Renovering af min gamle 1978'er

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Besvar
rontved
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 4. maj 2021 14:26
Kontakt:

Renovering af min gamle 1978'er

Indlæg af rontved »

Hej alle

Det er lidt tid siden jeg meldte mig til på forum og skrev en lille præsentation. Jeg er nu kommet lidt videre udi arbejdet med min "ymer hakker"

Knallerten er den jeg selv kørte rundt på i slut firserne. Mine forældre havde åbenbart gemt den gennem et par flytninger og oprydninger. Jeg havde glemt alt om den. I ved nok: Flytte til en anden by, kæreste, nu hustru, børn og hus og alt det der. Men for noget tid siden da jeg var forbi "de gamle" havde de da lige en ting de mente jeg skulle have med mig hjem... Det var så den gamle knallert, adskilt i en del stumper, og temmelig hærget at se på. Den havde ikke haft det helt godt altid. Dog uden rust i stellet.

Jeg er nu gået igang med at restaurere og renovere den så den kan komme tilbage til fortidens glans. Alt er skruet af stellet, og der er købt er par nye sideskjolde, da de gamle var ødelagt. Jeg venter nu på at få et tilbud på maling gennem min svigerfar, da han kender en autolakerer. Jeg er så startet med at se på motoren, da den så lidt ked ud af det. Sideskjoldene er blevet slebet ned, hvor der var gået ir under malingen. Der er grundet, slebet og lakeret med den "berømte" 1DO maling, og den er slutteligt lakeret med en mat lak ovenpå. Cylinderen har også fået en omgang stålbørste og et fint nyt lag sort varmefast maling. Så må vi se hvor lang tid det holder..

Et par billeder:
Delene er slebet fri for ir og boblet maling
[
Dele slebet.jpg
Dele slebet.jpg (113.38 KiB) Vist 953 gange
Lidt dele efter en tur med grunderen
Dele grundet.jpg
Dele grundet.jpg (138.95 KiB) Vist 953 gange
AHA skjoldet efter en tur med maling, lak og matlak
AHA skjold lakeret.jpg
AHA skjold lakeret.jpg (123.19 KiB) Vist 953 gange
Der skal nok komme mere i historien. Det går nok ikke altid så hurtigt som man gerne vil have det.
Jeg undskylder hvis billederne er blevet lidt store, men jeg skal lige have telefonen og computeren til at makke ret :)

Hvis nogen kender en god måde til at få et topstykke til at se godt ud igen, så hører jeg gerne om det, da mit ser lidt træt ud udvendigt.

De bedste hilsner
Thomas Røntved - Åbyhøj
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Renovering af min gamle 1978'er

Indlæg af 12V »

Dejlig historie, havde mine forældre da bare nogle af mine gamle knallerter endnu, men dem skød jeg af da der skulle hifi i bilen :-(

Spændende projekt :)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Renovering af min gamle 1978'er

Indlæg af FS1originalen »

Godt begyndt :bravo
Jeg kan glasblæse topstykket for dig. Det tager ikke mange minutter, og koster gratis.
Hvis det har interesse må vi lige aftale hvordan det kommer på Sommervej!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."