Yamaha 4 gear 78'
Yamaha 4 gear 78'
Så er den næsten færdig, og jeg syntes lige i skulle nyde nogle billeder jeg fik skudt af i går
Gerne ris og ros.
Gerne ris og ros.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Yamaha 4 gear 78'
Hold nu kæft den er fin ( unskyld sproget )
Der mangler lige en topløs ved siden af på strandbilleder
Skøn lille detalje med baglys
mv totte
Keep on the good work
Der mangler lige en topløs ved siden af på strandbilleder
Skøn lille detalje med baglys
mv totte
Keep on the good work
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Yamaha 4 gear 78'
Hehe, havde spurgt min mor, men hun syntes ikke det ville være nogen god ide, med hende på billederTottenham skrev:Hold nu kæft den er fin ( unskyld sproget )
Der mangler lige en topløs ved siden af på strandbilleder
Skøn lille detalje med baglys
mv totte
Keep on the good work
Ja, baglygten er jo lavet, så der kan sidde en lille nummerplade på Nogen syntes det er en dårlig ide, da jeg kun er 17. Men nu bliver den altså synet her til sommer .
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Yamaha 4 gear 78'
Hej Nikolaj Y.
Flotte billeder, af en suveræn lækker FS1, i rigtig dejlige omgivelser.
Hilsen Kim.
Flotte billeder, af en suveræn lækker FS1, i rigtig dejlige omgivelser.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Yamaha 4 gear 78'
Virkelig flot Yamaha
Hmm... jeg kunne godt bruge en 78'er baglygte holder til nr plade til min 78'er, måtte sætte en 76'er baglygte på til pladen.
Er der noget bundtræk med den udstødning, den ser pi.... godt ud, minder utrolig meget om den gamle model Bossdæmper i opbygningen.
Hmm... jeg kunne godt bruge en 78'er baglygte holder til nr plade til min 78'er, måtte sætte en 76'er baglygte på til pladen.
Er der noget bundtræk med den udstødning, den ser pi.... godt ud, minder utrolig meget om den gamle model Bossdæmper i opbygningen.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Yamaha 4 gear 78'
Den er da fiiiin!
Jeg er også nysgerrig efter, hvordan Yams'en har det med Homoet 4P, som jeg stadig holder på som den bedste universalpotte på markedet.
Jan >> Bare vent - du kommer til at savne bundtræk på Kreidleren med din racerpotte!
Jeg er også nysgerrig efter, hvordan Yams'en har det med Homoet 4P, som jeg stadig holder på som den bedste universalpotte på markedet.
Jan >> Bare vent - du kommer til at savne bundtræk på Kreidleren med din racerpotte!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Yamaha 4 gear 78'
Mange tak alle sammen
Ja, den har et fint bundtræk.. Den kører med 16-43 gearing, så hvis den var gearet lavere ville det nok hjælpe Men umedbart vil jeg sige den trækker godt, men den vil helst have lidt omdrejninger.. Tror det vil hjælpe at få en anden membran på.. jeg har bare ikke fået taget mig sammen til at blive færdig med den
Og ja den minder meget om Bos Demperen.. som jeg også har til at ligge
Ja, den har et fint bundtræk.. Den kører med 16-43 gearing, så hvis den var gearet lavere ville det nok hjælpe Men umedbart vil jeg sige den trækker godt, men den vil helst have lidt omdrejninger.. Tror det vil hjælpe at få en anden membran på.. jeg har bare ikke fået taget mig sammen til at blive færdig med den
Og ja den minder meget om Bos Demperen.. som jeg også har til at ligge
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Yamaha 4 gear 78'
Hvis du vil have flere omdrejninger, kan du nu nøjes med at korte af forrøret. Evt. hæve udstødningskanalen 1mm, hvilket ca. rykker trækområdet 2-300rpm op i registeret. En større/bedre membran påvirker ikke høje omdrejninger nævneværdigt på små motorer; Der skal en hidsig drejeventil til, i stedet.
Inden andre spørger...:
Hvad render den på toppen, og hvordan føles skiftet til 4. gear?
Inden andre spørger...:
Hvad render den på toppen, og hvordan føles skiftet til 4. gear?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Yamaha 4 gear 78'
Jeg tror den forbliver som den er nu.. måske den større membran, til lidt mere sejtrækkreidlerhansen skrev:Hvis du vil have flere omdrejninger, kan du nu nøjes med at korte af forrøret. Evt. hæve udstødningskanalen 1mm, hvilket ca. rykker trækområdet 2-300rpm op i registeret. En større/bedre membran påvirker ikke høje omdrejninger nævneværdigt på små motorer; Der skal en hidsig drejeventil til, i stedet.
Inden andre spørger...:
Hvad render den på toppen, og hvordan føles skiftet til 4. gear?
Skiftet til 4. gear føles fint, dog ikke op af en stejl bakke, men ud af lige vej går det fint 90 km/t
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Yamaha 4 gear 78'
Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger..
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Yamaha 4 gear 78'
Ser bare rigtigt godt ud, Yde! Billederne kunne lige så godt have været taget i 78'
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Re: Yamaha 4 gear 78'
Hehe takThorsen skrev:Ser bare rigtigt godt ud, Yde! Billederne kunne lige så godt have været taget i 78'
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Yamaha 4 gear 78'
Jeg har lært følgende omkring de gamle knallertmotorer gennem de forgangne år:Nikolaj Y skrev:Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger..
Hvis den render 90km/t, skal man ikke pille ved noget, medmindre man vil risikere at miste en masse på toppen!
At jeg så sjældent lever op til den standard er en anden snak!
