Lakering af min tank og skjolde.

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det ser bare helt perfekt ud det der, bliv ved med det... så er det bare at samle knallerten
hilsen olieklud
jokke314
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 3. jan 2011 14:38
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af jokke314 »

Ja så var det idag Yamahen skulle være færdig, men det nåede vi desværre ikke. Fordi da vi ville tjekke om motoren fungerede som den skulle, ville den ikke koble ud, motoren blev straks åbnet, og det viste sig at være de uoriginale koblings skruer som næsten var 1cm for lange, sammenlignet med de originale :evil:
. Da både koblings knasten og trykpladen var ved at værre slidt, besluttede vi os for at bestille et par nye, og de sidste smådele som jeg manglede. Ellers nåede mig og Thorsen et godt stykke vej med at samle, og forhåbentlig kommer de sidste dele en af dagende, så Yamsen snart kan komme ud og kører. :D
Vedhæftede filer
IMG_0659.JPG
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af Kim B S »

Hej jokke314.
Først vil jeg lige sige tillykke med 16 års fødselsdagen. :BIRTHDAY Jeg håber at du har fået en rigtig god dag. :flag :BALLOONS

Og suveræn flot Yamaha du og Peter snart har lavet. :bravo Så må du snart komme med på knallert-tur. :hihi Vi er jo mange knallert-nørder, her i området omkring Mariager fjord. :D

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
jokke314
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 3. jan 2011 14:38
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af jokke314 »

Kim B S skrev:Hej jokke314.
Først vil jeg lige sige tillykke med 16 års fødselsdagen. :BIRTHDAY Jeg håber at du har fået en rigtig god dag. :flag :BALLOONS

Og suveræn flot Yamaha du og Peter snart har lavet. :bravo Så må du snart komme med på knallert-tur. :hihi Vi er jo mange knallert-nørder, her i området omkring Mariager fjord. :D

Hilsen Kim.
Mange tak skal du have Kim :D. Angående Knallert-tur har jeg også tænkt på at det kunne være skægt at komme med, og få kørt nogle kilometer .

Idag blev vi næsten færdige med Yamahaen, der er dog stadig lidt ledningsnet som driller. men det for vi fikset hurtigst muligt :teeth2
jokke314
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 3. jan 2011 14:38
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af jokke314 »

Jeg kom pludselig i tanke om at jeg aldrig fik lagt et par billeder ind af det næsten færdige resultat. I får både før og efter.
Der er idag dansk bagsvinger på og kædeskærm, og Speedometerkablet er monteret, og det lyserøde akvarie agtige benzinslange er også blevet udskiftet med noget rigtig benzinslange.
Jeg fik også i sidste uge lov til at stille yamahen ind på værelset,den skal jo nødig få frost, men min mor klager godt nok over at der stinker af benzin en gang imellem,meeen det går nok . :thunge



Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Billede
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af juhl-drengen »

Heh gid jeg dog havde en så overbæren mor :hihi min tollererer hverken knallerter,dele eller katte på værelset :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af Nikolaj Y »

det ser bare godt ud :(y)

mit "vinterprojekt" er også at få en af mine ind på værelset.... jeg håber det er nok med lidt smir, chokolade og blomster :teeth2
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg er da kommet så langt med smir at jeg må opbevare NYE dele inde på mit værelse :shutup
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Jokke

Rigtigt fin sofa du har i hjørnet af værelset :teeth2 ,,,, den er blevet rigtig fin og gode billeder af den ude på broen :P ,,,

fik du nogensinde styr på den kobling så sneglen ikke går i stykker hele tiden,,, eller har jeg bare miset facit på problemet,,, :mrgreen: ,,,

men flot arbejde og rigtig flot Yamaha :bravo ,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
jokke314
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: man 3. jan 2011 14:38
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af jokke314 »

Hej Johnny

Mange tak
Men nej du har ikke mistet facit på problemet, jeg har vidst været lidt stille om hvad der var sket med koblingen :oops:.
Pga. da vi var kommet hjem fra Grenaa gik vi straks igang med at finde problemet, og det viste sig simpelthen koblingen bogstaveligtalt var faldet af :shutup. Vi forstår det stadig ikke helt hvordan det kunne lade sig gøre, fordi den var samlet med det rigtige værktøj og strammet hårdt ind. Men den kører og virker som den skal i dag heldigvis. :D
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: Lakering af min tank og skjolde.

Indlæg af fiskepeter »

Godt at se at den står godt og varmt... :(y) Flot fs1 du har der :dust
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."