Kan de intet stillet op overhovedet.

Det står i loven, hvis man trækker med sit kørertøj bliver man betraktet som fodginger eller gående. :thunge

Mvh. Krelleh
Mvh. Christian
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Indlæg af Kai »

Færdselslovens § 133 a.

Ved grove eller gentagne overtrædelser af færdselsloven kan der ske konfiskation af det ved overtrædelsen anvendte motordrevne køretøj, hvortil der kræves kørekort, hvis det må anses for påkrævet for at forebygge yderligere overtrædelser af færdselsloven. Under tilsvarende betingelser kan der ske konfiskation af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort, der ejes af den person, der har foretaget overtrædelsen, selv om køretøjet ikke er anvendt ved overtrædelsen.

Stk. 2. Konfiskation skal ske, hvis

1) ejeren af køretøjet har gjort sig skyldig i spirituskørsel med en promille over 1,20 eller en alkoholkoncentration i udåndingsluften over 0,60 mg pr. liter luft, der medfører ubetinget frakendelse af førerretten, eller overtrædelse under skærpende omstændigheder af § 54, stk. 2, der medfører ubetinget frakendelse af førerretten, og

2) den pågældende to gange tidligere inden for de seneste 3 år før, det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i forhold som nævnt i nr. 1, der har medført ubetinget frakendelse af førerretten.

Stk. 3. Konfiskation efter stk. 2 skal ske, selv om køretøjet ikke er anvendt ved den aktuelle overtrædelse.

Stk. 4. Bestemmelsen i stk. 2 kan fraviges, når særlige grunde undtagelsesvis taler herfor.

Stk. 5. En knallert, som er konstruktivt ændret med henblik på hastighedsforøgelse, eller som er i en sådan ulovlig stand, at den, for så vidt angår lille knallert, kan køre 43 km i timen eller derover og, for så vidt angår stor knallert, kan køre 64 km i timen eller derover, skal konfiskeres, hvis ejeren (brugeren) af knallerten en gang tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i en tilsvarende overtrædelse af § 67, stk. 2. Konfiskation kan dog undlades, hvis særlige grunde taler derfor.
.......................................................................................................


Stk 3 og 5 er som jeg læser det, hjemmel nok til at konfiskere knallerten når den befinder sig på offentlig vej. i dette tilfælde skolens område.

EDIT*
§ 67. Et køretøj skal være således indrettet og holdes i en sådan stand, at det kan benyttes uden fare og ulempe for andre samt uden skade for vejene.
Stk. 2. Ejeren eller den person (brugeren), som har varig rådighed over køretøjet, er ansvarlig for, at køretøjet er i lovlig stand.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
swobbel
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 2. okt 2011 23:43
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Indlæg af swobbel »

Jaa min stakkels yam måtte finde sig i det den dag, er lidt usikker på regler osv men tager ned til politiet her mandag eller tirdsdag skal da nok give oplysninger jeg får herinde bagefter. Det ville ikke betyde noget for mig at tage i retten hvis de ikke har billeder af mig på den om morgenen så der jo ingen beviser:P nu må vi se:)
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Indlæg af nicklastl »

Jeg har læst og hørt fra flere betjente at ulovlige maskiner ikke må opholde sig på offentlig grund, med mindre! den mindst er 20cm over jorden. Dvs på en trailer eller du løfter den. Har man en gammel maxi er det jo godt nok, for den kan man bare løfte :hihi
ej men det er de regler jeg har fået afvide, Så er det lige meget om den er kold, brændvarm, eller kaffe varm.. Eller om motoren mangler. :)
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Indlæg af Morten - Webmaster »

nicklastl skrev:Jeg har læst og hørt fra flere betjente at ulovlige maskiner ikke må opholde sig på offentlig grund, med mindre! den mindst er 20cm over jorden. Dvs på en trailer eller du løfter den. Har man en gammel maxi er det jo godt nok, for den kan man bare løfte :hihi
ej men det er de regler jeg har fået afvide, Så er det lige meget om den er kold, brændvarm, eller kaffe varm.. Eller om motoren mangler. :)
Den tror jeg godt nok ikke på, det lyder som en rigtig ammestue historie :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Indlæg af nicklastl »

Morten - Webmaster skrev:
nicklastl skrev:Jeg har læst og hørt fra flere betjente at ulovlige maskiner ikke må opholde sig på offentlig grund, med mindre! den mindst er 20cm over jorden. Dvs på en trailer eller du løfter den. Har man en gammel maxi er det jo godt nok, for den kan man bare løfte :hihi
ej men det er de regler jeg har fået afvide, Så er det lige meget om den er kold, brændvarm, eller kaffe varm.. Eller om motoren mangler. :)
Den tror jeg godt nok ikke på, det lyder som en rigtig ammestue historie :hihi
http://www.scootergalleri.dk/for_messag ... ID=1194964" onclick="window.open(this.href);return false;

Det står op til flere steder her :hihi
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Indlæg af Morten - Webmaster »

Præcis min pointe.. SG snak
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Indlæg af nicklastl »

Morten - Webmaster skrev:Præcis min pointe.. SG snak
Haha Du har helt ret :hihi :teeth2
men baseret ud fra mine egne oplevelser, forhøringer, og mine venners oplevelser lige så.. Så går jeg ud fra det er rigtigt :)
Man må jo heller ikke skubbe en dragster, eller en bil uden plader osv, igennem byen :)
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tja, det kan da godt være det er rigtigt, jeg syntes bare det lyder helt grotesk. Skulle jeg så ikke kunne trække en tunet knallert over til en kammerat ? Eller hjem til mig selv for at gøre den lovlig hvis jeg lige har købt den.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: yamaha fs1 på rullefælt med politi mand på ryggen

Indlæg af nicklastl »

De fleste love nu om dage er groteske :whew Men det kan godt være jeg tager fejl.. Det ved jeg ikke :D
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"