hej alle.
ved godt at dette er det forkerte sted at stille dette spørgsmål.
men sagen er at han (det store fjols) , så kan han lære det.
har kørt sin pgo tør for 2t olie så den nu ikke kan køre, ved at stemplet har sat sig ifølge værkstedet.
kan man selv skifte den og måske se om krumtappen har taget skade. da en rep. vil koste omkring 5000 kr, meget for en knallert til 7000 kr
mvh tomgang
ang. min søn pgo knallert
Re: ang. min søn pgo knallert
Ja, hvis du kan skille det ad, kan du også lave det
Jeg gjorde det samme med mine børns 90ccm crosser, men den har sat sig så godt at jeg ikke kan få krydspinden ud af stempelet
Jeg kunne så købe en helt ny komplet motor for 2200kr, så jeg gad ikke gøre mere ved den gamle
Jeg gjorde det samme med mine børns 90ccm crosser, men den har sat sig så godt at jeg ikke kan få krydspinden ud af stempelet
Jeg kunne så købe en helt ny komplet motor for 2200kr, så jeg gad ikke gøre mere ved den gamle
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... rID=120845 Mine biler.
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbru ... serID=5941 Mit RC-legetøj.
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbru ... serID=5941 Mit RC-legetøj.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: ang. min søn pgo knallert
Jeg har prøvet det flere gange. Først på en Derbi der af en eller anden grund aldrig syntes den fik olie nok, og Pt. har jeg en PGO comet som nu for anden gang har ødelagt snekken i oliepumpen.
Det der normalt sker er at den "sætter sig" når motoren er varm, og når den køler lidt af går stemplet løs igen. Hvis den ikke er voldtunet gætter jeg på at stempel og ringe er ødelagt, og at cylinderen sansynligvis har fået nogle alvorlige ridser. Krumtappen har jeg - endnu aldrig - beskadiget
Pil cylinderen af og stil herefter stemplet i topstilling. Prøv så om du kan mærke slør i "op/ned retning.
Er der ikke noget så ville jeg prøve med nyt stempel og evt. nåleleje samt en cylinderudboring.
Så tror jeg den kan være på gaden igen for en femhund. Har du ikke lokale forbindelser til cylinderudboring så kan jeg lave det.
Erik
Det der normalt sker er at den "sætter sig" når motoren er varm, og når den køler lidt af går stemplet løs igen. Hvis den ikke er voldtunet gætter jeg på at stempel og ringe er ødelagt, og at cylinderen sansynligvis har fået nogle alvorlige ridser. Krumtappen har jeg - endnu aldrig - beskadiget
Pil cylinderen af og stil herefter stemplet i topstilling. Prøv så om du kan mærke slør i "op/ned retning.
Er der ikke noget så ville jeg prøve med nyt stempel og evt. nåleleje samt en cylinderudboring.
Så tror jeg den kan være på gaden igen for en femhund. Har du ikke lokale forbindelser til cylinderudboring så kan jeg lave det.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: ang. min søn pgo knallert
så har jeg hentet pgo'en hjem, efter jeg har talt med værkstedet.
de mente at en sådanne rep ville stræke sig til omkring 4500 kr.
så mig og knægten er blevet enig om at prøve at kigge på den efter de forskrifter som Eirk har frem sat.
så vi må jo prøve os frem, selvom vi ikke er så mekaniske anlagt-
hvordan finder jeg snekken i oliepumpen på sådan en karl.
mvh tomgang
de mente at en sådanne rep ville stræke sig til omkring 4500 kr.
så mig og knægten er blevet enig om at prøve at kigge på den efter de forskrifter som Eirk har frem sat.
så vi må jo prøve os frem, selvom vi ikke er så mekaniske anlagt-
hvordan finder jeg snekken i oliepumpen på sådan en karl.
mvh tomgang
Re: ang. min søn pgo knallert
Hej Tomgang
Hvad hedder den mere en pgo den scooter din søn har og havde han ikke set den lampe som lyser ved speedometer når den mangler to taks olie. Men skal da lige love får det var noget af en pris de skulle have på det værksted
Anders
Hvad hedder den mere en pgo den scooter din søn har og havde han ikke set den lampe som lyser ved speedometer når den mangler to taks olie. Men skal da lige love får det var noget af en pris de skulle have på det værksted
Anders
Yamaha fs1 76 k1
Yamaha 78 dx næste projekt
Yamaha 79 dx engang i fremtiden
Honda Sfx vinter maskine
Yamaha 78 dx næste projekt
Yamaha 79 dx engang i fremtiden
Honda Sfx vinter maskine
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: ang. min søn pgo knallert
Det der med snekken i oliepumpen tager vi senere....
Vi er på FS1 forum, så alle ved hvordan man blander 2% olie i benzinen. Gør det når scooteren er køreklar igen og fyld så olietanken HELT op. Når benzintanken er ved at være tom så check om der er brugt af olien. Er der det så virker oliepumpen
Den værkstedspris i har fået er forhåbentligt "værst tænkelige" udfra jeres fejlbeskrivelse, og ikke det de er nået til efter at "have obduceret patienten".
Erik
Vi er på FS1 forum, så alle ved hvordan man blander 2% olie i benzinen. Gør det når scooteren er køreklar igen og fyld så olietanken HELT op. Når benzintanken er ved at være tom så check om der er brugt af olien. Er der det så virker oliepumpen
Den værkstedspris i har fået er forhåbentligt "værst tænkelige" udfra jeres fejlbeskrivelse, og ikke det de er nået til efter at "have obduceret patienten".
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.