strynboens 76"

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af strynboen »

så er der sket lidt igen. efter et års pause.har fundet en ekstra motor på loftet..tror det er en 77/78. 381-262984 .men den kommer på i første omgang..
har planslebet blok delene på en glas plade..med ventil slibe pasta....har skåret alle gevind op..og renset grundigt..da det hele er glas blæst..
skal på loftet igen mangler en masse dele..den var da hel for 2 år siden.. :what2
måske man skulle prøve den monster knast der kan tage 4 plader :hihi
Vedhæftede filer
yamaha motor 001-slibe blokke sammen-250.jpg
yamaha motor 003 gearkasse bøs-250.jpg
yamaha motor 004-rode kasse-250.jpg
yamaha motor 005-monster knast-250.jpg
yamaha motor 007-motor nummer.jpg
yamaha motor 008-rense gevinder for sand.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af olebole »

Det er dejligt at se det går fremad med din 76er igen :(y) Pyt med at blokken er af nyere dato ! når der ikke er nr match på :whew De fleste 76 blokke er snart godt smaderet :? Min er næsten lige til skrot kassen :cry: Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af strynboen »

så kom der en pakke fra jesper..en krumtap og kickstarter aksel...så nu er jeg klar til at samle en 78 motor..da der er flest dele til den...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af strynboen »

nå så er der gået en masse tid igen...må hellere i gang igen..tror jeg har dele til en motor nu...så håber den bliver klar dette forår :hihi..min rundsliber blev ikke helt god..så fik en erstatnings aksel til gearkassen...at slibe hærdede aksler er noget bøvs..uden rundsliber maskiner
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af Henrik N »

den knast lars hvilken maskine kommer den fra ??????
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af strynboen »

mener at reservedels nummeret er 153..men skal nok tjekke det op
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af strynboen »

efter et års pause,,,,så er motoren ved at samles..er dog rendt i justerings problemer...
den split fjeder som retunere gearskift armen..styre på en esentrisk tap..hvor man kan justere /sentere gearpedalens hvilestilling..min er væk..kan den købes..(jeg har lige mont en gevind stang midlertideligt til test)
elller er der en som kan tegne en af,,,så jeg kan fremstille en...tappen til kick returfjederen mangler også..den er en mangenot tap som presses i blokken...
hvor kan den købes??

lige et ekstra spørgsmål..den tap som holder gearskifter fjederen..må tappen stikke op i hakket/frifangshullet i selve geararmen..eller skal den sidde under..det er noget med at bevægelsen af armen er lidt mindre når gevind tappen stikker ind i armen..det ser ud til den skifter fint..med den lidt kortere vandring...armen støder på gevindstangen..og hindre fuld bevægelighed
Vedhæftede filer
76 dx..montering af gear..1-250.jpg
76 dx..montering af gear..1-250.jpg (69.66 KiB) Vist 6352 gange
4 pladet kobling-250.jpg
4 pladet kobling-250.jpg (74.85 KiB) Vist 6352 gange
mont gear tap for kickstarter-250.jpg
mont gear tap for kickstarter-250.jpg (74.29 KiB) Vist 6352 gange
yamaha fs1-1976 dx-250.jpg
yamaha fs1-1976 dx-250.jpg (70.64 KiB) Vist 6351 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

hej Lars

har dem begge 2,,, både exsentrik og tappen til fjederen,,,
send pb med adr. de koster gratis som tak for den hjælp jeg har fået af dig når jeg har skulle have noget lavet

mvh Johnny S
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af strynboen »

det er super duper..jeg har også et yamaha flag som benny gav til træffene..det skal op til dig...så kan du flage retsmæssigt til træf...sender det her efter weekenden.. :(y)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af FS1originalen »

Hej Lars,

Det ER meningen at "exentriken" skal gå op i udskæringen i gearpedalen... Det er "stopklodsen" for en for tung fod på gearpedalen!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af strynboen »

ja det kan jeg se nu...problemet var at min 8 mm gevindstang..sjovt nok er 8 mm udvendig..den orginale esentrik er nok ca 6-7..så den kan nemt være der..og have fuld vandring i pedalen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af Knud »

strynboen skrev:efter et års pause,,,,så er motoren ved at samles..er dog rendt i justerings problemer...
den split fjeder som retunere gearskift armen..styre på en esentrisk tap..hvor man kan justere /sentere gearpedalens hvilestilling..min er væk..kan den købes..(jeg har lige mont en gevind stang midlertideligt til test)
elller er der en som kan tegne en af,,,så jeg kan fremstille en...tappen til kick returfjederen mangler også..den er en mangenot tap som presses i blokken...
hvor kan den købes??

lige et ekstra spørgsmål..den tap som holder gearskifter fjederen..må tappen stikke op i hakket/frifangshullet i selve geararmen..eller skal den sidde under..det er noget med at bevægelsen af armen er lidt mindre når gevind tappen stikker ind i armen..det ser ud til den skifter fint..med den lidt kortere vandring...armen støder på gevindstangen..og hindre fuld bevægelighed
Eeejj! hvå´r er deeh provoker´ne såån å seh´ såen en 4 pla´jet kååblin´! denj ku´ jæ´ da gådt bru´e da´!
mæææn! ka´denj væ´r der (Gærda)? :mrgreen:
Det kunne være dejligt med type og res. nr. for primhjul og knast, er det alm FS1 trykplade, friktions plader og stål plader der er i den? passer den i koblings skjoldet og er det en FS1 glidebøsning, der bruges i den, det kunne være rart ikke at skulle "nøjes" med en speciel fremstillet 3 pladet FS1 kobling i mine tuningsprojekter.

