samling af johnny`s motor

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af kreidlerhansen »

Åh, hvor jeg dog nyder sådan en fotoseriernes med fyldestgørende beskrivelse!

Godt arbejde! :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af nielsfup »

:dust :dust :dust
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af claus olieklud »

johnny var forbi den anden dag med et par småting og vi skulle egenligt samle lidt på hans motor, men vi er åbenbart bedre til at drikke bajer og fortælle røverhistorier... johnny er skrap til computer og han rensede lidt ud og deaktiverede nogle ting jeg aligevel ikke bruger... avast blev droppet til fordel for microsoft eget system... det har alt ialt gjort min computer en del hurtigere i opstartsfasen...
jeg har monteret cylinder og tændingssystem så det ligner snart en hel motor... jeg syntes ikke der er så meget forskel på et uoriginalt stempel kontra et originalt yamaha stempel - begge er 39,96mm, men aligevel syntes jeg yamaha stemplet passede lidt mere stramt i cylinderen...
jeg har nu alle stumper til færdig gørelse af motoren - johnny havde en meget fin original membran med, og jeg har modtaget en komplet original koblingssnekke, så jeg vil snart lave motoren helt færdig...
ps. johnny samler på yamaha reservedelsposer lige som en tøs samler på glansbilleder, derfor sætter han pris på at jeg nænsomt åbner poserne uden at beskadige posen og yamaha mærket...
Vedhæftede filer
nye stumper klar til montering
nye stumper klar til montering
DSC00432.JPG (75.18 KiB) Vist 6145 gange
original kontra uoriginal
original kontra uoriginal
DSC00434.JPG (56.03 KiB) Vist 6145 gange
original kontra uoriginal
original kontra uoriginal
DSC00435.JPG (57.74 KiB) Vist 6145 gange
stemplet åbner helt for skylleporte og udstødning
stemplet åbner helt for skylleporte og udstødning
DSC00436.JPG (45.79 KiB) Vist 6145 gange
stemplet ligger i topstilling ca 1 mm under kant og det kan jeg godt lide
stemplet ligger i topstilling ca 1 mm under kant og det kan jeg godt lide
DSC00437.JPG (83.44 KiB) Vist 6145 gange
cylinderen er uoriginal, men ser meget fin ud... topstykket er uoriginal k-star... krydspindslejet er uoriginal, men ligner original... stemplet er original yamaha
cylinderen er uoriginal, men ser meget fin ud... topstykket er uoriginal k-star... krydspindslejet er uoriginal, men ligner original... stemplet er original yamaha
DSC00438.JPG (78.16 KiB) Vist 6145 gange
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af kreidlerhansen »

Det ser stadig godt ud, og det er rart, det går fremad! :bravo


Vedr. stempler, så skal man ikke se bort fra, der kan være stor forskel på konusiteten - altså, hvor meget smallere stemplet er i toppen end i bunden. Det skal matche cylinderens materiale for at undgå klemmere eller blot effekttab.

Stempelkronen bliver varmest, og hvis den udvider sig forbi den acceptable tolerance (læs: 'for lille konusitet'), så bliver stempelringene permanent integreret i stemplet.
Modsat vil for stor konusitet medføre øget slid på cylinder, stempel og ringe samt forøge blowby og give reduceret ydelse, selv fra ny.

Derfor: Mål både skørt og stempelkrones diameter. 2/100mm kan gøre en stor forskel! Og derfor er det generelt den bedste løsning at benytte org. stumper.

Desværre betyder dette også, at man ikke 'bare lige' kan benytte et stempel fra en vandkølet cross-maskine uden man kompenserer under udboringen af en støbejernscylinder.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Hansenturbo
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 26. aug 2011 14:25
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af Hansenturbo »

Super flot arbejde claus! godt at vide at der er en super motor bygger her i byen :dust :dust
Billede
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af claus olieklud »

godaften igen... højhastighed er jo ikke ligefrem mig, men det ender da med motoren er samlet færdig... jeg havde igår besøg af johnny, og det var ligesom meningen af vi lige skulle samle det sidste færdig... faktisk tager det næsten lige så lang tid at tage billeder af div. og overføre dem til computeren, samt at skrive en historie, som det tager at ordne det som skal ordnes...
derfor er det begrænset til en omgang billeder af hvordan en original koblingssnekke ser ud i de poser de er blevet leveret i... faktist ville jeg ønske at jeg havde taget et billede af den færdig samlede snekke, som så smukt er vejnet sammen med flere hundrede hammerslag - desværre...
alt ialt er motoren blevet samlet færdig, og jeg vil tro at johnny har en video af den færdige motor igang... johnny er filmmand, jeg holder motoren, jesper c trykker på kickstarten... det lader til at den går rigtigt godt... faktisk er det første gang i mit liv at jeg samler en 100% lovlig motor...
faktisk er motoren rigtig hidsig, måske pga den lette krumtap, og måske pga den ulovlige originale boss dempers som kun er monteret for opstartens skyld...
ellers en fed motor som jeg vældigt gerne ville havde monteret på min første "strynøracer"
hilsen olieklud
Vedhæftede filer
her ses en komplet original snekke - dog er kugle og tap leveret løst... johnny har også flottet sig med et nyt originalt koblingsdæksel
her ses en komplet original snekke - dog er kugle og tap leveret løst... johnny har også flottet sig med et nyt originalt koblingsdæksel
DSC00440.JPG (60.13 KiB) Vist 6077 gange
måske lidt utydeligt, men der er tale om en yamaha 4 gears motor i mørket
måske lidt utydeligt, men der er tale om en yamaha 4 gears motor i mørket
DSC00441.JPG (82.61 KiB) Vist 6077 gange
jeg tror den fik lov at køre 6 gange 50ml brændstof af - den kan nok køre 10 min i tomgang på 50 ml
jeg tror den fik lov at køre 6 gange 50ml brændstof af - den kan nok køre 10 min i tomgang på 50 ml
DSC00442.JPG (95.42 KiB) Vist 6077 gange
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af Tottenham »

`Ka man bestille en motorrenovering I så fald har jeg 2 stk :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af Krelleh »

Den lyder bare godt, rigtig godt arbejde af jer. :dust :dust

Køre den med 16mm indsugning også? :roll:
Mvh. Christian
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: samling af johnny`s motor

Indlæg af olebole »

Flot arb. :dust :dust Og god beskrivelse med billeder :(y) Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."