Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
torbenhartvig
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: tors 12. nov 2009 21:55
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af torbenhartvig »

Per skrev:
Dewil skrev:Det ser super godt ud Per, stinker af cykelforretning... :D
Skal der fluekneppes lidt, så mangler der gumiproppen på stellet lige ovenover højre sidekasse. Støddæmperne skal vel have et KYB mærke? Det er lidt svært at se skruerne på stoplyskontakten da billedet er fokuseret på kickstarterpedalen, men jeg er ret sikker på at den skrue der holder kontakten på svingeren er forkert. Den skal være mage til de skruer der sidder til at holde gummistudsen mellem olieskjoldet og luftfilterkassen. Med hensyn til stoplyskontakten, findes der den nyeste version hvor skruen der holder armen har et sekskantet hoved, det skal det ikke være på vores årgange, men igen samme skrue som jeg før nævnte blot med en prik i denne gang.... sikke en smøre.. :P
KYB-mærker og gummiprop vil blive monteret i løbet af weekenden :(y)
De andre detaljer vil jeg forsøge at undersøge.
Tak for tilbagemeldingen.
Det ser bare pisse godt ud Per
det vækker minder,men få nu lige strips på de ledninger fra lyskontakten :teeth2
jeg kan ikke se om skruerne der holder baglygteglasset er de rigtige?(stjerneskruerne)
jens.o.
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 8. mar 2010 19:27
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af jens.o. »

vil høre om de dæksler du har på luftfilterkassen er orginale skal de ikke have en bue hele vejen ind til møtrikken
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af Per »

Så er der foretaget diverse opgraderinger 8)
KYB-mærker, gummiprop, skrue til stoplyskontakt og strips til ledning ved styret.
Tak for de konstruktive kommentarer :(y)
Vedhæftede filer
DSC_0242_1024x683.JPG
DSC_0243_1024x683.JPG
DSC_0244_1024x683.JPG
DSC_0245_1024x683.JPG
Mvh Per.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af Dewil »

Sikke et tempo Per..... 8)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af FS1originalen »

Waaaoouuuu.... Den er lækker :(y)

Men jeg har lige 2 detaljer når i nu selv beder om flueknepperi :oops:

Den ene har Nikolaj allerrede spurgt til! Er de luftfilter endedæksler kommet ud af originalposer???

Og det andet: Jeg har selv før - i denne tråd - rost Eriks evne til at finde det helt rigtige bagtandhjul i grå/galvaniseret, men er sidenhen blevet bekendt med at den årgangsspecifikke reservedelsbog fra 77 siger (-33) til sidst - altså SORT bagtandhjul... Brochurebilleder af både 77 og 78 modeller viser det som gråt, men altså ikke reservedelslisten... Min hukommelse stiger af ved årg. 76 så det må blive En detalje til efterforskning!!!

(Den anden) Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af nielskoch »

Den er da lige i skabet....., men.....altså...

Jeg fik selv min første Yamaha i 77, sammen med alle mine kammerater og der havde ALLE sæde-remmen på.

Ingen var eftermonteret. :whew
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af FS1originalen »

Var det allerførst i 77 Niels??? Reglen om at en knallert ikke måtte "være beregnet til 2 personer" kom i 77, så der røg rem og fodhvilere, men jeg ved ikke præcis hvornår i 77 :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af nielskoch »

FS1originalen skrev:Var det allerførst i 77 Niels??? Reglen om at en knallert ikke måtte "være beregnet til 2 personer" kom i 77, så der røg rem og fodhvilere, men jeg ved ikke præcis hvornår i 77 :oops:

Erik
Ja Erik, den blev faktisk købt sidst på året i `76, men jeg husker sgu ikke at der var nogen der kørte uden den rem overhovedet
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af Per »

Allerførst vil jeg gerne bekræfte, at dækslerne er originale og de buer da også i en blød bue helt ind i bunden til akslen. Billederne og diverse refleksioner snyder åbenbart.

Mht. til bagtandhjulet, så kan jeg huske en blå 77'er, der stod i min fars butik tilbage i 1977, og jeg er 99% sikker på, at tandhjulet var galvaniseret - som på brochurerne. Derfor tror jeg, at de var født med galvaniserede tandhjul og reservedels-tandhjul var så sorte.

Sædestroppen skulle af forhandleren afmonteres - hvis de ikke var blevet det af importøren fra 77 og frem. Nogle forhandlere tog dette påbud mere afslappet end andre. Hvordan min far så på dette husker jeg ikke :lol:
Mvh Per.
torbenhartvig
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: tors 12. nov 2009 21:55
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af torbenhartvig »

Per skrev:Allerførst vil jeg gerne bekræfte, at dækslerne er originale og de buer da også i en blød bue helt ind i bunden til akslen. Billederne og diverse refleksioner snyder åbenbart.

Mht. til bagtandhjulet, så kan jeg huske en blå 77'er, der stod i min fars butik tilbage i 1977, og jeg er 99% sikker på, at tandhjulet var galvaniseret - som på brochurerne. Derfor tror jeg, at de var født med galvaniserede tandhjul og reservedels-tandhjul var så sorte.

Sædestroppen skulle af forhandleren afmonteres - hvis de ikke var blevet det af importøren fra 77 og frem. Nogle forhandlere tog dette påbud mere afslappet end andre. Hvordan min far så på dette husker jeg ikke :lol:
Den strips er efter min mening forkert farve
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af juhl-drengen »

arg er i nu sikker med det med sæderemmene ? ;) det er jo trods alt først i 1980 at loven tog i kraft :) et eks. er jo suzuki k50 n/dn som først kom i 1979 som havde 3 eller 4 gear og 2 mands sæde osv. så altså mon ik der skal være sæderem på en 77'er ? :shock:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af Per »

juhl-drengen skrev:arg er i nu sikker med det med sæderemmene ? ;) det er jo trods alt først i 1980 at loven tog i kraft :) et eks. er jo suzuki k50 n/dn som først kom i 1979 som havde 3 eller 4 gear og 2 mands sæde osv. så altså mon ik der skal være sæderem på en 77'er ? :shock:
Her tager du fejl! Loven om max 2 gear og 60 kg trådte i kraft 1977, men grunden til, at man kunne købe de store knallerter med flere gear efter 1977 var, at man måtte importere året ud. Derfor importerede man en ordentlig bunke af fx Yamaha FS1 årgang 1978, som holdt til et stykke ud i 1979. En FS1 fra 1979 i DK er magen til en 78'er, medens en 79'er FS1 i fx Sverige var en helt anden model :mrgreen:
Mvh Per.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af Per »

torbenhartvig skrev:
Per skrev:Allerførst vil jeg gerne bekræfte, at dækslerne er originale og de buer da også i en blød bue helt ind i bunden til akslen. Billederne og diverse refleksioner snyder åbenbart.

Mht. til bagtandhjulet, så kan jeg huske en blå 77'er, der stod i min fars butik tilbage i 1977, og jeg er 99% sikker på, at tandhjulet var galvaniseret - som på brochurerne. Derfor tror jeg, at de var født med galvaniserede tandhjul og reservedels-tandhjul var så sorte.

Sædestroppen skulle af forhandleren afmonteres - hvis de ikke var blevet det af importøren fra 77 og frem. Nogle forhandlere tog dette påbud mere afslappet end andre. Hvordan min far så på dette husker jeg ikke :lol:
Den strips er efter min mening forkert farve
Jeg er bange for, at du har ret, Torben, de var vist i klar plast, men dem lageret kan levere pt. er desværre sorte (sikkert fordi man skiftede til sort til bl.a. 2 gears og sikkert de 4 gearede der kørte i andre lande...)
Mvh Per.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af Nikolaj Y »

Per skrev:
juhl-drengen skrev:arg er i nu sikker med det med sæderemmene ? ;) det er jo trods alt først i 1980 at loven tog i kraft :) et eks. er jo suzuki k50 n/dn som først kom i 1979 som havde 3 eller 4 gear og 2 mands sæde osv. så altså mon ik der skal være sæderem på en 77'er ? :shock:
Her tager du fejl! Loven om max 2 gear og 60 kg trådte i kraft 1977, men grunden til, at man kunne købe de store knallerter med flere gear efter 1977 var, at man måtte importere året ud. Derfor importerede man en ordentlig bunke af fx Yamaha FS1 årgang 1978, som holdt til et stykke ud i 1979. En FS1 fra 1979 i DK er magen til en 78'er, medens en 79'er FS1 i fx Sverige var en helt anden model :mrgreen:
Måtte man kun veje 60 kg? :what2 Så måtte jeg i hvert fald ikke sætte mig på en knallert, da jeg vejer nærmere de 90 kg :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af FS1originalen »

Hmmm. Jeg har altså 1 tilbage af de klare strips som jeg egentlig havde lovet mig selv IKKE var til salg, men jeg må vel hellere overgive mig - jeg kommer jo nok alligevel aldrig så tæt på et "projekt perfekt" som dette :wink:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af Dewil »

Torben har ret i at stripsene skal være klare.... :dust Havde faktisk en ide om at 77-78 var sorte og kun 76 var klar.... mangler selv en klar til min 76´..

Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af Toke »

Det er sgu gennemført :(y)

Ang. de klare strips, så prøv daxerik. De sidder også på Honda.
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af Peterma »

-skal de to bolte til montering af bremsevæskebeholder ikke være med 6 tal og dem i koblingssiden glatte?

-dem jeg har skruet af tyskerne, har alle været med 6 tal i bremsesiden....

Mvh.
Peter
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af Per »

Peterma skrev:-skal de to bolte til montering af bremsevæskebeholder ikke være med 6 tal og dem i koblingssiden glatte?

-dem jeg har skruet af tyskerne, har alle været med 6 tal i bremsesiden....

Mvh.
Peter
Peterma skrev:-skal de to bolte til montering af bremsevæskebeholder ikke være med 6 tal og dem i koblingssiden glatte?

-dem jeg har skruet af tyskerne, har alle været med 6 tal i bremsesiden....

Mvh.
Peter
Hej Peter.

Dan Otto mener også, at der er et sekstal i de skruer - andre mener de er glatte. Jeg ved det ikke :whew
Jeg vil genchecke reservedelslageret og se, om der skulle ligge skruer med sekstal, med det helt rigtige reservedelsnummer.
Mvh Per.
torbenhartvig
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: tors 12. nov 2009 21:55
Kontakt:

Re: Eriks kommende projekt - en 77´er DX NY.

Indlæg af torbenhartvig »

Per skrev:
Peterma skrev:-skal de to bolte til montering af bremsevæskebeholder ikke være med 6 tal og dem i koblingssiden glatte?

-dem jeg har skruet af tyskerne, har alle været med 6 tal i bremsesiden....

Mvh.
Peter
Peterma skrev:-skal de to bolte til montering af bremsevæskebeholder ikke være med 6 tal og dem i koblingssiden glatte?

-dem jeg har skruet af tyskerne, har alle været med 6 tal i bremsesiden....

Mvh.
Peter
Hej Per
jeg satte også dem med sekstal på min 77´
i bremsesiden og de blev taget ud af gammel pose
men om det er rigtigt i danmark :whew

Hej Peter.

Dan Otto mener også, at der er et sekstal i de skruer - andre mener de er glatte. Jeg ved det ikke :whew
Jeg vil genchecke reservedelslageret og se, om der skulle ligge skruer med sekstal, med det helt rigtige reservedelsnummer.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."