Hej derude.
Hej derude.
Hej folkens, nogle har nok set jeg har skrevet lidt rundt omkring på diverse tråde.
- Derfor er det nu nok ved at være tid til at præsentere sig selv.
Mit navn er Chris (kan ses i brugernavnet). Jeg er 15 år gammel og bor mellem århus og randers. Som det kan ses er jeg nok den yngste herinde der har været igennem så mange knallerter på lidt under et år.
Hvorfor puch knallerter?
Jov det hele startede ud med en lidt kold dag i maj, hvor jeg havde min gode gamle suzuki lt160 crosser. Den kørte skide godt indtil at det var at den, den dag i maj brække en bagakslen og tog alle strålerne på den. Okay. Crosseren var i en "ok" stand, så jeg besluttede mig for at sælge den hvilket gik meget godt (alt for lav pris). Jeg gik i nogle dage og tænkte mig over mit næste indkøb (yamaha 250cc). Var meget i tvivl. i mellemtiden der havde jeg så også fået en puch maxi med et 7,5hk tun sæt. var elendig til at lave knallerter på det tidspunkt. Men så d.11 maj, rent tildfældigt, var jeg inde og kigge på puch maxier, der faldte jeg så over en Puch vz50. Sådan en havde jeg hverken set eller hørt om før, lidt tid på google, og jeg havde fundet ud af det var en knallert der var rimelig sjælden, og det var sådan en som børge havde kørt på, efter lidt snak med min Onkel. besluttede jeg mig for at købe den. Blev enormt forelsket i den, så skyndte mig at ringe til Niels Teilbæk som havde den til salg. Næste dag hentede jeg den så i fredericia. Vi kom hjem med den og den skulle jo prøve at blive startede (no luck .. ) Lejerne og cylinderen var færdig. (vidste ikke dengang). men som en eller anden desperat gut på 13 skulle den jo bare skildes af og laves hurtigst muligt. Efter et par dage var den skilt total af, og jeg vidste ikke rigtigt hvor jeg skulle begynde. Jeg begyndt og kigge enormt meget på computeren og fandt ud af det var virkelig poppen af 70erne. Jeg besluttede mig lidt efter lidt at den skulle lave til en perle af originalitet. På daværende tidspunkt havde jeg ikke bare nogen idé om hvor svært og dyrt det ville være! (af fejl blir man klog!). efter 2-3 dage var det slebet ned og blev nu smurt ind i lidt WD-40. for ikke at skulle ruste. Den blev nu malet, og stod i 2-3 ugers tid uden at jeg rørte ved den. Tiden gik, og planen gik nu ud på at den skulle være færdig i sommerferien, det nåede jeg nu aldrig, næste plan lød på i starten af 12, det gik nu heller ikke. Nå hvad fanden, skulle den laves skulle den laves ordentligt uden nogen form for SJUSK eller THANSEN dele. Begyndte ligeså stille at få fat i alle de originale dele (efter utallige af timer bag skærmen og med folk i telefonon) lykkedes det mig nu at skaffet dem. samlingen begyndte ligeså stille, fordi intet på få så meget som en lille ridse eller fedted finger. hver gang der var samlet noget blev det poleret og gjort rent så det stod 100%. Tiden gik og jeg tog nogle kæmpe ryk i ferierne, gerne en hel ferie med 2-3 timers søvn i døgnet. Da vi så ramte omkring d.20 feb. var den ENDELIG klar til første køretur . Den kørte mere end perfekt ikke en eneste forkert lyd eller noget andet. den fungede bare. Nu mangler jeg så kun at få fat i nogle småting som tankdekaler (originale) og en parabol. så er den i hus!
Skal siges at alt er originalt alle skruerne er el-gav på ny og har alle de rigtige længder og numre som dengang og sidder de helt samme steder!
Tak til.
Hammel Autolak for meget velduført arbejdet med at få blandet farverne i Ral 3002 og 9006. (efter længe søgen efter en matchende farve).
John munk for at have tin´et bagstykker og ny inderskærm i,
Clausens møbelpolstring for et meget meget flot sæde.
Croma for et lækkert arbejde med nyt chrom og kobber.
Niels Teilbæk for salg af knallerten.
Min far for at have glasblæsning af hjulnav, bremsepladen, skruer, osv.
M.Lange for el-gav.
og alle andre som har været så venlige at rådgive og vejlede samt salg af dele.
Ved ikke det præcise antal timer der langt i den, men det er MANGE da 40% af knallerten blever renoveret, alu skjolde, kickstarter, motor, styr, udstødning, alt chasi. Osv.
- Derfor er det nu nok ved at være tid til at præsentere sig selv.
Mit navn er Chris (kan ses i brugernavnet). Jeg er 15 år gammel og bor mellem århus og randers. Som det kan ses er jeg nok den yngste herinde der har været igennem så mange knallerter på lidt under et år.
Hvorfor puch knallerter?