Kontinuerlige/effektive 90km/t er den hastighed (undtagen i modvind, op ad bakke), som reelt er 'magisk'. Og så er det skøjtende ligegyldigt, om man kører Yamaha, Suzuki, Kreidler eller Puch; Alt som er ret meget over er umuligt uden i høj grad at give afkald på bundtræk og almindelig køreglæde.
Du kan godt pille lidt, så den render 95km/t, men så giver du afkald på bundtræk, og motoren skal derfor tæves afsted. Alt slides derpå de 10-20% hurtigere, og så går der altså kortere tid inden den pludselig kun render 90... 88... 85... 80... ikke vil trække højeste gear.
Netop derfor har jeg droppet de magiske 100km/t (ok, så jeg har været over, men altså...) og rykket tilbage til 90-95km/t, ubesværet. På en god dag vil den med stor sandsynlighed hente de sidste op til 100km/t, men kun engang i mellem og når jeg har hagen på tanken + fødderne på bagagebæreren! Og dét er det knallertsus, man kan leve højt på!
Bliv ved med at køre på den - som den får kilometer på bagen vil den kun køre blødere og bedre, så medmindre noget går i stykker, så lad den køre godt!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Yamaha 4 gear 78'
Ja, det har jeg også tænkt mig Jeg ved godt at hvis jeg piller mere ved den, så vil den selvfølgelig også slides hurtigere. Og så syntes jeg også 90 km/t på en knallert er meget hurtigt .. jeg har kørt 120 km/t på min vens atv, suzuki ltz 400, det går meget stærkt, men den er lavet til det i forhold til en lille knallert. Nej, så hellere vente til at jeg bliver 1 år ældre og kan køre motorcykel.kreidlerhansen skrev:Jeg har lært følgende omkring de gamle knallertmotorer gennem de forgangne år:Nikolaj Y skrev:Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger..
Hvis den render 90km/t, skal man ikke pille ved noget, medmindre man vil risikere at miste en masse på toppen!
At jeg så sjældent lever op til den standard er en anden snak!
Kontinuerlige/effektive 90km/t er den hastighed (undtagen i modvind, op ad bakke), som reelt er 'magisk'. Og så er det skøjtende ligegyldigt, om man kører Yamaha, Suzuki, Kreidler eller Puch; Alt som er ret meget over er umuligt uden i høj grad at give afkald på bundtræk og almindelig køreglæde.
Du kan godt pille lidt, så den render 95km/t, men så giver du afkald på bundtræk, og motoren skal derfor tæves afsted. Alt slides derpå de 10-20% hurtigere, og så går der altså kortere tid inden den pludselig kun render 90... 88... 85... 80... ikke vil trække højeste gear.
Netop derfor har jeg droppet de magiske 100km/t (ok, så jeg har været over, men altså...) og rykket tilbage til 90-95km/t, ubesværet. På en god dag vil den med stor sandsynlighed hente de sidste op til 100km/t, men kun engang i mellem og når jeg har hagen på tanken + fødderne på bagagebæreren! Og dét er det knallertsus, man kan leve højt på!
Bliv ved med at køre på den - som den får kilometer på bagen vil den kun køre blødere og bedre, så medmindre noget går i stykker, så lad den køre godt!
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Yamaha 4 gear 78'
Det var nu den her at jeg tænkte på, den gamle Bossdæmper type.
- Vedhæftede filer
-
- Bossdæmper.jpg (16.53 KiB) Vist 9789 gange
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Yamaha 4 gear 78'
Well spoken.kreidlerhansen skrev:Jeg har lært følgende omkring de gamle knallertmotorer gennem de forgangne år:Nikolaj Y skrev:Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger..
Hvis den render 90km/t, skal man ikke pille ved noget, medmindre man vil risikere at miste en masse på toppen!
At jeg så sjældent lever op til den standard er en anden snak!
Kontinuerlige/effektive 90km/t er den hastighed (undtagen i modvind, op ad bakke), som reelt er 'magisk'. Og så er det skøjtende ligegyldigt, om man kører Yamaha, Suzuki, Kreidler eller Puch; Alt som er ret meget over er umuligt uden i høj grad at give afkald på bundtræk og almindelig køreglæde.
Du kan godt pille lidt, så den render 95km/t, men så giver du afkald på bundtræk, og motoren skal derfor tæves afsted. Alt slides derpå de 10-20% hurtigere, og så går der altså kortere tid inden den pludselig kun render 90... 88... 85... 80... ikke vil trække højeste gear.
Netop derfor har jeg droppet de magiske 100km/t (ok, så jeg har været over, men altså...) og rykket tilbage til 90-95km/t, ubesværet. På en god dag vil den med stor sandsynlighed hente de sidste op til 100km/t, men kun engang i mellem og når jeg har hagen på tanken + fødderne på bagagebæreren! Og dét er det knallertsus, man kan leve højt på!
Bliv ved med at køre på den - som den får kilometer på bagen vil den kun køre blødere og bedre, så medmindre noget går i stykker, så lad den køre godt!
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Yamaha 4 gear 78'
Hej Nikolaj ! en virkelig flot 78er du har Men du mangler et originalt topstykke Dine billeder er også helt i topklassen Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Re: Yamaha 4 gear 78'
OK, den viste jeg slet ikke fantesNabo Jan skrev:Det var nu den her at jeg tænkte på, den gamle Bossdæmper type.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Yamaha 4 gear 78'
Mange tak skal du have Når du mener topstykket er det så det, som sidder på knallerten?olebole skrev:Hej Nikolaj ! en virkelig flot 78er du har Men du mangler et originalt topstykke Dine billeder er også helt i topklassen Mvh. Ole
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Yamaha 4 gear 78'
Fik lige lavet en film af den i dag.. men den kan desværre ikke lægges herind.. så en kom på scootergalleri http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=98938" onclick="window.open(this.href);return false;
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'