Kickstarter får ikke fat. Passola

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til Yamaha Passola.
Besvar
langholz
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 15. jul 2014 07:17
Kontakt:

Kickstarter får ikke fat. Passola

Indlæg af langholz »

Hej Yamaha-forum. Jeg er den lykkelige ejer af en Passola, som desværre holder stille for tiden. :crying

Problemet er at den "ring" som sidder mellem gribehjul og kobling er knækket. Det betyder at kickstarteren ikke får ordentligt fat og ikke trækker hjulet med rundt. Kunne jeg være så heldig at nogle ligger inde med én, eller har en alternativ løsning?

På forhånd tak
Vedhæftede filer
Gribehjul.jpg
Gribehjul.jpg (4.54 KiB) Vist 4219 gange
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Kickstarter får ikke fat. Passola

Indlæg af Lehmann »

Hejsa og velkommen til forummet.

Det du viser på billedet ligner et godt gedigent forsøg på fusk. Ligner en stjerne på blæsehjulet på en Yamaha Jog, hvor så der er svejset og slebet lidt i det. :s Er det den der sidder på krumtappen?

Tjek dette link. Sidste billede på linket. Der kan du se hvordan koblingen burde se ud. T. Hansen har modparten på deres hjemmeside, og har også haft koblingen indtil for nylig. http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesi ... _andet.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan ske jeg har noget til at ligge. Hvor er du fra i landet?
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
langholz
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 15. jul 2014 07:17
Kontakt:

Re: Kickstarter får ikke fat. Passola

Indlæg af langholz »

Hej Lehmann. Tak for dit svar. Jeg havde en lille mistanke til det måske kunne være noget fusk, eftersom delen er så sær at støve op. Stjernen sad imellem gribehjulet og modparten på koblingen, som om der manglede lidt afstand og så har han placeret ringen der. Beklager at jeg ikke kan forklare det bedre, men jeg er desværre ikke så teknisk anlagt :sad

Jeg har været ude og købe en ny (brugt) kobling, så jeg har muligvis stumperne selv. Er det noget du eventuelt vil prøve at kigge på?

Jeg bor i Middelfart.
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Kickstarter får ikke fat. Passola

Indlæg af Lehmann »

Det kan vi nok godt finde ud af. Skal til at sove nu, så kan vi lige skrive videre i privat besked. :)

"Godnat" :|
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Besvar

Tilbage til "Yamaha Passola SA50"