Jov det hele startede ud med en lidt kold dag i maj, hvor jeg havde min gode gamle suzuki lt160 crosser. Den kørte skide godt indtil at det var at den, den dag i maj brække en bagakslen og tog alle strålerne på den. Okay. Crosseren var i en "ok" stand, så jeg besluttede mig for at sælge den hvilket gik meget godt (alt for lav pris). Jeg gik i nogle dage og tænkte mig over mit næste indkøb (yamaha 250cc). Var meget i tvivl. i mellemtiden der havde jeg så også fået en puch maxi med et 7,5hk tun sæt. var elendig til at lave knallerter på det tidspunkt. Men så d.11 maj, rent tildfældigt, var jeg inde og kigge på puch maxier, der faldte jeg så over en Puch vz50. Sådan en havde jeg hverken set eller hørt om før, lidt tid på google, og jeg havde fundet ud af det var en knallert der var rimelig sjælden, og det var sådan en som børge havde kørt på, efter lidt snak med min Onkel. besluttede jeg mig for at købe den. Blev enormt forelsket i den, så skyndte mig at ringe til Niels Teilbæk som havde den til salg. Næste dag hentede jeg den så i fredericia. Vi kom hjem med den og den skulle jo prøve at blive startede (no luck .. ) Lejerne og cylinderen var færdig. (vidste ikke dengang). men som en eller anden desperat gut på 13 skulle den jo bare skildes af og laves hurtigst muligt. Efter et par dage var den skilt total af, og jeg vidste ikke rigtigt hvor jeg skulle begynde. Jeg begyndt og kigge enormt meget på computeren og fandt ud af det var virkelig poppen af 70erne. Jeg besluttede mig lidt efter lidt at den skulle lave til en perle af originalitet. På daværende tidspunkt havde jeg ikke bare nogen idé om hvor svært og dyrt det ville være! (af fejl blir man klog!). efter 2-3 dage var det slebet ned og blev nu smurt ind i lidt WD-40. for ikke at skulle ruste. Den blev nu malet, og stod i 2-3 ugers tid uden at jeg rørte ved den. Tiden gik, og planen gik nu ud på at den skulle være færdig i sommerferien, det nåede jeg nu aldrig, næste plan lød på i starten af 12, det gik nu heller ikke. Nå hvad fanden, skulle den laves skulle den laves ordentligt uden nogen form for SJUSK eller THANSEN dele. Begyndte ligeså stille at få fat i alle de originale dele (efter utallige af timer bag skærmen og med folk i telefonon) lykkedes det mig nu at skaffet dem. samlingen begyndte ligeså stille, fordi intet på få så meget som en lille ridse eller fedted finger. hver gang der var samlet noget blev det poleret og gjort rent så det stod 100%. Tiden gik og jeg tog nogle kæmpe ryk i ferierne, gerne en hel ferie med 2-3 timers søvn i døgnet. Da vi så ramte omkring d.20 feb. var den ENDELIG klar til første køretur . Den kørte mere end perfekt ikke en eneste forkert lyd eller noget andet. den fungede bare. Nu mangler jeg så kun at få fat i nogle småting som tankdekaler (originale) og en parabol. så er den i hus!
Skal siges at alt er originalt alle skruerne er el-gav på ny og har alle de rigtige længder og numre som dengang og sidder de helt samme steder!
Tak til.
Hammel Autolak for meget velduført arbejdet med at få blandet farverne i Ral 3002 og 9006. (efter længe søgen efter en matchende farve).
John munk for at have tin´et bagstykker og ny inderskærm i,
Clausens møbelpolstring for et meget meget flot sæde.
Croma for et lækkert arbejde med nyt chrom og kobber.
Niels Teilbæk for salg af knallerten.
Min far for at have glasblæsning af hjulnav, bremsepladen, skruer, osv.
M.Lange for el-gav.
og alle andre som har været så venlige at rådgive og vejlede samt salg af dele.
Ved ikke det præcise antal timer der langt i den, men det er MANGE da 40% af knallerten blever renoveret, alu skjolde, kickstarter, motor, styr, udstødning, alt chasi. Osv.
kæmpe fan af Puch Vz50.
Knallerter igennem tiden
Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Knallerter igennem tiden
Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Re: Hej derude.
Det lyder spændene (: Billeder ! !
Husk lige at skrive, hvor du kommer fra i din profil.
Husk lige at skrive, hvor du kommer fra i din profil.
Mvh. Jacob M. C.
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Re: Hej derude.
billeder af mig eller knallerten?
kæmpe fan af Puch Vz50.
Knallerter igennem tiden
Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Knallerter igennem tiden
Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Re: Hej derude.
Nix !!! Kæresten og dig + knallert
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Hej derude.
Hej Chris A.
Velkommen på forum. Jeg kan se at du har en meget fin samling af Puch knallerter, som andre tidligere har nævnt, kunne det være fedt med nogen billeder af køretøjerne. Vi er meget nysgerrig.
Hilsen Kim.
Velkommen på forum. Jeg kan se at du har en meget fin samling af Puch knallerter, som andre tidligere har nævnt, kunne det være fedt med nogen billeder af køretøjerne. Vi er meget nysgerrig.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Hej derude.
Ja min VZ50 er desværre gået hen og blevet til fruen.. .
- Vedhæftede filer
-
- Før 11/5/11
- Fotografi0170-800.jpg (56.91 KiB) Vist 8302 gange
-
- som den står ca nu. har købt 2 stks originale tankemblemer :-)
- P1030112-800.jpg (53.88 KiB) Vist 8302 gange
kæmpe fan af Puch Vz50.
Knallerter igennem tiden
Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Knallerter igennem tiden
Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Re: Hej derude.
Velkommen ind,,, den er godt nok blevet fin den bette VZér..
Mark-PC
Mark-PC
Re: Hej derude.
Hej Chris a.
Herlig gammel VZer. Og den er godt nok også blevet suveræn flot.
Hilsen Kim.
Herlig gammel VZer. Og den er godt nok også blevet suveræn flot.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Hej derude.
takker, Som sagt mangler den lige nogle småting, alu grebne på styret ska lige males så er alt klar til samling der, og så skal jeg lige have monteret 2 stks originale tank emblemer
kæmpe fan af Puch Vz50.
Knallerter igennem tiden
Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Knallerter igennem tiden
Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Re: Hej derude.
Som Totte udemærket formulere det
Mvh. Jacob M. C.
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv