Passola startproblemer

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til Yamaha Passola.
Besvar
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Passola startproblemer

Indlæg af Kvizzle »

Hej derude :D

Nu er det sådan at min Passola fået lidt startproblemer her på det sidste. Der skal cirka trampes 10 gange på kickstarteren før der kommer liv i den.

Det hele startede med at da jeg købte Passola'en var hun udstyret med en manuel benzinhane i stedet for den vacumstyrede, men den fulgte dog med ved siden af (vacum hanen).
Så der var manuel benzinhane, og der var heller ingen choker fordi vacumslangerne var afmonterede. Selvom chokeren manglede så startede den alligvel på 1 hug dengang.

Så besluttede jeg mig for at montere vacumbenzinhanen og montere slangerne til benzinhanen og karburatoren så chokeren kunne komme til at virke igen. Jeg monterer det hele korrekt, med vacumslange i 0,3 mm, og slangerne sidder rigtig fordi de var monteret efter Haynes manualen.

Da jeg så ville starte hende op efter montering af vacumhanen og chokeren så ville hun først igang efter 10 hug cirka. Dog fik jeg liv i hende og hun kørte perfekt og benzinhanen virkede. Så slukkede jeg hende og imens hun stadigvæk var varm prøvede jeg at starte igen men det var samme bøvl igen med de 10 hug.

Så nu står jeg her med en Passola som der ikke vil liv i rigtigt. Jeg har også prøvet at afmontere slangerne og sætte manuel benzinhane på igen, men hun vil stadigvæk ikke igang før de 10 hug cirka. :cry:

Karburatoren er blevet renset 2 gange, gnisten er der, kompression er perfekt, og det hele virkede jo før benzinhane skiftet, så nu håber jeg nogen har et godt råd. :)

På forhånd tak

-Simon
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Cruus
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 22. maj 2010 01:06
Kontakt:

Re: Passola startproblemer

Indlæg af Cruus »

Hej Simon

Fandt du ud af det?

Har selv lidt problemer med vacumhanen og oversvømmelse af karburatoren:(
Har ejet en masse forskellige scootere, har dog solgt dem igen, da intet slår Yamaha Passola :-)

Nuværende : Blå Honda Melody
Rød Honda Melody
Rød Honda Melody (donor til de andre)

Blå Yamaha Passola
Og en næsten færdig Rød Honda Melody
Kører på alle dem der kan køre :-)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Passola startproblemer

Indlæg af nielsfup »

Kan det ikke være noget med chokeren.
Har du bygget helt tilbage igen uden choker.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Re: Passola startproblemer

Indlæg af Kvizzle »

Ja, jeg har fundet ud af det. :D

Jeg byggede tilbage til manuel benzinhane, rensede karburatoren, og så virkede den igen. :wink:

-Simon
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Besvar

Tilbage til "Yamaha Passola SA50"