gad vide om det er en RD60 kobling med tynde skiver i ?- en RD60 kobling har standard 3 skiver.
:
http://www.cmsnl.com/yamaha-rd60b-1973- ... sawbrS4q5o" onclick="window.open(this.href);return false;

Btw.: Yamaha´s part nr. er opbygget sådan her:
http://www.tangedal.no/XJ/PNumbers.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Vores FS1´er fex.:
http://www.cmsnl.com/yamaha-fs1-fizzy_model17033/" onclick="window.open(this.href);return false;
(prøv lige at se denne: Yamaha L5T
http://www.cmsnl.com/yamaha-l5t-1969197 ... ml#results" onclick="window.open(this.href);return false;
hvor den dog ligner vores knallert
)
og der er rigtigt mange dele fra tidligere og andre Yamaha MC/knallerter der går igen, fex. modellerne: GT80, RD60, YL1, YL2, JT1 og JT2

http://www.roadstarraider.com/docs/ypnaeg.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af strynboen »

alle dele er fs1...kun lige skålen og knasten er en anden


353-00-7 er reservedels nummeret både på skålen og knasten(knasten har ikke 7 tallet til slut)


har lige prøvesamlet med tykke stålpalder og standart slidplader..alså standart fs1..dele..det passer lige nøjaktigt....det hele er spørgsmålet om højden i koblingshuset


dt 50 1988 ligner også meget
Vedhæftede filer
koblingsskål 4 plader fs1-250 001.jpg
koblingsskål 4 plader fs1-250 001.jpg (62.79 KiB) Vist 6278 gange
plade.jpg
plade.jpg (74.85 KiB) Vist 6276 gange
yamaha%20motor%20005-monster%20knast-250.jpg
yamaha%20motor%20005-monster%20knast-250.jpg (104.8 KiB) Vist 6274 gange
dt 50 koblingen 1988.jpg
dt 50 koblingen 1988.jpg (17.56 KiB) Vist 6205 gange
4%20pladet%20kobling-250.jpg
4%20pladet%20kobling-250.jpg (74.85 KiB) Vist 6205 gange
Senest rettet af strynboen man 6. jan 2014 21:01, rettet i alt 2 gange.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af Knud »

Ja det er så en RD50 kobling i den store udgave - jeg har så netop lige bestilt så´en en svend - så får vi at se!
tak for oplysningerne :(y)
en skam at en RD50 gear kasse ikke kan være i en FS1er - der var nemlig lige en 5 trins gear kasse til salg
:mrgreen:
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

hej Lars

Dorte har sendt en lille brev pakke til dig ,,, så hvis alt går vel så skulle du kunne sætte de manglende tapper i i morgen ,,,, hvis posten ikke strejker og vejr og vind tillader det :D ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af strynboen »

hej johnny..det er super...har lige modtaget pakken fra benny..med pakninger/simmeringe/caliber reno dele..gaskæbel..osv..
skal have bestilt igen...får sgu aldrig det hele med første gang..gummi til tanken..og en masse andet glemt

har renoveret styrstop..tanken har lige nået at få 2 små mærker...så har svejst på,,,slebet og pletmalet...
renoveret min orginale 76 kobling,,stålskål med 6 nitter og løst kick hjul. den får" mod" til 3 plader.gemmer rd koblingen...er stadig usikker på om den kan monteres uden at modde koblings motorsiden...så dette gemmes til senere

har også haft hugpiben fremme...og lavet 22mm gummi brikker....heldivis fandt jeg min gummiplade..den var kommet med fra strynø...det er oliefast gummi

hvordan er det med primær og koblings aksel..er der låseblik på møtrikkerne..for så skal jeg også have købt dem..og nok nye møtrikker..det hele er monket
Vedhæftede filer
reno kobling 76 reno motor dele fra benny-250.jpg
reno kobling 76 reno motor dele fra benny-250.jpg (77.08 KiB) Vist 6210 gange
reno kobling 76 dx76 jernskål 3 pladet kobling-250.jpg
reno kobling 76 dx76 jernskål 3 pladet kobling-250.jpg (71.97 KiB) Vist 6210 gange
reno kobling 76 dx -hugpibe gummidæmpere-250.jpg
reno kobling 76 dx -hugpibe gummidæmpere-250.jpg (64.16 KiB) Vist 6210 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af Knud »

Øv! Jeg var måske lidt for hurtig- så? Hvilket mod tænker du vil være nødvendig og hvor?
:mrgreen:
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af Kim B S »

Hej Lars.
Er det bare mig, der ikke kan få øje på hullerne midt i gummidæmperne i dit Primærhjul? eller har hullerne, som plejer at være der, ikke den store betydning? :?:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af F5B »

Hej Lars
tæl lige tænderne på koblingsskål
RD/DT køre standart med 68/19, FS1 har 74/19
det vil jo ændre totaludvekslingen en smule
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: strynboens 76"

Indlæg af Knud »

Arrrh! mere? så passer den jo slet ikke når der (måske) er færre tænder på koblings primær hjulet - men jeg undrer mig en del???
Jeg kan nu heller ikke tælle til "74" på den viste koblings skål ... og nu jeg ser efter (fandens osse!) tandhjulet på RD/DT koblingen kan man ej heller se for selve "koblings kurven" - ØV!
Senest rettet af Knud tirs 7. jan 2014 09:27, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."