Et "gadekryds" fra 1974-78.

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Efter at min kollegas søn opgav at renovere denne maskine i 2003 med bl.a. nye lejer i motoren, købte vores søn den i løsdele for 1000,- og vi fik den så samlet færdig, så den var brugbar. Der er så ikke kostet noget på den siden og sønnike har fået bil, så han ville gerne have den solgt. Flere unge mennesker har også været forbi for at prøve den, men det har nok knebet med finanserne, for den blev stående.
Billede043.jpg
Billede043.jpg (25.96 KiB) Vist 9771 gange
Så her for nylig opdagede jeg langt om længe, at på den mishandlede 1977'er sad en nosseknuser-tank(som vi har haft siden juli 2007) og den passede jo bedre til sønnikes 1974'er. Så foreslog han selv, at jeg skulle købe den, for så var der jo flere muligheder for at tilpasse årgangene - og hvad endnu bedre var - sad der en 1978'er tank på 1974'eren.
Samtidig var begge maskiner udstyret med "forkerte" forender m.h.p. tromle-og skivebremser - så det var nærliggende ar bytte dem også. Samtidig opdagede jeg, at cross-bagsvingeren på 1977'eren var beregnet til navkobling p.g.a. den brede slidse, så den blev malet sort og kom på 1974'eren. Kloen til navkoblingen købte jeg ved Strynø-træffet og resten at hjulet havde jeg i forvejen - så på med det også og derved kom den nyere bagsvinger (med fabriksmont. beslag) i "rette element" på 1977'eren :?
Billede048.jpg
Billede048.jpg (19.89 KiB) Vist 9253 gange
På med arbejdstøjet og så i gang...
Billede040.jpg
Billede040.jpg (21.61 KiB) Vist 9767 gange
Tanken var en tur omkring spartelmassen og sliberen, for den var bulet alle steder - selv op under tanken - og dernæst tog nærigheden over, for jeg havde en del BFC-maling tilovers (som jeg var blevet lettet 700,- for i foråret) og tog chancen - med stor risiko for at få "ørerne i maskinen" af de andre grønne Yamaha-ejere..... :shock:

Dernæst kom de nyindkøbte stafferinger på og tja... men selv om jeg forsøgte at være omhyggelig med opmærkningen, gik det alligevel galt, for jeg havde målt efter den lyseblå og de forreste bogstaver starter jo med hhv Y og A og der er ca. 1 cm. forskæl på deres "nederste" punkt. :oops:

Samtidig er det er måske ikke synlig på billedet, men der er flere lakfejl også.
Billede045.jpg
Billede045.jpg (21.74 KiB) Vist 9770 gange
Yamaha'en kom så ud at køre i fredags (fars dag) og sidste nyt om den er knap så godt, for den 17 årige CPI-kører var begyndt at køre på den og i går fulgtes han med en kammerat igennem byen - og her gik det galt i et traffikeret vejkryds, for en billist overså det røde lys og stødte sammen med Yamaha'ens forende... Heldigvis og mirakuløs ingen personskade, men en del materielskade, som kan erstattes.... :shock:
Vedhæftede filer
Billede051.jpg
Billede051.jpg (26.2 KiB) Vist 9501 gange
Senest rettet af Poul-Erik A. fre 12. jun 2009 17:05, rettet i alt 8 gange.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af claus olieklud »

godaften poul erik-a... det var da uheldigt med den fine yamaha - de bilister kan også bare se sig ordenligt for !!! nå men godt der ikke skete noget alvorligt.... den røde yamaha ville jeg gerne havde købt, men i er vel gået hen og blevet rigtig glad for den ??? hilsen claus olieklud......
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Claus og tak for sidst ved træffet.

Øh - den røde er jo den grønne nu og den 17 årige regner med at blive bruger af den - efter rep. på autoriseret Yamaha værksted vel & mærke...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af claus olieklud »

hej... det er ikke let når der er flere farver og flere yamahaèr.... der må være en i overskud med rød tank.... havde jeg været en af de unge der var og prøvekøre yamahaen til salg, havde jeg købt den !!! hvis du har en fornuftig yamaha 4 gear til salg en dag, må du endelig sige til... hilsen claus olieklud.....
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af nielsfup »

Ja puha.

Godt der ikke skete ham noget. Det er fanme ikke ufarligt at køre derude.
Jeg har jo lige selv været ude at køre efter 10 år i bil. Og jag var faktisk ikke helt tryk ved bilerne. Det er noget andet at køre på 2 hjul. Man skal ikke stole på andre end sig selv. og så kan det gå galt alligevel.


Den må på Yamaha værksted. Mon ikke du kender :mrgreen: :mrgreen: et
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Åh ja - det er den forhenværende blå 1977'er, der nu er blevet rød og den er blevet omdøbt til "den hidsige" (af de unge mennesker) da den bliver brugt til tun-eksperimenter, for de kommer somme tider og spørger pænt om lov til en prøvetur. Den er foriøvrigt mishandlet næsten alle steder og da vi købte den (p.g.a. drejeventilsmotoren) snakkede sælger gentagne gange om "flappen" og til sidst spurgte jeg ham om hvad "flappen" egentlig var og han pegede på den roterende ventil.... :?
Da tænkte jeg også mine tanker om hans tekniske viden (eller mangel på samme) :shock:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Poul-Erik A. »

nielsfup skrev:

Den må på Yamaha værksted. Mon ikke du kender :mrgreen: :mrgreen: et
Det er skadevolderens forsikring, der kræver dette. Billisten ville ellers gerne have klaret det uden forsikrings-indblanden, men da han fik prisen på eget køretøjs skadesrep. lod han sig rådføre af Alm. Brand :idea:

Men nærmeste aut. værksted er i omegnen og de er kendt for ikke at "slibe uden vand" :roll:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Kim B S »

Hej Poul-Erik.
Det var da godt at knægten ikke tog nogen skade. :shock: Man skal godt nok være meget vågen i trafikken, når man køre på to hjulet køretøj. :shock: Som Nielsfup skriver, så kan man kun stole på sig selv. :| Man kan lige så godt regne med, at alle andre køre som død og helvede. :? Det ser da ellers ud til at være en super fin Yamaha du har fået lavet der. :D Så det er godt at den ikke tog mere skade, end at den stadigvæk kan laves i orden igen. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Godt at der ikke var nogen som kom til skade ved det uheld :D ,,, og yamahaen kan da laves igen :wink: ,,, heldigvis for det,, selv om et autoriseret værksted godt kender prisen for ders arbejde,,, :roll: så er det da godt i ikke selv skal punge ud for det,,, her forleden skulle jeg lige prøve min 1969 look alike,, nu ved jeg jo godt at jeg skal passe på nede i svinget for enden af haven ,,, Dem som har været til træf her hos os har set det,,, kørte stille rundt i svinget helt inde i kanten af vejen og fand... om der kom en bil ræsende fra den anden side ,,, med sit venstre hjulsæt helt ude i græsset i min side :evil: ,, da jeg begynder at svinge rundt så jeg måtte ind imellem stene i enden af haven og ind på vores græsplæne for at undgå fjolset,,,utroligt at de tør køre imodsatte vej side når der ikke er udsyn til at se modkørende der :evil: :roll: og fjolset fortsatte bare,,, gyser ved tanken om at det kunne have været nogen af de skole børn som cykler til skole om morgen der havde været der,,, hvad der kunne være sket med dem :roll: ( forøvrigt en forældre der hentede sit barn i skolen som kørte sådan ) :roll: ,,, nå men udover chokket så gik der heldigvis kun et fodhviller gummi til da jeg strejfede stenen ,,,, jeg holdt heldigvis yamaha`n på hjulene så der skete ikke andet med den,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Kim B S »

