min vinter yamaha mc..dt 175

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

min vinter yamaha mc..dt 175

Indlæg af strynboen »

har kørt på min dt 175..i et par måneder..og efter hånden skulle den have choker hele tiden...har renset kaburatoren..men det hjalp kun lidt
tog så motoren af..og da jeg tog tændings dækslet af..løb der en dl bensin ud...den yderste pakdåse ved krumtappen var total ødelagt..
sætter så min 125 motor på i stedet..og renovere 175 motoren..den skal nok have et nyt stempel og ringe....og pakdåser
Vedhæftede filer
dt motor adskildt1.jpg
dt motor-2.jpg
dt motor-3.jpg
Senest rettet af strynboen tors 22. dec 2011 20:12, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: min vinter mc..dt 175

Indlæg af Michael »

Hej
Man skal da ha en DTér :teeth2
Jeg har lige skiftet hovedlejre i min.
Den ene side havde smidt lejestyret. Helædigvis var der ikke sket andet end en kulgle havde kilet sig fast.
Den anden side så ok ud men da jeg kiggede nærmere kunne jeg se at styret(altså det mellem kuglerne) også var meget slidt her.
Den havde gået 42000km. Såeh det er jo ok hvis det er første gang den har fået nye lejre, hvilket det så ud til.
Så tjek lige styrene i lejrene. Mærkelig nok var kuglerne ikke slidt. Så på tændingssiden kunne man ikke mærke noget :what2
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: min vinter mc..dt 175

Indlæg af strynboen »

denne motor har gået 30,000..men overvejer at skilde den totalt af..og skifte alt...så ved man hvad man har..tror det er nemmest at købe et komplet stempel med ringe..end at skifte ringene...kan ikke rigtig teste slør i ringene..de kan ikke stikkes ind med yderkanten først..måske koniske i rillen...den er total pæn i foringen..ingen slidkant i toppen..men har aligevel raslet lidt..mon ikke det er slør i ringene
Vedhæftede filer
dt motocylender.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: min vinter mc..dt 175

Indlæg af Nabo Jan »

strynboen skrev:denne motor har gået 30,000..men overvejer at skilde den totalt af..og skifte alt...så ved man hvad man har..tror det er nemmest at købe et komplet stempel med ringe..end at skifte ringene...kan ikke rigtig teste slør i ringene..de kan ikke stikkes ind med yderkanten først..måske koniske i rillen...den er total pæn i foringen..ingen slidkant i toppen..men har aligevel raslet lidt..mon ikke det er slør i ringene
Hvad med dit nåleleje/krydspind?
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: min vinter mc..dt 175

Indlæg af strynboen »

alle lejer ser fine ud..den har også kørt rimeligt..bortset fra den megen choker..og lidt raslen..tror ikke det er pga pejl slør den har raslet..det kan de ellers godt lide

nu kommer den 3000 km 125 motor på..den er som ny...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."