Johnny S. skrev:Hej

Godt at der ikke var nogen som kom til skade ved det uheld :D ,,, og yamahaen kan da laves igen :wink: ,,, heldigvis for det,, selv om et autoriseret værksted godt kender prisen for ders arbejde,,, :roll: så er det da godt i ikke selv skal punge ud for det,,, her forleden skulle jeg lige prøve min 1969 look alike,, nu ved jeg jo godt at jeg skal passe på nede i svinget for enden af haven ,,, Dem som har været til træf her hos os har set det,,, kørte stille rundt i svinget helt inde i kanten af vejen og fand... om der kom en bil ræsende fra den anden side ,,, med sit venstre hjulsæt helt ude i græsset i min side :evil: ,, da jeg begynder at svinge rundt så jeg måtte ind imellem stene i enden af haven og ind på vores græsplæne for at undgå fjolset,,,utroligt at de tør køre imodsatte vej side når der ikke er udsyn til at se modkørende der :evil: :roll: og fjolset fortsatte bare,,, gyser ved tanken om at det kunne have været nogen af de skole børn som cykler til skole om morgen der havde været der,,, hvad der kunne være sket med dem :roll: ( forøvrigt en forældre der hentede sit barn i skolen som kørte sådan ) :roll: ,,, nå men udover chokket så gik der heldigvis kun et fodhviller gummi til da jeg strejfede stenen ,,,, jeg holdt heldigvis yamaha`n på hjulene så der skete ikke andet med den,,
Hej.
Jeg fik faktisk en bil smadret en gang, fordi en modkørende skar svinget på samme måde. :x Jeg ramte ikke den modkørende, men trak ud i rabatten hvor bilen begyndte at skride sidelæns, og undervejs snittede forenden lige et træ. Den modkørende bil forsvandt bare, og da det var ca. kl. 20.00 om aftenen i februar måned, kunne jeg ikke se hvad det var for en bil. :wink: Jeg var alene i bilen og tog ikke nogen skade, men bilen en Volvo 360, var desvære så ødelagt i fronten, så jeg måtte købe en anden. :shock:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Sidste nyt i sagen med den traffikskadede FS1'er er, at den er lige afleveret nu i dag hos KB Motorservice og jeg har afleveret en liste over de dele, jeg selv har observeret som skadet og nævnt denne side som forhandler. Jeg ved dog ikke om de har andre forbindelser og de efterlyser en værdi på maskinen i forhold til rep.pris og der nævnte jeg eksempler på 11 - 15000,- for tilsvarende istandsatte. Mon det er helt galt ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg tror det passer fint med din oplyste pris.

Nævnte du for dem at de slet ikke behøvede overveje taiwansen som leverandør af noget som helst ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Øh - jeg havde sat Taiwansen i parantes ved gaffelbenene, som alternativ til denne side :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Poul-Erik A. skrev:Øh - jeg havde sat Taiwansen i parantes ved gaffelbenene, som alternativ til denne side :?
:roll: tja, det er jo snart problematisk :?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af strynboen »

gaffel benene duer ikke,,jeg har prøvet 3 gange at få dem byttet,,men de var stadig 2/10 for små i yderdia,,så pakdåsen aldrig ville kunne tætne,,så jeg håber i kan rette de gamle,,i drejebænk.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Tak for info. Lars og når jeg tænker tilbage, kan jeg godt huske noget skriveri om gaffelbenene. :?

Jeg er virkelig også spændt på hvordan de griber sagen an og de har også lovet at give besked, når der er nyt i sagen. :!:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Sidste nyt er at taksator netop har været forbi Yamaha-værkstedet og godkendt rep. og til mit spørgsmål omkring anskaffelse af dele, svares : "Det bliver nok det sted du har i forvejen har noteret en liste fra......." (altså fra Benny :D )

Samtidig lykkedes det mig at kode styrlåsen fra samme 1974'er om til et par (1220) af de tilsendte 12 nøgler, hvor 6 af dem passsr i "grundform", så hvis der er andre der får lyst til at forsøge med nøgle-omkodning, kan jeg videresende nogle af dem, som Jesper J. sendte mig ? :D
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Sidste nyt er .....ventetid........ som skyldes Alm. Brand´s smøleri med at afsende det såkaldte "anerkendelsesbrev" og deres forklaring var, at de først ikke havde vores adresse - dernæst var det forkert adresse, men til sidst lovede de at sende det omgående - men der gik fra torsdag til tirsdag, hvorefter jeg bragte det til værkstedet, som kopierede det og foreslog at jeg sendte listen over dele til dem, hvorefter de (værkstedet) kunne videresende til Benny. Effektivt.
Delene er nu ankommet - men nu holder malerværkstedet FERIE TIL UGE 32.... :o

Moralen i dette tilfælde er faktisk at tålmodighed er blevet straffet med ventetid. :(
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af nielsfup »

ja de forsikringsselskaber falder ikke af hesten samme dag de bliver skudt.
Men det er da godt de har indvilget i at lave den med gode dele. Man kunne jo frygte det værste.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Et "gadekryds" fra 1974-78.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Du har ret Niels og vi står heller og mangler den - men alligevel så vil knægten gerne på nakken af den snarest ! Samtidig købte jeg jo autolube-sættet af Reedvalve (via DBA) så han kan køre til f.eks. 1-2-3 tanken og selv påfylde "92", som han er vant på scooteren. Med andre ord er vi klar til at modtage maskinen og bruge den...

Ydermere krummer værkstedet tæer over at være nødsaget til et ærinde hos Thansen efter gaffelben :oops:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."